fbpx

Wizytówka Google | Czym jest i jak z niej korzystać?

27 lipca, 2021
Google plus. Czym jest i czy warto z niego korzystać?

Na wstępie warto by było zacząć od tego, czym serwis Google+ jest?
Można powiedzieć, że po części jest to odpowiedź Google na założenie Facebooka. Na początku jego istnienia można było z niego korzystać tylko po otrzymaniu zaproszenia, przez co dostęp do niego był nieco utrudniony i mógł zniechęcać część użytkowników. W tym momencie jest już dostępny dla każdego, ale…
No właśnie, ale. Po 7 latach od jego powstania usługa została wyłączona dla zwykłych śmiertelników. Portal nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań, ciężko było rywalizować ze wspomnianym wcześniej portalem społecznościowym. Niemniej jednak usługa dla firm jest cały czas aktywna. Wiele osób nie docenia jej znaczenia dla rozwoju swojego biznesu. Postawmy sobie więc pytanie – czy
Google+ może pomóc zaistnieć naszej firmie w internecie?

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to nie tylko cele biznesowe

Wiele osób korzystających z Google Plus wspomina przede wszystkim to, że świetnie się sprawdza w realizacji celów biznesowych firmy. Ma w tym aspekcie wiele do zaoferowania, przede wszystkim: przekierowanie klienta do firmowej strony www, budowanie wizerunku firmy, budowanie marki, możliwość uzyskania feedbacku od swoich klientów czy pozyskiwanie nowych zleceń. Cele biznesowe to jednak nie wszystko, co może zaoferować nam ten serwis.

Buduj relacje z klientami w Google

Jest to świetny obszar do nawiązywania nowych kontaktów oraz budowaniu relacji z klientami, na których bardzo nam zależy (prawda?). Oferuje nam również różnego rodzaju analizy oraz statystyki dotyczące wyszukiwani naszej firmy w Google, oraz obserwacje dot. śledzenia i obserwowania naszej strony. Serwis ten daje nam również informacje, w jaki sposób klienci korzystają z naszej strony (połączenia, rezerwacje, kliknięcia itp.).

Google plus

W tym narzędziu można wykorzystać również tzw. strumień, za pomocą którego możemy udostępniać autorskie treści, jak i publikacje ze stron przez nas obserwowanych. Działa to na zasadzie tablicy Facebooka.

Wizytówka Google – jako portal społecznościowy

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, Google Plus spełnia wiele funkcji portalu Facebook. Można na nim udostępniać ciekawe zdjęcia, filmy oraz inne treści, które pozwolą nam nawiązać i zbudować relację ze swoimi klientami. Co ciekawe – za pomocą tego serwisu mogą promować się również same społeczności (poprzez grupy tematyczne, wymianę opinii/problemów z innymi). W tym serwisie każda osoba może znaleźć taką grupę tematyczną, która go interesuje. Uwierzcie nam, że naprawdę jest w czym wybierać. Porównując ten portal z Facebookiem nie można mówić o konkurencji (Facebook daje znacznie więcej możliwości), jednak poprzez jego kompatybilność z przeglądarkami, również daje nam wiele możliwości na dotarcie do ludzi. Zarządzanie profilem firmy Google Plus.

Zarządzaj informacjami o firmie

Podobnie jak w przypadku innych portali społecznościowych, korzystając z Google Plus, ważne jest sprawne zarządzanie wszystkimi informacjami. Ważna jest oczywiście atrakcyjność naszego profilu. Nie zapominajmy, że ludzie są wzrokowcami i tylko taka postawa może sprawić, że firma, którą prowadzimy, otrzyma pozytywną ocenę wśród odbiorców. Udostępnianie zdjęć, które chcemy przekazać naszym klientom, związanych z Twoją firmą lub aktualnościami, jest absolutnie kluczowe. Jak w każdej dziedzinie życia, nie możemy jednak zapominać o zachowaniu złotego środka. Jeśli będziemy spamować naszych klientów treścią, nasi odbiorcy poczują się sfrustrowani i ich odbiór może się zmienić. Warto dzielić się z klientami takimi treściami, które sami byśmy chcieli zobaczyć.

Korzyści posiadania wizytówki Google dla firm

Posiadanie wizytówki Google dla firmy to doskonały sposób na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. Wizytówka Google zawiera informacje o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres e-mail, strona internetowa, a także zdjęcia i opinie klientów. Dzięki temu potencjalni klienci mogą szybko i łatwo znaleźć informacje o firmie. Ponadto wizytówka Google może pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej firmy, co z kolei może przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie i zwiększenia sprzedaży. Wizytówka Google jest również doskonałym narzędziem do budowania wiarygodności marki i zwiększania zaufania klientów.

Mapy Google

Google Plus oferuje nam również bardzo ciekawą opcję tj. geolokalizacja. Dzięki temu narzędziu nasi potencjalni klienci mogą dowiedzieć się gdzie dokładnie znajduje się nasza firma (będzie można ją odnaleźć m.in. w mapach Google czy w nawigacji). Warto o tym pomyśleć, gdyż z tych elementów, korzysta bardzo wielu użytkowników. Często położenie firmy ma wpływ na skorzystanie z jej usług. To, co przemawia za korzystaniem z tego serwisu, to na pewno funkcjonalność.

Lokalizacja firmy. Mapy Google


Ocena firmy w Google

Ocena firmy w mediach społecznościowych to najlepszy dowód na jej rzetelność!
Posiadanie pozytywnych ocen firmy w Google może mieć wiele korzyści. Przede wszystkim, pozytywne recenzje mogą zwiększyć zaufanie klientów do marki i zachęcić ich do skorzystania z jej usług. Pozytywne recenzje mogą również pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarkach. Ponadto pozytywne recenzje mogą pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej firmy i zwiększyć jej zasięg. Wreszcie, pozytywne recenzje mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zwiększyć zyski firmy.

Google Plus a SEO

Jednym z głównych plusów Google Plus (zamierzona gra słowna) jest to, że serwis ten świetnie współpracuje z internetowymi wyszukiwarkami. Jako że jest to produkt Google nie jest niespodzianką, że sama wyszukiwarka Google świetnie go indeksuje. Jest to więc świetny, bezpłatny sposób na wypromowanie swojej działalności. Przy publikacji naszej wizytówki w internecie nie możemy zapominać o dokładnym uzupełnieniu naszego profilu, uzupełnieniu usług, które oferujemy, adresu, strony www (bardzo ważne) oraz o dodaniu kilku zdjęć prezentujących np. nasze usługi lub życie firmy. m.in. dzięki takim działaniom możemy ułatwić potencjalnym klientom kontakt z naszą firmą. Daje to również większe możliwości do sprzedaży naszych produktów i usług.

Google+ wizytówka
Google+

Zacznij korzystać z wizytówki Google

Jeśli prowadzisz firmę, zastanów się, czy nie założyć profilu w Google Plus. Naszym zdaniem dziś jest to obowiązek. Relację buduje się na wielu polach – sama strona www czy profil na Facebooku nie wystarczą. Odpowiadając na pytanie postawione w lidzie: Tak, Google Plus może pomóc zaistnieć naszej firmie w internecie. Jeśli można wykorzystać bezpłatne narzędzie do promocji swoich produktów czy usług, to szkoda by było z tego nie skorzystać – prawda?

Jeśli nie masz czasu prowadzić profilu swojej firmy, możesz zlecić to agencji social media!
Napisz do nas – pomożemy!

Rise Up | Facebook Szczecin | Instagram Szczecin | Wsparcie marketingowe dla firm

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin