Zastanawiałeś się kiedyś jak tworzyć ciekawe posty na Facebooku? Facebook jest jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych. Korzysta z niego ponad 2,8 miliardów użytkowników z całego świata, z czego 1,9 miliarda użytkowników korzysta z niego każdego dnia. Z Facebooka coraz częściej korzystają także firmy, dla których jest to świetne miejsce promocji. Facebook pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, a tym samym daje możliwość pozyskania nowych klientów. Jednak, żeby zostać zauważonym przez odbiorców, trzeba tworzyć ciekawe oraz kreatywne posty, które przyciągną ich uwagę.
Czym tak w ogóle jest post?
Tego raczej nie trzeba wyjaśniać, ale tak dla formalności… Post na Facebooku jest to wpis, który każdy użytkownik może udostępnić na swojej osi czasu. Post może mieć zarówno formę tekstu, jak i zdjęcia bądź wideo. Co więcej, może to być także jakieś określone wydarzenie z życia użytkownika lub po prostu wyrażony za pomocą emotikon jego nastrój.
Dlaczego posty są ważne?
Posty na Facebooku są niezwykle ważne, ponieważ pomagają nawiązać kontakt z odbiorcami. Co więcej, angażujące posty mogą nawet przyciągnąć nowych odbiorców. Żeby tak się jednak stało posty zamieszczane na Facebokowym koncie muszą być naprawdę ciekawe. To właśnie wtedy jest największa szansa na to, że ktoś udostępni nasz post, a lawina nowych wyświetleń oraz odbiorców zaleje firmowe konto. Tworzone posty powinny być przemyślane oraz interesujące. Nie mogą być publikowane ciągle w takiej samej formie, bo niestety szybko się znudzą odbiorcom i nie będą wywierały na nich żadnych emocji. Pamiętaj, że kreatywność to klucz do sukcesu!
Jak tworzyć ciekawe posty na Facebooka?
Przede wszystkim dodawane posty powinny mieć różną formę. Nie skupiaj się na tym, co znasz, tylko próbuj nowych rzeczy. To pozwoli sprawdzić co budzi największe zaangażowanie wśród Twoich odbiorców. Oczywiście tworzone posty powinny być związane z tematyką działalności firmy. Najważniejszym elementem postu, który najbardziej przyciąga uwagę odbiorcy jest grafika. Powinna ona być estetyczna, wyraźna i przede wszystkim dobrej jakości. Tekst zawarty w poście powinien być chwytliwy i niezbyt długi, ponieważ w przeciwnym razie odbiorcy po prostu nie będzie się chciało go czytać.
Używanie emotikon w postach na Facebooku
Kiedy jesteś już na etapie tworzenia tekstu pamiętaj o emotikonach. Oczywiście z umiarem! Emotikony to sposób komunikowania się ze współczesnym odbiorcą. Pozwalają na przekazanie emocji, które czasem ciężko wyrazić samym tekstem. Co więcej, emoji przyciągają uwagę użytkownika i powodują, że zachęcają go do przeczytania tekstu. Jeśli nie masz pomysłu na stworzenie ciekawego postu zobacz co publikuje Twoja konkurencja, zainspiruj się tymi treściami i stwórz coś podobnego. Pamiętaj, aby w każdym poście nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcami. Możesz na przykład zadać im jakieś pytanie lub poprosić o napisanie swojej opinii na dany temat.
Sprawdź również Jak otworzyć sklep internetowy? Przewodnik dla początkujących
Sprawdź również: Jak pisać angażujące posty na Facebooku?
10 pomysłów na ciekawe posty na Facebooka
Jeśli wciąż nie masz pomysłu na ciekawy post na Facebooka przedstawiamy 10 pomysłów, które pomogą Ci się zainspirować.
1. Podziel się sukcesem
Każda firma osiąga mniejsze lub większe sukcesy. Jeśli wydarzyło się coś, co jest powodem do radości podziel się tym ze swoimi odbiorcami. Taki post podniesie wiarygodność Twojego biznesu oraz przyciągnie nowych klientów.
2. Aktualności z branży
Informowanie odbiorców o zmianach w danej branży ukaże firmę jako nowoczesną i rzetelną. Odbiorcy będą zainteresowani nowościami, do których mogłoby im być ciężko dotrzeć. Co więcej, takie posty dadzą znać odbiorcy, że firma stale się rozwija.
3. Wyprzedź zdarzenie
Coś nowego wydarzy się w Twojej firmie w najbliższym czasie? Może będzie to nowy produkt bądź usługa? Podziel się tym z Twoimi odbiorcami na Facebooku. Sprawisz, że poczują się oni wyróżnieni tym, że wiedzą pierwsi.
4. Uchyl rąbka tajemnicy
Raczej każdy z nas jest ciekawy co się dzieje za kulisami. Pokaż swoim odbiorcom co dzieje się na backstage’u Twojej firmy.
To również może Ci się spodobać: Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku? | Poradnik - kliknij by przeczytać całość
5. Podziel się statystykami
Dziel się ciekawymi statystykami z branży. Takie posty bardzo często są przedmiotem zainteresowania odbiorców.
6. Odrobina humoru
Mowa tutaj oczywiście o memach, czyli śmiesznych obrazkach. Postaraj się, aby memy były związane z branżą, w której działa firma. Na pewno wzbudzisz tym uśmiech u swoich odbiorców.
7. Zabawa z nagrodą
Jeśli chcesz zyskać nowych odbiorców oraz wywołać duże zaangażowanie powinieneś postawić na konkurs. Zorganizuj mały konkurs, a następnie wypromuj go do osób, które byłyby potencjalnie zainteresowane.
To również może Ci się spodobać: Jak tworzyć angażujące instastories? Poznaj pomysły na relacje IG! - kliknij by przeczytać całość
8. Promocje i zniżki
Pamiętaj, żeby poinformować swoich odbiorców na Facebooku o wszystkich nadchodzących akcjach promocyjnych oraz zniżkach. Odbiorcy chętnie zwrócą uwagę na Twój profil i na pewno zapoznają się z ofertą.
9. Zagadka
Świetnym sposobem na zaangażowanie oraz zainteresowanie odbiorców są zagadki. Znajdź jakąś ciekawostkę na temat swojej branży, a następnie stwórz na jej podstawie zagadkę. Zadaj ją odbiorcom i ciesz się rosnącą ilością komentarzy pod postem.
10. Ważne daty
Jest jakieś święto lub ważne wydarzenie? Przygotuj specjalny post i poinformuj o tym swoich odbiorców! Co więcej, możesz tworzyć specjalne posty z okazji zdobycia okrągłej ilości fanów na swojej stronie.
Jak tworzyć posty na Facebooka? – podsumowanie
Dobrze prowadzony profil na Facebooku jest jednym z kluczowych czynników prowadzących do sukcesu firmy. Angażujące oraz ciekawe posty z pewnością pomogą zwiększyć aktywność na Twoim profilu. Pomysłów na ciekawe posty na Facebooku jest naprawdę sporo. Zobacz co najbardziej podoba się Twoim odbiorcom i idź w tym kierunku. Pamiętaj, aby odpowiadać także na komentarze Twoich odbiorców i nawiązywać z nimi kontakt. To pozwoli zbudować Wam więź, która w obecnych czasach jest niezwykle ważna. Wszystkie posty, które tworzysz “pisz językiem” odbiorcy, czyli tak, aby tekst był dla nich przyjemny. Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której należy pamiętać przy publikowaniu postów na Facebooku. Jest to regularność, ustal dni, w jakich będą pojawiały się nowe posty i trzymaj się tych ustaleń.