Płatne reklamy w social media. Dlaczego warto w nie inwestować? Kwoty wydawane na płatne reklamy w mediach społecznościowych stale rosną od 2019 roku. Ostatecznie płatne social media ukierunkowane są na docieranie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży, tak jak robią to organiczne wyniki wyszukiwania. Realne korzyści z płacenia za tego typu wartość? Szybkość wprowadzania na rynek, trwałość kampanii i dobra, staromodna częstotliwość komunikatów. W tym artykule omówimy, czym są płatne media społecznościowe, elementy strategii płatnych mediów społecznościowych oraz najlepsze platformy mediów społecznościowych do wyświetlania płatnych reklam. Dlaczego warto inwestować w płatne reklamy w social media? Sprawdźmy to!
Organiczny ruch w social media
Organiczny ruch w social mediach może potrwać kilka dni ze względu na algorytmy działające za kulisami najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Jeśli prowadzisz krótką kampanię, ten czas na uruchomienie może spowodować utratę widoczności i potencjalnych klientów. Dzięki płatnym mediom społecznościowym Twoje kampanie reklamowe mogą rozpocząć się z dodatkowym przyspieszeniem z prędkością, z którymi nie mogą się równać z wynikami organicznymi. Oprócz utrzymywania wyświetleń, ruchu i zaangażowania tak długo, jak wytrzyma Twoja karta kredytowa, możesz ponownie kierować reklamy do potencjalnych klientów, aby uzyskać częstotliwość reklam, którą możesz kontrolować.
Strategia płatnych mediów społecznościowych
Płatne reklamy w social media. Dlaczego warto w nie inwestować? Strategia płatnych social mediów wykorzystuje zewnętrzne działania marketingowe w kanałach mediów społecznościowych, które obsługują reklamy PPC. Wiąże się to z wykorzystaniem narzędzi reklamowych natywnych dla tych kanałów mediów społecznościowych, aby tworzyć, planować i publikować ukierunkowane reklamy, które dotrą do określonego rynku. Pamiętaj cele strategii płatnych mediów społecznościowych mogą obejmować świadomość, rozważanie zakupu lub konwersje – wszystko zależne od użycia słów kluczowych i wynikach wyszukiwania.
Agencje social media mogą zrealizować dla Ciebie same reklamy lub zająć się profilem kompleksowo. Sprawdź, jakie są koszty prowadzenia fanpage na Facebooku wraz z reklamami.
Optymalizacja budżetu marketingowego
Posiadanie strategii płatnych mediów społecznościowych może zoptymalizować budżet marketingowy, który może nie być wystarczająco duży, aby promować dużą markę za pośrednictwem tradycyjnych kanałów medialnych. Jeśli Twoja firma pracuje z ograniczonym budżetem, aby osiągnąć wysokie cele, nie szukaj dalej. Zebraliśmy ważne informacje, które musisz wiedzieć o korzystaniu z płatnych reklam w mediach społecznościowych.
Aby stworzyć płatną strategię w mediach społecznościowych, zacznij od dwóch kluczowych elementów: celu i budżetu. Dowiedz się jak stworzyć kampanie reklamowe w mediach społęcznościowych przy mniejszym budżecie.
Cel strategii w zakresie płatnych mediów społecznościowych
Wyznaczenie celu strategii płatnych mediów społecznościowych daje kolejnym taktykom kierunek pracy i cel do osiągnięcia. Pomyśl o tej strategii jak o podróży. Rozpoczynasz swoją podróż w swoim domu, mając na celu dotarcie do celu w określonym czasie. Płatne reklamy społecznościowe działają w ten sam sposób — Twoi odbiorcy, (potencjalni klienci) rozpoczynają swoją podróż z Twoją marką na swoim kanale informacyjnym, a Twoim celem jest doprowadzenie ich do celu — oferty treści na Twojej stronie internetowej, formularza subskrypcji e-mail, a nawet samego profilu w mediach społecznościowych .
Zawężenie grupy odbiorców
Aby ustalić, gdzie Twoi odbiorcy rozpoczynają swoją podróż, użyjesz filtrów, ustawień i innych kryteriów, aby zawęzić grupę odbiorców, tak aby wszyscy, do których kierujesz reklamy, zaczynali z podobnego miejsca. Nie musi to być lokalizacja fizyczna (chociaż może być). Możesz kierować reklamy do ludzi według ich wieku, hobby, a nawet zawodu.
Gdy masz już punkt wyjścia, czas określić miejsce docelowe. Różne platformy reklamowe w mediach społecznościowych mają własne narzędzia do konwersji, ale cel końcowy jest prawie zawsze taki sam — zachęcanie ludzi do udostępniania informacji kontaktowych Twojej firmie. Możesz to zrobić, wypełniając formularz lub odwiedzając stronę docelową w swojej witrynie. Każdy z nich pozwala dotrzeć do miejsca docelowego, ale w zależności od potrzeb Twojej firmy możesz preferować jedno lub drugie.
Budżet strategii płatnych mediów społecznościowych
Płatna reklama w mediach społecznościowych to jeden z najtańszych rodzajów reklamy dostępnych na rynku tradycyjnym i cyfrowym. Model pay-to-play dla tych kanałów sprawia, że są one wystarczająco elastyczne, aby docierać tylko do osób, które Twoja firma chce przyciągnąć, dlatego musisz płacić tylko za tych, do których możesz dotrzeć.
Monitoring kampanii reklamowych
W przeciwieństwie do reklam telewizyjnych lub radiowych, które są wyceniane na podstawie długości spotu i czasu emisji reklam, reklamy w mediach społecznościowych są wyceniane na podstawie długości kampanii i potencjalnej liczby wyświetleń, na które będziesz pracować z reklamami . Daje to tego typu reklamom znacznie korzystniejszy wskaźnik KPI do śledzenia — w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, które mogą jedynie niejasno śledzić koszt miliona wyświetleń.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Biblioteka reklam Facebook – jak sprawdzić reklamy konkurencji
Niższa cena za kampanie
Płatne reklamy w social mediach mogą zaczynać się już od 1 złotego ze względu na model licytacji i system loterii, którego używają niektóre platformy do umieszczania reklam w kanałach informacyjnych użytkowników. Wydatki na tego typu reklamy są praktycznie nieograniczone, ale możesz ustawić limit, który powstrzyma kampanię przed wydawaniem większej ilości pieniędzy, niż jest to dozwolone.
Kontrola wydatków na koncie reklamowym
Musisz pilnować, gdy osiągniesz ustawiony limit wydatków, ponieważ kampanie te są zaprogramowane tak, aby przestać działać, gdy pieniądze się skończą. Może to zabrzmieć pomocnie, ale w najlepszym razie może być denerwujące, a w najgorszym szkodliwe dla Twojej kampanii. Jeśli prowadzisz dużą kampanię, która wymaga budżetu przekraczającego limit Twojej karty kredytowej, nawet kilka godzin przestoju w celu spłacenia salda może oznaczać utratę potencjalnych klientów i rozmach kampanii. Jeśli Twoja karta kredytowa musi być opłacona w całości każdego dnia z powodu wysokiego limitu wydatków, który ustawiłeś dla kampanii reklamowej, szczęśliwa osoba lub osoby z Twojego zespołu będą miały zaszczyt utworzyć kilka raportów wydatków na czas trwania kampanii .
Podnieś saldo na firmowej karcie
Aby uniknąć tego problemu, rozważ podniesienie salda na firmowej karcie kredytowej, aby mieć dużo czasu na spłatę, zanim reklamy się zwiększą, lub spróbuj ustawić niższy dzienny limit wydatków w kampanii.
Platformy dla płatnych mediów społecznościowych
Każda płatna platforma mediów społecznościowych ma unikalne cechy, które odróżniają ją od konkurencji. Istnieją jednak trzy kluczowe cechy płatnej reklamy konwertującej, które Twoja platforma powinna obsługiwać: treść wizualna, łatwy dostęp do formularzy pozyskiwania potencjalnych klientów i wystarczająco dużo miejsca, aby zamieścić zachęcający tekst reklamy.
Reklamując się na Facebooku, dobrym pomysłem jest korzystanie z Facebook Targeted Ads. Jest to jak dotąd najbardziej solidna platforma reklamowa dostępna i to nie na darmo. Ta funkcja jest uruchamiana w systemie licytacji — rodzaju procesu kupowania reklam, w którym reklamodawcy licytują liczbę reklam w oparciu o preferowaną grupę docelową. Następnie ta oferta zostanie umieszczona w loterii, aby mieć szansę na wybranie i wyświetlenie tej publiczności.
Reklamy na Facebooku mogą zawęzić odbiorców do zaledwie kilkuset osób w oparciu o geografię, zainteresowania, dane demograficzne i nie tylko. I chociaż może to nie być korzystne dla większości dużych korporacji, może to być różnica między wolnym miesiącem a wyprzedanym dniem dla małej firmy.
Reklamy Facebook dopasowane na podstawie zachowań
Oprócz loterii Facebook Ads umożliwia wyświetlanie reklam klientom na podstawie ich zachowań. Jest to pomocne, ponieważ możesz nadal wyświetlać reklamy swoim obecnym klientom Facebooka na podstawie tego, co Facebook mówi Ci o korzystaniu przez nich z aplikacji.
Dowiedz się więcej: Skuteczne Strategie Google Ads: Jak maksymalizować zwrot z Inwestycji w reklamy online?
Jeśli nie potrafisz sam ich skonfigurować, możesz to zlecić agencji. Agencje social media mogą odciążyć Cię poprzez konfigurację reklam, lub obsłużyć profil kompleksowo. Jeśli zastanawia Cię jaki jest koszt prowadzenia fanpage, kliknij tutaj.
Co mogę zyskać dzięki reklamom na FB?
Korzystanie z reklam na Facebooku pomaga budować nowych leadów i generować świadomość marki. Facebook zapewnia raporty i analizy, które są idealne do eksperymentowania ze zmiennymi, takimi jak czas publikacji i rodzaj treści, więc spróbuj użyć różnych formatów reklam i zobacz, z czym Twoi odbiorcy najbardziej się angażują.
Jako odbiorca płatne reklamy na Twitterze często się do mnie podkradają. Ledwo wiem, że patrzę na sponsorowany tweet, ponieważ wyglądają tak podobnie do zwykłych tweetów. Dla marketera to fantastyczna wiadomość; oznacza to więcej uwagi na Twoje reklamy, ponieważ nie są tak rażące jak reklamy w innych kanałach społecznościowych.
Dlaczego reklamy na Twitterze?
Cóż, Twitter informuje o 192 milionach zarabiających dziennie użytkowników (liczba osób, które mogą zobaczyć Twoją reklamę w danym dniu), a korzystając z ich oprogramowania reklamowego, możesz skierować reklamę do określonej grupy demograficznej.
Twitter zapewnia ustawienia reklam oparte na Twoim budżecie – np. jak często Twoja reklama będzie wyświetlana, gdzie będzie wyświetlana i typ reklamy do wyświetlenia. Kiedy będziesz gotowy do wyświetlania reklam społecznościowych na tej platformie, Twitter oferuje różne formaty do wyboru w zależności od Twoich celów.
84% osób odkrywa nowe produkty na Instagramie— wzrost z 64% zaledwie cztery lata temu. Przy takim wzroście prawdopodobnie nie jest złym pomysłem płacenie za miejsce w zasięgu reklamowym platformy.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak pobierać faktury za reklamy na Instagramie? Najlepsze porady
Co zrobić, aby tworzyć reklamy na Instagramie
Aby wyświetlać reklamy na Instagramie, potrzebujesz profilu biznesowego — dzięki temu możesz skonfigurować sklep e-commerce bezpośrednio w aplikacji. (To plus, jeśli nie masz strony internetowej przygotowanej do przyjmowania płatności lub testujesz e-commerce po raz pierwszy.) Ponieważ Facebook jest właścicielem Instagrama, będziesz wyświetlać reklamy jednocześnie na obu platformach i wszystkie są zarządzane na Facebooku.
Korzystając z reklam na Instagramie, możesz wybrać kwotę wydatków na reklamę, która pasuje do Twojego budżetu, zaczynając od 1 złoty. Kwota ta jest powiązana z harmonogramem kampanii i wielkością odbiorców. Reklamy na Instagramie porównujemy do tankowania – dostajesz tyle gazu, za ile płacisz. Na Instagramie Twoja kampania reklamowa działa przez czas, za który płacisz.
Do stworzenia reklamy oczywiście potrzebny jest post z odpowiednio napisaną treścią oraz zaprojektowaną grafiką.
Na LinkedIn miliony profesjonalistów znalazło bogactwo powiązań zawodowych, wymarzoną pracę lub jedno i drugie. Platforma pozwala dotrzeć do tysięcy osób w Twojej branży, w tym liderów myśli, menedżerów ds. rekrutacji i decydentów. Na szczęście, jako marketer, płatne reklamy LinkedIn pozwalają dotrzeć do tych samych osób w imieniu Twojej firmy.
Reklama skierowana do przedsiębiorców
Na LinkedIn jest 740 milionów profesjonalistów, a czterech na pięciu z nich podejmuje decyzje biznesowe — takie jak decyzje dotyczące zakupów biznesowych. To spełnienie marzeń reklamodawcy B2B. Mając potencjał dotarcia do 60 milionów decydentów na najpopularniejszą platformie społecznościowej do generowania leadów , warto rozważyć LinkedIn jako optymalną platformę do reklamy B2B.
Skierowane reklamy LinkedIn umożliwiają wpisywanie słów kluczowych i wybieranie odbiorców według kategorii. Jeśli więc publikujesz ofertę pracy na określone stanowisko, LinkedIn może pomóc Ci znaleźć pulę różnorodnych kandydatów z odpowiednim doświadczeniem.
Skalowanie strategii płatnych mediów społecznościowych
Kiedy wkładasz pieniądze w kampanię, bez względu na to, ile lub jak mało, będziesz chciał uzyskać zrównoważony zwrot z inwestycji, który pokazuje, że budżet, wysiłek i wydatkowane zasoby były tego warte. Ten wzrost ROI oznacza, że będziesz w stanie skalować swoje kampanie w przyszłości, a płatne reklamy mogą napędzać Twój sukces.
Teraz, gdy masz solidną wiedzę na temat najpopularniejszych płatnych platform reklamowych w mediach społecznościowych na rynku, musisz śledzić całą swoją ciężką pracę, aby osiągnąć ten zwrot z inwestycji. Wspomniane wcześniej platformy natywne oferują raportowanie i analitykę, ale co się dzieje, gdy prowadzisz kampanię w kilku różnych serwisach społecznościowych? Dam ci podpowiedź — bardzo szybko się robi bałagan.
Płatne reklamy w social media | Dlaczego warto w nie inwestować?
Płatne reklamy w social media. Dlaczego więc warto w nie inwestować? Łatwo jest pomyśleć, że wydatki na reklamę są przeznaczone tylko dla dużych marek. Podejmowanie świadomych decyzji zakupowych przynosi jednak korzyści każdej firmie.
Prawda jest taka, że kanały mediów społecznościowych udostępniają reklamy zarówno dużym, jak i małym firmom. Z jednej strony warto nauczyć się planować, tworzyć i pozycjonować reklamy wśród docelowych odbiorców, z drugiej strony uzyskasz dzięki temu dużo łatwiejszy czas na udowodnienie interesariuszom ROI kampanii reklamowej.
Jeśli interesuje Cię obsługa Facebooka lub prowadzisz firmę w Polsce i szukasz agencji social media – zgłoś się do nas! Pomożemy!
Sprawdź również: