fbpx

Obsługa firmowego fanpage | Jak wygląda współpraca z agencją?

24 października, 2022
obsługa firmowego fanpage agencja social media

Obsługa firmowego fanpage na Facebooku a współpraca z agencją. Czy warto oddelegować część obowiązków? W miarę rozwoju Twojego biznesu gromadzisz coraz więcej pieniędzy, jednak zaczynasz odnosić wrażenie, że czas przelatuje Ci przez palce. Wówczas, samodzielne prowadzenie działań marketingowych może stanowić niemałe wyzwanie. Z pomocą przychodzą agencje marketingowe. Dla kogoś, kto nigdy nie współpracował z agencją, może to być początkowo stresujące doświadczenie. Zastanawiasz się jak wygląda współpraca z agencją i czego możesz oczekiwać? W tym artykule postaramy się rozwiać wszystkie Twoje obawy i pokażemy Ci, w jaki sposób my pracujemy!

Pierwszy krok – zastanów się, czego oczekujesz

Współpraca z agencją powinna się rozpocząć w pierwszej kolejności od zastanowienia się nad tym, jaki zakres obowiązków chcemy powierzyć firmie. Wynotuj sobie wszystkie czynności, które chcesz oddelegować i zostawić sobie, do pracowania z nimi wewnętrznie. Pamiętaj, jednak, że agencje mają zazwyczaj ograniczoną ofertę odnośnie branż, w których działają i jest wiele rzeczy, którymi się nie zajmują, na przykład – księgowością. Wyselekcjonuj kilka agencji, które posiadają w ofercie wszystko, czego oczekujesz i skontaktuj się z nimi!

agencja social media wsparcie marketingowe

Rozmowa wstępna 

Po skontaktowaniu się z agencją najczęściej umówi się ona z Tobą na rozmowę telefoniczną lub spotkanie. Podczas tej rozmowy dochodzi do omawiania potrzeb klienta oraz jego oczekiwań wobec współpracy. Aby je spełnić, musimy dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie, na przykład:

  • Jakie usługi lub produkty oferujesz
  • Na jak dużą skalę działasz – globalnie, krajowo czy w konkretnej lokalizacji
  • Jaka jest Twoja grupa docelowa 
  • Jakie są Twoje cele biznesowe
  • Co sprawia Ci trudność 

Wszystkie te informacje pozwolą na opracowanie skutecznej strategii i komunikacji w social mediach. Po rozmowie agencja zaczyna pracę nad przygotowaniem propozycji działań, które następnie wysyłamy do klienta wraz z wyceną. Wówczas masz czas na przeanalizowanie czy przedstawiona przez agencję propozycja Ci odpowiada. 

To może Cię zainteresować: Jak połączyć Facebooka firmowego z Instagramem?

Opracowanie strategii

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z wybraną agencją, dochodzi do podpisania umowy na prowadzenie konta firmowego na Facebooku. Od razu zostaje przydzielony Ci opiekun, który będzie dbał o kontakt i terminowość usługi. Następnym krokiem jest przygotowanie przez agencję kompleksowej strategii działań. W jej skład wchodzą: kategorie postów, szata graficzna, budżet reklamowy oraz język. 

strategia marketingowa

Publikacje 

Klient przed rozpoczęciem współpracy otrzymuje od nas przygotowane posty oraz reklamy. Dopiero gdy je zaakceptuje zaczynamy je wdrażać na konto firmowe. Oczywiście, niektóre publikacje przygotowujemy na bieżąco, stosując real time marketing, aby dopasować się do obecnych trendów i bieżącej sytuacji na świecie. 

Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Ile kosztuje obsługa fanpage na Facebooku?

Obsługa firmowego fanpage współpraca z agencją. Publikacje social media

Monitorowanie i raportowanie efektów

Po opublikowaniu postów oraz kampanii reklamowych, na bieżąco monitorujemy jak odbiorcy na nie reagują. Obserwujemy ich skuteczność oraz efekt. Jeżeli nie spełnia on naszych oczekiwań – działamy! Po każdym miesiącu współpracy oraz zakończeniu akcji marketingowej klient otrzymuje od naszej agencji szczegółowy raport. Uwzględnia on najważniejsze dane statystyczne oraz podsumowanie. Podczas kryzysu w firmie, najgorszym rozwiązaniem jest rezygnacja z działań marketingowych oraz zaprzestanie ich monitorowania.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Obsługa fanpage na Facebooku | Dlaczego warto to zlecić?

Obsługa firmowego fanpage współpraca z agencją. Raportowanie i monitorowanie wyników

Korzyści współpracy z agencją social media

  • 1. Zwiększenie świadomości markiAgencja social media może pomóc w zwiększeniu świadomości marki poprzez przyciągnięcie nowych klientów, wzrost zasięgu i lepszą widoczność w sieci.
  • 2. Poprawa reputacji – Agencja może pomóc w poprawie reputacji firmy poprzez monitorowanie opinii klientów i reagowanie na nie w odpowiednim czasie.
  • 3. Większy zasięg – może pomóc firmie dotrzeć do większej liczby odbiorców, poprzez stosowanie skutecznych strategii promocji i reklamy.
  • 4. Zwiększenie sprzedaży – Agencja social media może pomóc firmie w zwiększeniu sprzedaży poprzez skuteczne wykorzystanie narzędzi marketingu w mediach społecznościowych.
  • 5. Skuteczne budowanie relacji – Agencja może pomóc w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z klientami poprzez prowadzenie dialogu i angażowanie ich w dyskusje.
  • 6. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej – Agencja social media może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej poprzez zwiększenie zasięgu i zaangażowania użytkowników.
  • 7. Większa widoczność w wyszukiwarkach – Agencja może pomóc w zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach poprzez wykorzystanie narzędzi SEO i skuteczne wykorzystanie treści w mediach społecznościowych.

Obsługa firmowego fanpage a współpraca z agencją

Obsługa firmowego fanpage | Czy już wiesz jak wygląda współpraca z agencją? Jak widzisz, nie ma się czego bać! Agencja marketingowa czy dobra agencja social media pokieruje wszystkimi działaniami marketingowymi, w taki sposób, abyś czuł się zaopiekowany, a Twoja firma weszła na wyższy level. Jeśli chcesz odetchnąć od działań marketingowych i zająć się tym, w czym naprawdę się specjalizujesz, odezwij się do nas! Z przyjemnością potowarzyszymy Ci w drodze, w której osiągasz swoje cele biznesowe.

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Transmisje na żywo to jeden z najbardziej angażujących formatów na TikToku, pozwalający na bezpośrednią interakcję z widzami i budowanie zaangażowanej społeczności. TikTok LIVE to narzędzie, które umożliwia twórcom dotarcie do obserwujących w czasie rzeczywistym,...

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Gadżety z logo to skuteczne narzędzie promocji, które wzmacnia wizerunek marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Wybór tych najlepszych wymaga jednak przemyślenia. Musimy pamiętać o strategii marketingowej firmy i dostosować je do potrzeb odbiorców. Poniżej...

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z klientami. Właściwie zaprojektowane newslettery oraz kampanie mailingowe pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami, zwiększanie sprzedaży oraz wzmacnianie marki. Kluczem do sukcesu...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin