Zastanawiasz się, od czego zależy cena za prowadzenie fanpage na Facebooku? Coraz więcej przedsiębiorców (nie tylko duże firmy) zdaje sobie sprawę, że warto prowadzić konto firmowe na Facebooku. Jest to nie tylko świetne narzędzie do budowania wizerunku, ale i również do pozyskiwania klientów. W końcu ponad 70% Polaków korzysta z mediów społecznościowych. Przekładając to na realne liczby jest to około 27 milionów, co pokazuje jak duży potencjał mają social media.
Jesteś w gronie przedsiębiorców, którzy szukają podpowiedzi jak prowadzić fanpage swojej firmy? A może nie masz na to czasu i chcesz to komuś zlecić? Z tego artykułu dowiesz się, ile kosztuje obsługa mediów społecznościowych i komu warto powierzyć prowadzenie fanpage’a, aby efekty tych działań były zadowalające!
Czym zajmują się osoby prowadzące firmowy fanpage?
Wbrew pozorom praca osoby, która zajmuje się prowadzeniem kont w social media, nie ogranicza się wyłącznie do publikowania treści. Prowadzenie Facebooka firmowego to przede wszystkim wzmocnienie wizerunku firmy. Warto, aby robiła to osoba, która ma o tym pojęcie.
W przypadku współpracy z agencją marketingową na Twój sukces będzie pracował zespół osób (copywriterzy, graficy, specjaliści od reklam oraz analitycy). Masz również możliwość pracy z freelancerem, który wszystkie te umiejętności powinien łączyć. Z czym tak naprawdę wiąże się profesjonalne prowadzenie Facebooka?
![Freelancer, osoba prowadząca fanpage na Facebooku](https://www.riseupagencja.pl/wp-content/uploads/2023/01/freelancer-prowadzacy-fanpage.jpg)
Poniżej przedstawiamy Ci zbiór zadań, które znajdują się w ich codziennym grafiku.
- Określenie grupy docelowej – brane są tu pod uwagę zainteresowania, wydarzenia z życia, lokalizacja, wiek oraz płeć;
- przygotowanie strategii marketingowej i ustalenie harmonogramu postów, a także komunikatów reklamowych;
- stworzenie materiałów graficznych i/lub fotograficznych na firmowy profil;
- przygotowanie contentu – treści, grafiki, video, zależnie od preferencji grupy docelowej;
- aktywne prowadzenie fanpage – odpisywanie na wiadomości, reagowanie na pojawiające się komentarze czy opinie klientów;
- publikacje postów;
- tworzenie skutecznych kampanii reklamowych Facebook Ads;
- analiza danych i opracowanie dalszych działań;
- cykliczne raportowanie efektów.
Ponadto niezbędne jest posiadanie wielu narzędzi, które umożliwiają realizację tych zadań m.in. aparatów fotograficznych, kamer, oprogramowania do montażu, tworzenia grafik czy copywritingu. Z tego względu stwierdzenie, że rozliczasz się z agencją jedynie za rezultaty ich działań to duże niedopowiedzenie. Twój budżet reklamowy może się zwiększyć, jeśli przeznaczysz go na profesjonalną obsługę swoich mediów, ale za to pozbędziesz się wielu wydatków i straty czasu w przypadku samodzielnego prowadzenia konta biznesowego.
Od czego zależy koszt prowadzenia konta w social mediach?
Już wiesz, czym dokładnie zajmuje się agencja lub freelancer działający w social media i jakich zasobów potrzebuje. Jednak nie tylko zakres usług i zasoby generują cenę, którą musisz zapłacić za obsługę swoich kont w serwisie. Są jeszcze inne czynniki, m.in.: branża, którą się zajmujesz, charakter profilu czy doświadczenie osób, które będą realizować dla Ciebie usługi.
Dowiedz się więcej: Social media dla firmy ubezpieczeniowej | Od czego zacząć?
![Osoba prowadząca fanpage na Facebooku przy komputerze](https://www.riseupagencja.pl/wp-content/uploads/2023/01/prowadzenie-fanpage.jpg)
Jak możesz się domyślić, mniejszą kwotę będzie płacić przedsiębiorca, którego profil jest lifestyle’owy i porusza popularne tematy. Tego typu profile są dużo bardziej atrakcyjne do prowadzenia i prostsze. Natomiast konta specjalistyczne, branżowe, z trudno dostępną grupą docelową, wymagają więcej nakładu czasu, a tym samym również pieniędzy. Usługa prowadzenia fanpage w językach obcych również będzie generowała większe koszta. Takie działania marketingowe są kosztowne, ale lepiej je zlecić niż samemu uczyć się i testować różne rozwiązania.
Freelancer czy agencja social media?
Z jakimi konkretnie kosztami musimy się liczyć, jeśli chcemy oddać prowadzenie fanpage firmie zewnętrznej? Kwota jest zależna od Twoich oczekiwań. Za amatorskie prowadzenie profilu, odtwórczy content, który będzie się pojawiał kilka razy w miesiącu, bez analizowania rezultatów i kampanii reklamowych, jesteś w stanie znaleźć freelancera, który zaproponuje Ci stawkę do 500 zł miesięcznie. Cena obsługi social media zależy także od doświadczenia freelancera.
![Od czego zależy cena za prowadzenie fanpage? Agencja social media a freelancer - porównanie](https://www.riseupagencja.pl/wp-content/uploads/2023/01/agencja-social-media.jpg)
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Natomiast, jeśli chcesz powierzyć profil firmowy specjalistom z agencji social media, musisz liczyć się ze stawkami powyżej 1000 zł miesięcznie + koszty reklam. Za tę kwotę możesz liczyć się z większym zaangażowaniem, stworzeniem „szytej na miarę” strategii marketingowej i jej realizacją, konkretną analizę, budowaniem więzi z odbiorcami, szybką reakcję na bieżące tematy i przede wszystkim zwiększeniem sprzedaży. W tej stawce zawarte są najczęściej także krótkie realizacje video oraz skuteczna reklama Twoich produktów.
Co zyskujesz zlecając prowadzenie konta w mediach społecznościowych?
Oszczędność czasu i pieniędzy
Wiele firm decyduje się na zlecenie swojego fanpage przede wszystkim dlatego, aby zaoszczędzić swój cenny czas. Delegując prowadzenie mediów w Internecie, zyskujesz czas, który możesz poświęcić na najważniejsze dla Ciebie zadania, albo i nawet wygospodarować nieco wolnego na odpoczynek.
Profesjonalizm
Ponadto zyskujesz profesjonalnie opracowaną strategię, która pozwoli zebrać Ci większe grono odbiorców i sprawi, że umocnisz świadomość marki. Niezwykle ważne jest, by treści publikowane w internecie trafiały do twoich klientów. Jeśli będą tworzone starannie z myślą o nich, z pewnością odwdzięczą ci się czy to w postaci nowych klientów, czy większego rozgłosu w sieci.
To może Cię zainteresować: Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?
Przewaga konkurencyjna
Zdobędziesz przewagę technologiczną nad swoją konkurencją! Bez profilu firmowego w najpopularniejszym serwisie społecznościowym tj. Facebook po prostu nie istniejesz! Pozwól poznać swoją markę także innym osobom i zdobądź dzięki temu nowych, ale i potencjalnych klientów.
Właściciele firm dostrzegają wiele korzyści ze zlecania takich usług osobom zewnętrznym. Niewątpliwie konieczne jest rozeznanie potrzeb twojej firmy i stworzenie postów na media, które odpowiadają twoim odbiorcom. Warto zatroszczyć się o dostarczenie kluczowych dla ciebie informacji osobom prowadzącym twoje konta w mediach, by bazowały na wiedzy, która jest dla ciebie istotna.
A więc ile kosztuje prowadzenie fanpage’a firmowego?
Zlecenie obsługi fanpage firmy w mediach społecznościowych niesie za sobą wiele korzyści. Są to m.in. obniżenie kosztów i oszczędność czasu, kompleksowość działań, zwiększenie zasięgów, rozpoznawalności oraz sprzedaży. Do tego budowanie relacji, pozytywnego wizerunku marki, współpraca z zespołem doświadczonych ekspertów oraz świeży punkt widzenia.
W tym artykule przedstawiliśmy Ci, od czego zależy cena za prowadzenie fanpage firmy w social mediach oraz odpowiedzieliśmy na podstawowe pytanie: ile kosztuje zarządzanie profilem firmowym przez osoby z zewnątrz firmy.
![fanpage na facebooku wyświetlony na telefonie komórkowym](https://www.riseupagencja.pl/wp-content/uploads/2023/01/facebook-profil-telefon.jpg)
Kwestia finansów jest zależna od tego, jakie usługi są dla Ciebie istotne. Jeśli chcesz uzyskać indywidualną wycenę prowadzenia fanpage’a, napisz do naszej firmy! Dzięki doświadczeniu publikujemy treści dopasowane do Twoich celów i pomożemy Ci zbudować zaangażowanie wśród odbiorców.
Rise UP Agencja Social Media może zadbać o marketing Twojego konta firmowego kompleksowo!
Sprawdź naszą ofertę i wyślij zapytanie na maila biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!
Sprawdź również: