fbpx

Social commerce | Czyli jak sprzedawać w social mediach?

23 listopada, 2022
Social commerce, czyli jak sprzedawać w social media

Media społecznościowe pełnią wiele funkcji w naszym codziennym życiu. Pozwalają nam budować nowe znajomości, dostarczają dawkę rozrywki. Coraz częściej są też wykorzystane jako kanał sprzedaży. Ta forma zyskała nawet swoją nazwę – social commerce. Przewiduje się, że z roku na rok będzie zyskiwała na popularności, więc warto zagłębić się w ten temat. Dlatego w niniejszym artykule przedstawimy Ci, czym jest social commerce i jak możesz go wykorzystać w swojej firmie.

Social commerce – czym właściwie jest?

Social commerce to nic innego jak kupowanie lub sprzedawanie produktów za pomocą mediów społecznościowych. Transakcję finalizuje się bez konieczności wychodzenia z danej platformy. Określenie to opisuje również wpływ social mediów na decyzje zakupowe konsumentów. Działania social commerce są szerokie i obejmują wiele aspektów. Począwszy od budowania świadomości marki, content marketingu, tworzenie więzi z konsumentem, aż po kampanie reklamowe i sprzedaż produktów za pośrednictwem social mediów takich jak: Facebook, Instagram, TikTok i YouTube.

Sprzedawać możesz swoje produkty, jak i promować produkty innych poprzez programy partnerskie.


Co można sprzedawać poprzez social media?

  • 1. Produkty i usługi firmy.
  • 2. Produkty i usługi partnerów biznesowych.
  • 3. E-booki i kursy.
  • 4. Produkty z drukowanego materiału promocyjnego.
  • 5. Przedmioty związane z hobby.
  • 6. Prezenty i gadżety.
  • 7. Usługi takie jak projektowanie grafiki, copywriting, tworzenie stron internetowych, usługi marketingowe itp.
  • 8. Ubrania i akcesoria.
  • 9. Sprzęt sportowy.
  • 10. Artykuły spożywcze.

Social commerce czyli sprzedaż poprzez social media

Kto może pracować w social commerce

Social commerce zajmuje się social media manager. Jest to osoba kompleksowo odpowiadająca za działania marketingowe dla danej marki. Osoby pracujące w social commerce oprócz managerów mogą obejmować, specjalistów zarządzania treścią, zarządzania społecznościami, analizy danych, programowania i wielu innych. Konieczne jest, aby osoba pracująca w social commerce miała wiedzę na temat platform społecznościowych, znajomość strategii marketingowych i zdolność do monitorowania i rozwijania społeczności.

Media społecznościowe – statystyki

Dlaczego warto korzystać z social media oraz social commerce? Bo portale społecznościowe mają ogromny potencjał! W Polsce z najpopularniejszego medium, jakim jest Facebook korzysta niemal 17 milionów użytkowników. 72% z nich przyznaje, że spędza w social mediach ponad godzinę dziennie, a 22% przegląda je przez 3 godziny dziennie. Czas ten z roku na rok się wydłuża i nic nie wskazuje na to, że coś miałoby się w tym zakresie zmienić. 39% internautów korzysta z możliwości dokonywania transakcji poprzez social media i z roku na rok te statystyki się poprawiają. Jak widzisz, media społecznościowe mają naprawdę wielki potencjał. Budując pozytywny wizerunek i publikując odpowiednie treści jesteś w stanie wiele zyskać i rozwinąć swoją firmę.

Statystyki dotyczące mediów społecznościowych

Zalety wynikające z korzystania z social commerce

Social commerce posiada wiele zalet. Zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Przede wszystkim – skrócenie czasu procesu zakupowego. Klienci zwykle dokonują zakupów w mediach społecznościowych pod wpływem emocji. Gdyby musieli wejść na stronę i tam dopełnić transakcję, mają więcej czasu na to, aby przemyśleć swój wybór i zrezygnować z zakupu. Sprzedając za pośrednictwem serwisów zmniejszamy szansę na taki obrót spraw.

Sprzedaż przez social media

Dopasowanie na podstawie zainteresowań

Serwisy społecznościowe mają niezwykle trafione algorytmy. Dzięki nim konsumentom wyświetlają się produkty, które pasują do ich zainteresowań i pasji. Na popularności zyskuje również sprzedaż za pomocą transmisji live, które bardzo angażują widzów i stają się dla nich sposobem na spędzanie wolnego czasu.

Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej

Firmy, które zdecydują się na tę formę sprzedaży swoich produktów mogą korzystać z wielu udogodnień. Social media oferują precyzyjne dotarcie do wielu osób z grupy docelowej za stosunkowo niskie koszta. W porównaniu do tego, jakich nakładów finansów potrzeba, aby wyświetlić reklamę w tradycyjnych kanałach komunikacji. Stwarza to też możliwość niemal nieograniczonego remarketingu. Ponadto decydując się na skorzystanie z mediów społecznościowych jako narzędzia do sprzedaży nie musimy inwestować w sklep internetowy.

Social commerce daje precyzyjną możliwość dotarcia do grupy odbiorców

Czy warto skorzystać z social commerce?

Zdecydowanie warto! Decydując się na sprzedaż produktów przy pomocy social mediów mamy możliwość wzniesienia naszej firmy na wyższy poziom. Serwisy społecznościowe oferują sprzedawcom wiele udogodnień, które mogą przełożyć się na wyższe zyski i rozwój firmy. Najważniejszym aspektem jest to, że docieramy do grupy odbiorców, która jest naprawdę zainteresowana naszymi produktami. Dzięki temu, że robienie zakupów jest szybkie i wygodne, zwiększa się również szansa na dokonanie zakupu. Koszty, które ponosi przedsiębiorca nie są tak duże, jak podczas korzystania z tradycyjnych form przekazu lub konieczności zbudowania i promocji sklepu internetowego.

Chcesz spróbować swoich sił w social commerce, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Nie martw się! Odezwij się do nas, a my pokażemy Ci jak łatwe jest sprzedawanie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Działamy na terenie całej Polski!

Najnowsze posty na stronie

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Kubki z nadrukiem stanowią nie tylko praktyczny element codziennego użytku, ale również oryginalny sposób na wyrażenie siebie, upamiętnienie ważnych chwil czy promocję marki. Różnorodność technik nadruku sprawia, że możliwości personalizacji są niemal nieograniczone,...

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Wyobraź sobie firmę, która pulsuje energią pracowników, rozbrzmiewa echem ich sukcesów i przyciąga talenty niczym magnes. To realny obraz organizacji, której strategia employer brandingu w mediach społecznościowych jest skuteczna. W dzisiejszej cyfrowej...

Co to jest Facebook i jak działa?

Co to jest Facebook i jak działa?

Zastanówmy się na moment – co sprawia, że codziennie logujemy się na Facebooka? Czy to chęć utrzymania kontaktu z dalekimi znajomymi, potrzeba bycia na bieżąco z wydarzeniami świata, czy może apetyt na niestandardowe rozrywki podane wprost do naszej cyfrowej kieszeni?...

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Zastanawiasz się nad zakupem nowego iPhone? A może już masz najnowszy model smartfona Apple? iPhone 15 to nie tylko świetny wybór, ale też jeden z najlepszych telefonów dostępnych na rynku w 2023 roku. Smartfon ma sporo funkcjonalności, a ich liczbę możemy zwiększyć...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin