Dlaczego warto posiadać stronę internetową? Obecność w internecie, niezależnie od branży, to w dzisiejszym świecie klucz do sukcesu dla każdego biznesu, również dla Twojej firmy. Strona internetowa w tym przypadku może mieć kluczowe znaczenie. Warto, aby ją posiadać, oprócz profilu w social media, czy sklepu internetowego np. na Allegro. Jeśli zastanawiasz się nad tym, dlaczego warto posiadać stronę internetową – ten artykuł jest dla Ciebie! Zapraszamy do lektury!
Daj się znaleźć wśród innych stron internetowych
Czas, gdy klienci szukali usług w książce telefonicznej, raczej już nie wróci. Zamiast tego, gdy ktoś poszukuje usługi lub produktu, wpisuje zapytania w wyszukiwarkach internetowych. Twoim zadaniem jest dać się znaleźć za pomocą strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dlatego potrzebujesz strony www – i to jak najszybciej. Wciąż nie jesteś przekonany? Poniżej kilka powodów, dla których warto, aby strona została stworzona.
Konkurencyjna strona internetowa już jest online
Wyobraź sobie, że w tym momencie ktoś szuka w sieci dokładnie tego, co oferuje Twoja firma. Ty, mimo że prowadzisz firmę, nie masz strony internetowej, ale konkurencja proponująca podobne produkty i usługi owszem i klient znajduje ich — oni spełniają jego potrzeby. W takim wyścigu nie masz szans, bo nie stanąłeś do zawodów. Bez strony internetowej nie pozwalasz sobie na zdobywanie klientów, którzy mogliby do Ciebie trafić.
Konkurencja posiada na swojej stronie www: landing page, na niej spis treści, dane kontaktowe, czy odpowiedzi na kilka prostych pytań, których ktoś szuka, a dodatkowo ich strona idealnie wyświetla się na urządzeniu mobilnym.
Social media to nie wszystko
Masz mnóstwo polubień na Facebooku, na Instagramie wielu followersów i niemal pięć gwiazdek wśród stron www z branżowymi recenzjami? Świetnie się składa, ale to nie wystarczy.
Media społecznościowe to ważne ogniwo w pozyskiwaniu klientów, ale z każdym rokiem tracą na znaczeniu. W ciągu ostatnich lat liczba godzin spędzanych na Facebooku spadła o niemal 10%, a ilość „lajków” nie liczy się już tak mocno, jak kiedyś. Poza tym Facebook ogranicza zasięgi i aby docierać ze swoimi postami do docelowych użytkowników, trzeba korzystać z płatnych reklam. Oczywiście, to nadal świetne narzędzia do przykuwania uwagi klientów, ale mimo wszystko warto posiadać stronę www. Od pierwszego kliknięcia przycisku „lubię to” jest jeszcze długa droga do rzeczywistego skorzystania z Twoich usług i stania się naszymi klientami.
Klient zawsze najpierw szuka strony internetowej
Gdy potencjalny klient zainteresuje się Twoją firmą, będzie chciał wiedzieć więcej i w tym celu spróbuje odszukać stronę internetową. Klienci oczekują, że w sieci znajdą oficjalny adres firmy, a tam konkretne informacje, takie jak dokładny zakres usług, cennik, różne kanały kontaktu czy godziny otwarcia — jeśli Twoja strona internetowa nie będzie dostępna, zyska na tym konkurencja.
Dowiedz się więcej: Social media dla warsztatu samochodowego | Dlaczego warto to zlecić specjalistom?
Strona internetowa nadaje wiarygodności
Wysokiej jakości strona internetowa to jak siedziba firmy w dobrej dzielnicy. Warto pamiętać, że strona www to cyfrowa wizytówka – tak jak w życiu, masz bardzo krótki czas na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia. To, czy skorzystanie z internetowego źródła informacji o Twojej firmie będzie miłym doświadczeniem dla internauty, świadczy o firmie niemal tak mocno, jak poziom bezpośredniej obsługi klienta. Około kilkunastu sekund to czas, który poświęci klient na odnalezienie Cię w sieci i szybką ocenę wzrokową tego, co zobaczy. Jeśli nie znajdzie konkretnej informacji, istnieje duża szansa, że nie podejmie następnej próby.
Strona internetowa ma więcej możliwości niż media społecznościowe
Media społecznościowe pozwalają na stworzenie profilu Twojej firmy, ale nie jest to pełnowartościowa strona internetowa. Możesz budować go tylko wedle narzuconego schematu, który nie zawsze jest dopasowany do potrzeb Twojego biznesu, a do tego niekoniecznie łatwy w nawigacji dla użytkownika. Przykładem może być zakładka “Menu” na fanpage’ach wielu restauracji – jest nieintuicyjna i klienci wolą sprawdzać menu na stronach www. Innym tego typu rozwiązaniem jest oznaczanie na zdjęciach produktów możliwych do kupienia: sprawdza się to w ograniczonym stopniu na komputerze, ale użytkownikowi smartfona znaczniki zasłaniają cały ekran i są nieczytelne – a zatem nie jest to dobra alternatywa dla sklepu e-commerce.
Unikalny wygląd
Strona internetowa nie musi być budowana wedle szablonu. Projektujesz ją tak, jak tylko zechcesz, dodając dowolne elementy i funkcje za pomocą wtyczek. Sam ustalasz wygląd i układ strony, rozbudowujesz najważniejsze zakładki i eksponujesz te elementy, które są istotne dla Twoich klientów. Warto założyć stronę internetową również dlatego, że wraz z nią dostajesz możliwość stworzenia adresu email na firmowej domenie. Jeśli podstawą Twojego biznesu jest komunikacja, profesjonalny adres email do kontaktu znacznie zwiększa Twoją wiarygodność.
Poznaj swojego klienta
Chciałbyś wiedzieć, czego dokładnie chcą Twoi klienci? Statystyki strony internetowej mogą dać Ci dobre wskazówki. To narzędzia, dzięki którym dowiesz się bardzo wielu rzeczy. Na przykład, w jaki sposób klienci trafiają na stronę, skąd są, jakie hasła wpisują, aby odnaleźć Twój biznes. Możesz sprawdzić, na których podstronach spędzają najwięcej czasu albo w które nagłówki najczęściej klikają. Statystyki dostarczą Ci wielu informacji na temat preferencji Twoich klientów. To pomoże Ci dopasować ofertę tak, by sprzedawać częściej i więcej.
Dowiedz się więcej: Kalendarz social media | Dlaczego warto z niego korzystać?
Strona internetowa to całodobowy marketing
Ludzie się ciągle spieszą. Gdy chcą uzyskać informację, musi ona być dostępna natychmiast, a jeśli trzeba na nią poczekać, traci na atrakcyjności. Nie pozwól, żeby klient zrezygnował z oferty Twojego przedsiębiorstwa tylko dlatego, że nie mogłeś odebrać telefonu. Strona internetowa funkcjonuje jak prężny zespół sprzedażowy czynny całodobowo. Oczywiście z marketingowego punktu widzenia byłoby najlepiej móc zaoferować klientowi usługę jeszcze zanim o nią zapyta, ale jeśli już jej szuka, trzeba od razu przedstawić mu propozycję. Gdy masz firmową stronę, klient nigdy nie natknie się na znak „zamknięte”. Witryna internetowa to okno, przez które klienci mogą zobaczyć, co dzieje się w Twojej firmie. Prowadząc stronę, tworzysz narrację wokół najważniejszych idei i wartości w swoim przedsiębiorstwie. Dajesz się poznać klientowi. Opisujesz, czym zajmuje się Twoja firma, gdzie bije serce tego biznesu, kto w nim pracuje i czym się zajmuje.
Pozyskuj klientów poprzez stronę www
Dobrze przygotowana strona pozyskuje dla Ciebie klientów wydajniej niż setki ulotek i plakatów. Aby być widocznym w sieci, wystarczy dobrze zredagowana treść, bez potrzeby płacenia za reklamy. Kiedy Ty śpisz, jesteś na urlopie albo obsługujesz klientów, witryna wciąż działa. Jest pozycjonowana w wyszukiwarkach, widnieje w linkach i udziela informacji. Prezentuje Twoją ofertę zawsze wtedy, gdy potencjalny klient tego potrzebuje. Nakłania do zrobienia zakupów i skorzystania z usług, sugeruje korzystne opcje, informuje o nowościach czy promocjach. Jeśli jeszcze nie masz strony internetowej, przekonasz się, jak wiele czasu i pieniędzy zyskasz, gdy wszystkie ważne aspekty działania Twojej firmy zostaną przejrzyście wyeksponowane w sieci.
To może Cię zainteresować: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?
To tylko niektóre z zalet posiadania biznesowej strony internetowej. Nie czekaj, tylko załóż stronę internetową jak najszybciej.
Dlaczego warto posiadać stronę internetową?
Już wiesz, dlaczego warto posiadać stronę internetową? Nieważne, czy interesuje Cię strona internetowa dla pizzerii, strona www dla fotografa czy strona internetowa dla sprzedawcy fotowoltaiki. Do ich stworzenia potrzeba podobnych umiejętności. Na naszym kursie w cztery godziny nauczymy Cię budować profesjonalne strony internetowe – dla Twojej firmy oraz na zlecenie klientów. Dzięki temu nie tylko Twoja firma będzie zawsze online, ale do tego możesz zacząć zarabiać nawet do 10 tysięcy miesięcznie na projektowaniu stron www.
Jeśli nie interesuje Cię samodzielne tworzenie stron internetowych, możemy dla Ciebie zaprojektować witrynę internetową, aby Twoja firma była widoczna w sieci. Rise Up specjalizuje się w projektowaniu stron zoptymalizowanych pod kątem SEO oraz sprzedaży. Jeśli chcesz dać się odnaleźć – zgłoś się do nas – pomożemy!
Sprawdź również: