Współczesna reklama przechodzi obecnie ogromną transformację, gdy tradycyjne formy marketingu ustępują miejsca bardziej kreatywnym i angażującym rozwiązaniom. Jednym z najciekawszych trendów ostatnich lat są murale reklamowe, które na miejskich ścianach reprezentują sztukę i nowoczesne podejście do marketingu. Dlaczego warto inwestować w murale reklamowe i jakie korzyści przynosi reklama tego typu? Sprawdzamy!
1. Wyróżnienie na tle konkurencji
Murale reklamowe są powiewem świeżości w świecie billboardów i banerów dominujących świat reklamy zewnętrznej. Duża powierzchnia, niepowtarzalna forma i artystyczne wykonanie przyciągają uwagę przechodniów i kierowców. Zamiast zlewać się z otoczeniem i irytować krzykliwą szatą graficzną, mural wpasowuje się w pobliską przestrzeń i staje się elementem miejskiego krajobrazu – chętnie fotografowanym i udostępnianym w mediach społecznościowych.
Murale często są integralnym elementem miejskiego krajobrazu

2. Mocny, długotrwały efekt
W przeciwieństwie do reklam cyfrowych, murale reklamowe na zamówienie są obecne w przestrzeni przez wiele tygodni, a nawet miesięcy. Dobrze wykonany mural zachowuje intensywność kolorów i szczegółowość detali przez długi czas, niezależnie od zmiennych warunków atmosferycznych. Marka inwestująca w wysokiej jakości murale reklamowe, współpracująca np. z agencją Good Looking Studio, ma więc szansę dłużej pozostać w świadomości odbiorców.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: 5 powodów, dlaczego warto prowadzić social media! [2025]
3. Duży zasięg i wzmocnienie obecności marki w przestrzeni publicznej
Lokalizacja muralu w strategicznym punkcie miasta zwiększa jego zasięg, a atrakcyjny wygląd przyciąga turystów i mieszkańców, którzy chętnie dzielą się znaleziskiem ze swoimi znajomymi. Obecność marki na ścianach budynków miejskich bez wątpienia wpływa pozytywnie na jej rozpoznawalność – nawet jeśli przekaz reklamowy jest subtelny, częsty kontakt z muralem powoduje, że nazwa firmy, logo czy hasło reklamowe zostają utrwalone w świadomości odbiorcy. To tzw. efekt ekspozycji – im częściej widzimy daną markę, tym bardziej wydaje nam się ona znajoma i jesteśmy skłonni jej zaufać.

Wielkoformatowe murale reklamowe realizowane są z rozmachem, co wpływa na zachwycający efekt
4. Budowanie pozytywnego wizerunku marki
Dobrze zaprojektowany mural reklamowy nie tylko promuje produkt czy usługę, ale też służy komunikacji wartości marki. Może przekazywać ważne przesłanie społeczne, wzbudzać emocje, skłaniać do refleksji. Marka jest dzięki temu postrzegana jako kreatywna, dbająca o przestrzeń publiczną, zaangażowana w życie lokalnej społeczności i troszcząca się o swoich odbiorców. Coraz więcej firm korzysta z usług, jakie oferują agencje murali reklamowych, aby zadbać nie tylko o estetykę, ale także o odpowiedni przekaz swoich komunikatów.
Dowiedz się więcej: Dlaczego tracisz followersów na Instagramie? Analiza i wskazówki!
5. Ekologiczna i społecznie akceptowalna forma reklamy
Wiele projektów powstaje we współpracy z lokalnymi artystami, co sprzyja integracji społecznej i wspieraniu miejskiej kultury przez murale reklamowe. Realizacja tego typu projektów zyskuje niewątpliwą przewagę nad innymi formami reklamy zewnętrznej m.in. ze względu na ekologiczność tego rozwiązania. Taka reklama nie generuje odpadów, nie ingeruje nachalnie w krajobraz, nie świeci silnym światłem. Wręcz przeciwnie – murale są często postrzegane jako ozdoba miasta. Ponadto niektóre projekty wykonywane są przy pomocy ekologicznych farb lub nawet farb fotokatalitycznych – pochłaniających smog i zanieczyszczenia.
To może Cię zainteresować: Dlaczego inwestycja w stronę internetową zwraca się szybciej, niż myślisz!
Inwestycja w murale reklamowe to nie tylko sposób na promocję produktu, ale także na budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększanie jej rozpoznawalności oraz wprowadzanie do przestrzeni miejskiej wartościowej i estetycznej formy komunikacji. Profesjonalna agencja murali reklamowych oferuje firmom kompleksowe wsparcie – od koncepcji, przez projekt, aż po dopracowaną w szczegółach realizację murali reklamowych.
Artykuł sponsorowany