Obsługa firmowego fanpage na Facebooku a współpraca z agencją. Czy warto oddelegować część obowiązków? W miarę rozwoju Twojego biznesu gromadzisz coraz więcej pieniędzy, jednak zaczynasz odnosić wrażenie, że czas przelatuje Ci przez palce. Wówczas, samodzielne prowadzenie działań marketingowych może stanowić niemałe wyzwanie. Z pomocą przychodzą agencje marketingowe. Dla kogoś, kto nigdy nie współpracował z agencją, może to być początkowo stresujące doświadczenie. Zastanawiasz się jak wygląda współpraca z agencją i czego możesz oczekiwać? W tym artykule postaramy się rozwiać wszystkie Twoje obawy i pokażemy Ci, w jaki sposób my pracujemy!
Pierwszy krok – zastanów się, czego oczekujesz
Współpraca z agencją powinna się rozpocząć w pierwszej kolejności od zastanowienia się nad tym, jaki zakres obowiązków chcemy powierzyć firmie. Wynotuj sobie wszystkie czynności, które chcesz oddelegować i zostawić sobie, do pracowania z nimi wewnętrznie. Pamiętaj, jednak, że agencje mają zazwyczaj ograniczoną ofertę odnośnie branż, w których działają i jest wiele rzeczy, którymi się nie zajmują, na przykład – księgowością. Wyselekcjonuj kilka agencji, które posiadają w ofercie wszystko, czego oczekujesz i skontaktuj się z nimi!
Rozmowa wstępna
Po skontaktowaniu się z agencją najczęściej umówi się ona z Tobą na rozmowę telefoniczną lub spotkanie. Podczas tej rozmowy dochodzi do omawiania potrzeb klienta oraz jego oczekiwań wobec współpracy. Aby je spełnić, musimy dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie, na przykład:
- Jakie usługi lub produkty oferujesz
- Na jak dużą skalę działasz – globalnie, krajowo czy w konkretnej lokalizacji
- Jaka jest Twoja grupa docelowa
- Jakie są Twoje cele biznesowe
- Co sprawia Ci trudność
Wszystkie te informacje pozwolą na opracowanie skutecznej strategii i komunikacji w social mediach. Po rozmowie agencja zaczyna pracę nad przygotowaniem propozycji działań, które następnie wysyłamy do klienta wraz z wyceną. Wówczas masz czas na przeanalizowanie czy przedstawiona przez agencję propozycja Ci odpowiada.
To może Cię zainteresować: Jak połączyć Facebooka firmowego z Instagramem?
Opracowanie strategii
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z wybraną agencją, dochodzi do podpisania umowy na prowadzenie konta firmowego na Facebooku. Od razu zostaje przydzielony Ci opiekun, który będzie dbał o kontakt i terminowość usługi. Następnym krokiem jest przygotowanie przez agencję kompleksowej strategii działań. W jej skład wchodzą: kategorie postów, szata graficzna, budżet reklamowy oraz język.
Publikacje
Klient przed rozpoczęciem współpracy otrzymuje od nas przygotowane posty oraz reklamy. Dopiero gdy je zaakceptuje zaczynamy je wdrażać na konto firmowe. Oczywiście, niektóre publikacje przygotowujemy na bieżąco, stosując real time marketing, aby dopasować się do obecnych trendów i bieżącej sytuacji na świecie.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Ile kosztuje obsługa fanpage na Facebooku?
Monitorowanie i raportowanie efektów
Po opublikowaniu postów oraz kampanii reklamowych, na bieżąco monitorujemy jak odbiorcy na nie reagują. Obserwujemy ich skuteczność oraz efekt. Jeżeli nie spełnia on naszych oczekiwań – działamy! Po każdym miesiącu współpracy oraz zakończeniu akcji marketingowej klient otrzymuje od naszej agencji szczegółowy raport. Uwzględnia on najważniejsze dane statystyczne oraz podsumowanie. Podczas kryzysu w firmie, najgorszym rozwiązaniem jest rezygnacja z działań marketingowych oraz zaprzestanie ich monitorowania.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Obsługa fanpage na Facebooku | Dlaczego warto to zlecić?
Korzyści współpracy z agencją social media
- 1. Zwiększenie świadomości marki – Agencja social media może pomóc w zwiększeniu świadomości marki poprzez przyciągnięcie nowych klientów, wzrost zasięgu i lepszą widoczność w sieci.
- 2. Poprawa reputacji – Agencja może pomóc w poprawie reputacji firmy poprzez monitorowanie opinii klientów i reagowanie na nie w odpowiednim czasie.
- 3. Większy zasięg – może pomóc firmie dotrzeć do większej liczby odbiorców, poprzez stosowanie skutecznych strategii promocji i reklamy.
- 4. Zwiększenie sprzedaży – Agencja social media może pomóc firmie w zwiększeniu sprzedaży poprzez skuteczne wykorzystanie narzędzi marketingu w mediach społecznościowych.
- 5. Skuteczne budowanie relacji – Agencja może pomóc w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z klientami poprzez prowadzenie dialogu i angażowanie ich w dyskusje.
- 6. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej – Agencja social media może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej poprzez zwiększenie zasięgu i zaangażowania użytkowników.
- 7. Większa widoczność w wyszukiwarkach – Agencja może pomóc w zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach poprzez wykorzystanie narzędzi SEO i skuteczne wykorzystanie treści w mediach społecznościowych.
Obsługa firmowego fanpage a współpraca z agencją
Obsługa firmowego fanpage | Czy już wiesz jak wygląda współpraca z agencją? Jak widzisz, nie ma się czego bać! Agencja marketingowa czy dobra agencja social media pokieruje wszystkimi działaniami marketingowymi, w taki sposób, abyś czuł się zaopiekowany, a Twoja firma weszła na wyższy level. Jeśli chcesz odetchnąć od działań marketingowych i zająć się tym, w czym naprawdę się specjalizujesz, odezwij się do nas! Z przyjemnością potowarzyszymy Ci w drodze, w której osiągasz swoje cele biznesowe.
Sprawdź również: