fbpx

Strona internetowa dla fotografa | Dlaczego warto ją posiadać?

21 grudnia, 2021
Strona internetowa dla fotografa. Dlaczego warto ją posiadać?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak zdobyć większą ilość klientów? Jak zareklamować swoją działalność, aby dotrzeć do nowych odbiorców? W tych rzeczach może pomóc Ci stworzenie strony internetowej. Aby sprzedawać swoje usługi, nie potrzebujesz speców od sklepów internetowych. Wystarczy prosty projekt strony, który będzie mógł dobrze zaprezentować to, czym się zajmujesz. Możesz ja zrobić sam lub zlecić to agencji. W tym artykule powiemy Ci dlaczego, strona internetowa dla fotografa jest niezbędna.

Po co strona internetowa dla fotografa?

Strona internetowa jest idealna dla ludzi działających w branży fotografii czy filmu. Dlaczego? Dzięki niej zdobędziesz więcej klientów i będziesz mógł więcej zarabiać! Im lepiej strona internetowa wygląda, tym bardziej zwraca uwagę potencjalnie zainteresowanych osób. Nie musi posiadać dodatkowych funkcjonalności – ma być prosta i przejrzysta. Fotograf ma duże zaplecze zdjęć/filmów, których może użyć jako swoje portfolio. Potencjalnie zainteresowane osoby mogą wejść do galerii Twojej strony, sprawdzić pracę i jeśli są zainteresowane – wypełnić formularz kontaktowy. Jeśli zaczynasz swoją przygodę jako fotograf lub pracujesz w branży od dawna, wiesz, że cały czas trzeba walczyć o klienta.  W dziedzinie fotografii dochodzi do momentu, w którym ilość zleceń się stabilizuje i dla jednych ten okres może trwać latami, a dla innych tylko kilka miesięcy.

Strona www dla fotografa

Strona internetowa – większe zarobki?

Strona internetowa dla fotografa jest świetnym narzędziem, dzięki któremu ludzie mogą Cię odnaleźć! Dotarcie do usługodawcy dzięki temu jest możliwe za pomocą jednego kliknięcia, a to może przełożyć się na większą ilość zleceń i stabilizację finansową. Niezależnie czy działasz w fotografii ślubnej, koncertowej, rodzinnej, czy jesteś fotoreporterem – dziś strona internetowa z portfolio to mus! Same profile w social media oraz udostępniane linki do albumów — nie wystarczą. Znaczna część potencjalnych klientów szukając usług, robi to poprzez wyszukiwarkę stron internetowych. Jeśli chcesz dać się odnaleźć, warto pomyśleć o prowadzeniu bloga o fotografii. Im większa ilość jakościowej treści, tym możliwa wyższa pozycja w Google. To może być Twoja szansa.

Przy zakładaniu strony internetowej, wiele osób zamartwia się aspektami technicznymi, tym jaką domenę wybrać, jak zaprojektować stronę itp. Zanim jednak zaczniesz o tym wszystkim myśleć, odpowiedz sobie na parę pytań, które mogą pomóc ci w dalszej pracy nad stroną:

●     Jaki cel ma osiągnąć twoja strona? (zdobycie klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki…)

●     W jaki sposób chcesz osiągnąć ten cel?

●     Jaki format ma mieć twoja strona? (blog z portfolio, usługi wraz z poglądowym ich wykonaniem…)

Po odpowiedzeniu sobie na te pytania przejdźmy do sedna tego artykułu, czyli dlaczego warto stworzyć swoją własną stronę fotograficzną. Czy tworzenie stron internetowych jest trudne i wymaga specjalnych umiejętności? Czy spełni ona oczekiwania użytkowników?

Firmowa strona internetowa jest wizytówką twojej działalności

Potencjalni klienci, którzy mogą chcieć skorzystać z Twoich usług, muszą dostrzec twój profesjonalizm w roli fotografa. Ludzie chcą współpracować z ekspertami w danej dziedzinie. Pokaż, że masz know how i zaprezentuj się, poprzez swoje fotografie. To tylko zdjęcia i aż zdjęcia! Staraj się przygotować jak najlepsze zdjęcia, by następnie wrzucić je na stronę. Zauważ, że to właśnie one mogą sprawić, że więcej klientów będzie chciało skorzystać z twoich usług. Jakość firmowej strony internetowej może dużo powiedzieć o danym usługodawcy. Jak więc powinna wyglądać? Pamiętaj, aby strona była schludna i przejrzysta. Warto by posiadała podstrony – np. strefa klienta, sklep internetowy, dane kontaktowe. Ludzie z natury  wybierają najprostsze rozwiązania, więc warto zadbać o prostą nawigację, bez dużej ilości podstron (wystarczą, te wspomniane wyżej), zwłaszcza że jako fotograf nie będziesz ich aż tak potrzebował. Daj się poznać klientom od najlepszej strony, wyjdź naprzeciw oczekiwaniom użytkownika. Oprócz zdjęć nie zapomnij, żeby na stronie znalazły się też informacje o Twojej działalności, usługi – którymi się zajmujesz, adres, cennik, to jakim sprzętem wykonujesz zdjęcia, od jak dawna się tym zajmujesz itp.

Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Co powinna zawierać dobra strona internetowa?

Strona internetowa jest wizytówką działalności

Najlepsza forma reklamy

Internet jest medium, które pod względem potencjalnego zasięgu przebija wszystkie inne. Jeżeli spojrzymy na telewizje czy radio, to reklamy w nich są kosztowne, wyświetlane przez krótki okres a dodatkowo możesz zamieścić tam tylko wycinek tego, co twoja firma reprezentuje. Poprzez stronę internetową, właściwe frazy kluczowe, prowadzenie bloga i aktualizowanie swojej strony dajesz sobie możliwość znalezienia się użytkownikom w wyszukiwarce internetowej. Argumentem, który wpływa na twoją korzyść, jest fakt, iż internet jest w naszych czasach ogólnodostępny dla każdego. Dzięki wypozycjonowanej stronie internetowej nie będziesz musiał płacić za nowo pozyskanych klientów – sami znajdą Cię w wyszukiwarce. Klienci oprócz prac, największą uwagę zwracają na opinię fotografów. Zadbaj o to by były tam dobrze wyeksponowane. Stopniowo aktualizuj swoją stronę, buduj portfolio – użytkownicy, widząc dużą ilość różnorodnej fotografii, dostają informację, że masz dużą ilość zleceń, a co za tym idzie – jesteś dobry w tym, co robisz. Przede wszystkim Twoja strona internetowa musi być dobrze wyświetlana na każdym urządzeniu.

Podnosi wiarygodność

W świecie fotografii konkurencja jest wysoka, wielu fotografów ma swoje profile na portalach społecznościowych – Facebook, czy Instagram, na których często ciężko znaleźć np. cennik. Jeżeli jednak klient znajdzie najpierw twój fanpage, a dodatkowo zobaczy twoją profesjonalną stronę internetową z wszystkimi najważniejszymi informacjami, może go to skłonić do wyboru właśnie twojej usługi. Warto na stronie głównej przedstawić również opinię Twoich klientów. „Social proof” jest najlepszą formą reklamy.

Ocena i opinie klientów

Prezentuje ofertę

Dzięki stronie internetowej możesz znacznie lepiej przedstawić/sprzedać swoje usługi niż poprzez profile firmowe na Facebooku czy Instagramie. Możesz tam w przejrzysty sposób ująć, czym się zajmujesz, przedstawić swoje prace, cennik oraz przekierować do kontaktu. W mediach społecznościowych często trudno umieścić swoją ofertę tak, aby nie umknęła klientowi. Witryna, dobrze zaprojektowana i przejrzysta pomaga klientowi znaleźć wszystko to, czego szuka i nie musi przebijać się przez x postów na twojej tablicy.

Sprawdź również Strona internetowa | 10 powodów, dlaczego warto ją posiadać!

Motyw wordpress strony internetowej dla fotografa

Strony internetowe są stale dostępne

Strona internetowa nie śpi, nie potrzebuje nowych postów, jest dostępna 24/7 na całym świecie i pomaga nam zbierać zamówienia. Dzięki temu oszczędzamy dużo czasu, który możemy wykorzystać na szlifowanie naszego rzemiosła.  Przenieś użytkownika w magiczną krainę o każdej porze dnia i nocy, dzięki twojej stronie fotograficznej.

Konkurencja nie śpi

Twoja konkurencja może już od dawna ma swoją stronę internetową i pozyskuje dla siebie więcej klientów. Twoja strona pozwoli Ci wyrównać szanse i być tak samo widocznym, jak twoi konkurenci. Bądź wszędzie gdzie możesz, internet to medium bez ograniczeń. Pokazuj swoje najnowsze zdjęcia nie tylko na twojej stronie. Staraj się być ciągle w widocznym miejscu w socialach i nie tylko. Publikuj treści SEO – wspinaj się do góry!

Dowiedz się więcej: Ile kosztuje strona internetowa? Sprawdź!

Fotograf sprawdzający zdjęcia

Jak fotograf może pozyskiwać klientów w Internecie?

  • 1. Poprzez tworzenie i prowadzenie własnego bloga lub strony internetowej, która prezentuje portfolio i cennik usług.
  • 2. Reklamowanie się w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google Ads, Bing Ads lub Yahoo Ads.
  • 3. Używanie mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook i Instagram, do promowania swoich usług.
  • 4. Uczestnictwo w forach internetowych, takich jak Reddit, Quora i innych, w celu promowania swojej oferty usług.
  • 5. Wykorzystanie pozycjonowania stron internetowych (SEO) do zwiększenia widoczności swojej strony internetowej.
  • 6. Wystawianie ogłoszeń na lokalnych stronach ogłoszeniowych, takich jak OLX, Gumtree itp.
  • 7. Wykorzystanie stron internetowych do wynajmu fotografów, takich jak Thumbtack, do zdobywania zleceń.

Strona internetowa dla fotografa | Musisz ją posiadać!

Strona internetowa dla fotografa w dzisiejszych czasach to konieczność. Ma to związek z rosnącą konkurencję i niepewną ilością zleceń. Pamiętaj, że strona internetowa to pomoc dla twojej firmy. W najbardziej efektywny sposób skupia wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poprzez stronę możesz przedstawić portfolio fotograficzne, zaprezentować swoją ofertę i zachęcić ludzi by wypełnili formularz kontaktowy. Dobrze wykonana strona to wizytówka Twojej pracy i jest to również świetna platforma do kontaktu z potencjalnymi klientami (za jednym kliknięciem myszki). Zastanów się, czego potrzebujesz, jakie podstrony utworzyć, jakie oczekiwania może mieć klient i co będzie najlepsze dla Twojego biznesu.

Jeżeli martwisz się sprawami technicznymi tj. zakładanie witryny, pozycjonowanie pod kątem SEO czy pisanie bloga – spokojnie. W internecie możesz znaleźć wiele poradników jak robić strony internetowe jak i również darmowe kreatory do stron www (jest mały haczyk – darmowe są tylko na początku). Możesz również zlecić to agencji. Rise UP zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem stron www – jeśli chcesz, możemy Ci pomóc!

Rise Up agencja

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin