Prowadzenie fanpage – zgłosić się po pomoc, czy prowadzić samemu?
Coraz częściej okazuje się prawdziwe zdanie – „jeśli nie ma Cię w internecie to nie istniejesz”. Nie dotyczy to już tylko osób prywatnych, ale także firm. Jak ma trafić na Twoją firmę odbiorca, który nie przegląda gazet, nie ogląda telewizji, ale często scrolluje Facebooka? Takich osób, wbrew pozorom, jest coraz więcej. Dlatego warto funkcjonować w sieci i dać się znaleźć.
Tylko aby znalezienie firmy w serwisie Facebook było łatwe, należy umiejętnie prowadzić swój profil – znać algorytmy Facebooka, tworzyć interesujący content, a nawet kampanie reklamowe. Przeciętny użytkownik chętnie konsumuje treści w internecie, ale nie potrafi ich wymyślać. Jeśli w Twojej firmie również borykasz się z takim problemem, że publikowane przez Ciebie posty nie osiągają spektakularnych wyników, to nie martw się, jest na to rozwiązanie! Do kogo można się zgłosić o prowadzenie fanpage Twojej firmy? Sprawdź!
Komu zlecić prowadzenie konta w serwisie Facebook?
Konto na Facebooku można powierzyć kilku osobom – freelancerom, agencji marketingowej lub social media, a także możemy dodać ten obowiązek, któremuś z naszych pracowników. To, z kim postanowimy zawrzeć współpracę, niesie ze sobą pewne następstwa. Różnią się, zarówno koszta oraz jakość publikowanych treści, co ma bezpośredni wpływ na wizerunek marki w sieci. Jakie są zalety i wady poszczególnych osób? O tym przeczytasz w poniższym artykule!
Freelancer
Freelancer to często samouk lub osoba, która pracowała w agencji marketingowej. Wybierając taką osobę do stałej współpracy, możesz trafić na kogoś bardzo doświadczonego, ale i również stawiającego pierwsze kroki w tym kierunku. Co zazwyczaj ich rozróżnia? Przede wszystkim, oferowane przez nich stawki i jakość portfolio.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Na czym polega prowadzenie fanpage?
Freelancer, który nie ma zbyt wielkiego doświadczenia, za swoje usługi oferuje stawki rzędu 300-500 zł. Co otrzymasz w zamian? Zazwyczaj, posty bazujące na gotowych materiałach promocyjnych i ewentualny kontakt z odbiorami. W ich cenniku nie są uwzględnione kampanie reklamowe, a jeśli są, to nie generują one oczekiwanych zasięgów czy wzrostów.
Natomiast bardziej profesjonalne osoby, solidnie zajmą się Twoją firmą. Mają doświadczenie w tworzeniu indywidualnych projektów graficznych, przyciągającego contentu oraz zoptymalizowanych kampanii reklamowych. Ich stawki również znacznie się różnią. Zwykle zaczynają się od kwoty 600 zł. Problem polega na tym, że ciężko zweryfikować, kto ma doświadczenie w branży, a kto nie ma. Należy dokładnie przeanalizować portfolio takiej osoby, a mimo to rezultat ich pracy wciąż może nie spełniać oczekiwań.
Agencja marketingowa lub social media
Zatrudnienie agencji marketingowej lub social media to najlepsze rozwiązanie dla osób wymagających i chcących, aby ich firma została naprawdę dostrzeżona w social mediach. Pomoc, którą oferuje agencja jest kompleksowa i profesjonalna. Poza zapewnieniem odpowiedniej jakości treści na Twoim koncie możesz liczyć również na wyłapywanie wszelkich nowinek oraz trendów marketingowych i wdrażanie ich w życie.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Prowadzenie social media restauracji | Marketing dla gastronomii
Znaczne polepszenie kontaktu z fanami, bo reagują oni na wszystkie przesyłane wiadomości; na monitoring konkurencji, opracowanie strategii i przede wszystkim – reklamy odnoszące sukcesy. W przypadku agencji marketingowej nie musisz w ogóle się angażować w prowadzenie profilu, ponieważ będzie nam nim czuwać kilku specjalistów. Tobie pozostaje wyłącznie spijanie śmietanki.
To również może Ci się spodobać: Jak rozpocząć prowadzenie fanpage na Facebooku? Poznaj tajniki! - kliknij by przeczytać całość
Pracownik firmy
Zatrudnienie kolejnego pracownika lub zlecenie obecnemu obsługiwania mediów społecznościowych wiąże się z wieloma zaletami, jak i wadami. Dużym plusem takiej sytuacji jest to, że nasz współpracownik jest na bieżąco z tym, co dzieje się w naszej firmie. Jest w stanie niemal natychmiast poinformować odbiorców o promocji czy nowym produkcie. Natomiast jego wiedza na temat funkcjonowania Facebooka może być niewielka, a tym samym ryzykujemy wizerunkiem firmy oraz nieporozumieniami z odbiorami. Aby nasz pracownik odpowiednio wykonywał swoje nowe obowiązki, musimy zadbać o przeszkolenie go, co może być czasochłonne i znacznie bardziej kosztowne, niż współpraca z agencją (pensja + ZUS).
Prowadzenie fanpage | Wiesz już do kogo się zgłosić?
Prowadzenie konta na Facebooku jest dosyć czasochłonnym zadaniem. Dlatego nie ma się co dziwić, że coraz więcej firm decyduje się na powierzenie tego zadania firmom zewnętrznym. Kogo warto wybrać? To zależy wyłącznie od Twoich oczekiwań. Gdy chcesz wyłącznie przypominać o sobie swoim odbiorcom, możesz postawić na osoby mniej doświadczone. Jeśli natomiast wolisz, aby Twój fanpage został zauważony przez potencjalnych klientów i kosztował Cię jak najmniej wysiłku – warto oddać go w ręce specjalistów. Wybór należy do Ciebie!
Rise Up
Napisz do nas – pomożemy!
Sprawdź również: