Wiele firm zastanawia się, czy warto inwestować w stronę internetową. Twoi znajomi odradzali Ci to, mówiąc, ile może ona kosztować i ile musisz poświęcić jej czasu? Nie zawsze warto wierzyć znajomym! Strona internetowa nie musi również kosztować majątku, a na pewno nie powinna być angażująca. Jedno jest pewne, w dzisiejszych czasach gdy wszystko przenosi się do internetu, posiadanie własnej witryny jest niemal obowiązkowe. Dzięki niej dajesz sobie możliwość, by Twoi potencjalni klienci mogli odnaleźć Cię w sieci!
W tym artykule przedstawimy Ci 10 powodów, dlaczego warto posiadać stronę internetową.
1. Strona internetowa buduje globalne zasięgi
Nic tak nie łączy ludzi z całego świata jak Internet. Dzięki obecności w wirtualnym świecie jesteśmy w stanie skontaktować się z każdym, niezależnie gdzie dana osoba się znajduje.
Strona internetowa bardzo może nam w tym pomóc. Dzięki niej firmy z całego świata mogą bez ograniczeń znaleźć Cię w wynikach wyszukiwania oraz dotrzeć do Twojej oferty. Bardzo przydatnymi umiejętnościami okażą się tu znajomość działania SEO (pozycjonowanie), publikacja wartościowej treści (poprzez blog), założenie fanpage, promowanie się poprzez media społecznościowe i poza nimi oraz korzystanie z systemu reklamowego Google Ads. Im więcej firmy w sieci, tym wyżej może pojawić się w wynikach wyszukiwania. Co za tym idzie, jesteśmy w stanie dotrzeć do większej ilości klientów!
W przypadku działań SEO należy pamiętać głównie o takich rzeczach jak optymalizacja strony, wartościowa treść, używanie fraz kluczowych (bez przesadzania), linkowanie wewnętrzne (interlinkink), linkowanie zewnętrzne, właściwe nazywanie obrazków wrzucanych na stronę czy ustawienie atrybutów alt dla grafik. Dzięki tym działaniom dajesz sygnał robotom Google, że Twoja strona jest wartościowa i powinna być wyżej w przeglądarce internetowej.
Nie możemy zapominać o układzie i wyglądzie naszej witryny. Estetycznie i poprawnie zaprojektowana strona internetowa ma również bardzo duży wpływ na odbiorcę. Działa jak papierowa wizytówka, którą wręczamy klientowi. Jeśli strona www jest funkcjonalna, działa bez zarzutu i przy tym wygląda estetycznie, zachęci do zainteresowania się usługami czy produktami firmy. Dlatego tak ważne jest, aby podczas tworzenia stron www skupić na wyglądzie. Mówią, że książki po okładce nie powinniśmy oceniać, ale pierwsze wrażenie jest bardzo ważne.
2. Ułatwia komunikację i zdobywanie klientów
Na Twojej stronie powinno być precyzyjnie opisane, kim jesteś, co oferujesz, w jakiej lokalizacji itp. Potencjalnie zainteresowana osoba musi wiedzieć, czy Twoja firma jest właśnie tą, którą szuka. Strona internetowa, która posiada dane kontaktowe firmy, ułatwia nawiązywanie kontaktu z klientem, współpracę z reklamodawcami, influencerami czy innymi firmami. Bardzo ułatwia to porozumiewanie się każdej ze stron. Klient wie, z kim się kontaktuje. Współpracę można nawiązywać bezpośrednio, a firma daje też jasny sygnał, że jest otwarta na kontakt i służy pomocą. W każdej chwili można te dane aktualizować i będą one widoczne dla użytkowników stron internetowych od razu po wprowadzeniu zmian. Przydatnymi funkcjami, które warto dodać na naszą profesjonalną stronę internetową, są newslettery i formularze kontaktowe. Ułatwiają one budowanie baz mailingowych klientów. Dzięki nim możemy regularnie komunikować się z naszymi odbiorcami i przedstawiać im aktualne oferty (dzięki czemu – sprzedawać więcej!).
3. Strona internetowa dodatkowo buduje zaufanie
Kiedy mamy zamiar skorzystać z czyichś usług, kupić towar czy nawiązać kontakt, wolimy wiedzieć wcześniej, z kim będziemy mieć do czynienia. Sprawdzamy opinie, pytamy, szukamy informacji w internecie, aby mieć 100% pewności, że nasz wybór jest właściwy. Własna strona jest idealna do budowania zaufania u potencjalnego klienta. Widząc naszą aktywność na stronie i treści, które zamieszczamy, klient w oparciu o to, może wyrobić o nas opinię. Poprzez publikowanie merytorycznych treści w internecie stawiamy się w roli eksperta z danej dziedziny. Warto również umieścić na naszej stronie opinie klientów, świadczące o naszej solidności.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Strona internetowa dla fotografa | Dlaczego warto ją posiadać?", aby dowiedzieć się więcej!
Wygląd strony www powinien być estetyczny, dzięki temu możemy zostać uznani jako profesjonalna firma w oczach klienta. Warto jest zainwestować swój czas w profesjonalny landing page, aby odbiorcy już na wstępie mogli stwierdzić, że tej firmie warto zaufać. Nie ważne czy to dynamiczna, czy statyczna strona internetowa. Musi być dobrze zoptymalizowana. Twoja własna domena powinna również odnosić się do Twojej firmy czy usług/produktów, które oferujesz.
4.Skondensowana ilość informacji
Każdy może stracić cierpliwość, kiedy nie może znaleźć konkretnych informacji o firmie lub produkcie w internecie. Na dobrze zaprojektowanej stronie internetowe powinny znajdować się szczegółowe informacje opisujące usługi i produkty oferowane przez firmę, cennik, opinie, sposoby dostawy i płatności. Jeżeli zamieścimy wszystkie te informacje na swojej stronie firmowej, klient nie będzie musiał wyszukiwać informacji na różnych portalach czy wśród innych stron internetowych. Jeżeli tego nie zrobimy, jest duże prawdopodobieństwo, że potencjalnemu klientowi nie będzie się chciało wyszukiwać informacji o firmie w innych źródłach, tylko pójdzie do konkurencji, która ma informacje o sobie podane w jednym miejscu (a nam zależy jednak na zatrzymaniu klienta u siebie). Przygotowując stronę, zastanów się, jakich informacji sam byś poszukiwał na stronie gdybyś był zainteresowany konkretnym produktem/usługą.
5. Strona internetowa działa 24/7
Dla niektórych doba to za mało, żeby zrobić wszystko, co się planowało. Praca, dom, szkoła, rodzina, czas dla siebie… Chciałoby się czasami włączyć funkcję „pauza” i całkowicie się odciąć, zrobić wolne. Strona internetowa nie tego nie potrzebuje. Możesz być na wakacjach, być zmęczonym czy odpoczywać, ale twoja strona nie. Działa 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Niezależnie, o której czy w jaki dzień klient postanowi odwiedzić Twoją stronę, ona zawsze jest do użytku. W każdej chwili można sprawdzić potrzebne informacje, poczytać artykuły, czy po prostu sprawdzić, czy pojawiło się coś nowego. A to, kiedy klienci będą chcieli to sprawdzić, nie ma żadnej różnicy. Pamiętaj, że responsywne strony internetowe powinny dobrze wyświetlać w wyszukiwarkach internetowych oraz być dopasowane do urządzeń mobilnych.
Sklepy internetowe również mogą zbierać zamówienia przez całą noc!
6. Sam jesteś swoim szefem swojej strony www
Nie lubisz mieć nikogo nad sobą? Chcesz ustalać grafik pod siebie? Zainwestuj w stronę internetową. Witrynę tworzysz taką, jaką sam chcesz. Wybierasz treści, jakie będziesz zamieszczać i sam ustalasz grafik. Dostosowujesz wszystko pod siebie i na swoich warunkach. Możesz umieścić na niej wszystko – np. przekierowanie do sklepu internetowego czy do social media. Jeżeli nie masz wystarczająco czasu, aby tworzyć wszystko na własną rękę, możesz zatrudnić osoby odpowiedzialne za tworzenie stron www, pisanie, grafikę i kontakt z klientem. W takim przypadku jesteś nie tylko swoim własnym szefem, ale również pełnisz tę funkcję dla innych.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Ile kosztuje strona internetowa? Sprawdź!
7. Strona internetowa – z jej pomocą oszczędzisz czas
Głównym kontrargumentem do posiadania własnej strony internetowej jest potrzeba poświęcenia dużej ilości czasu do jej prowadzenia. Zapomina się, jak bardzo strona firmowa może nam pomóc go zaoszczędzić na całe funkcjonowanie działalności. Stworzenie strony WWW można zlecić komuś, kto się tym zajmuje lub zdecydować się na samodzielne tworzenie strony www – wykorzystać internetowy kreator stron www i który może ułatwić nam zadanie. Jest to dobra opcja do budowy strony, jednak musisz pamiętać, że po roku użytkowania będziesz musiał za nią zapłacić.
Kiedy strona już działa i zamieścimy tam potrzebne informacje o firmie, usługach i produktach, mamy zaoszczędzony w przyszłości czas. Dlaczego? Bo nie będziemy musieli odpowiadać każdemu klientowi na te same pytania. Wystarczy wejść na stronę firmy, aby dowiedzieć się wszystkich informacji, jakie są potrzebne. Do tworzenia treści na stronie możemy zatrudnić ludzi, co dodatkowo pozwoli zaoszczędzić czas, albo możemy to wszystko zrobić samodzielnie, jeśli tylko mamy chęci i czas. Na wielu portalach masz również możliwość wykupienia gotowego serwisu www. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Co powinna zawierać dobra strona internetowa?
8. Stosunkowo nieduży koszt w stosunku do możliwości
Czy inwestowanie pieniędzy w stronę internetową ma sens? Jeżeli weźmiemy pod uwagę, jakie zyski możemy wygenerować ze sprzedaży swoich usług/produktów, reklam czy współpracy, okazuje się, że koszt może nam się zwrócić z nawiązką. Szczególnie jeśli dużo osób stanie się naszymi klientami. Odpowiadając na pytanie, ma to sens i to bardzo duży. W ostatecznym rozliczeniu nie odczujemy, aż tak bardzo poniesionych kosztów opłacania. Dobre strony internetowe kosztują od 4000 zł brutto (z uwzględnieniem kosztu własnej domeny, szablonu oraz hostingu). Oczywiście nie musisz od razu wydawać ogromnych środków. Jeśli dopiero prowadzisz firmę od kilku miesięcy, możesz zacząć od darmowej strony internetowej, szczególnie jeśli znasz choć trochę system CMS i chcesz poznać narzędzie do tworzenia stron. Często spis treści na twojej stronie, odpowiedni system zarządzania treścią, szybkość strony i możliwość dostosowania witryny do układu stron internetowych na urządzeniu mobilnym wspomoże rozwój firmy.
9. Strony internetowe = reklama
Dobra strona internetowa to dobra reklama firmy. Jeżeli strona została stworzona profesjonalnie, znajdują się tam treści, które mogą zainteresować potencjalnego klienta, to jest duże prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferowanych przez nas usług. Przy okazji może udostępnić link strony www do firmy z informacją o nas na swoich mediach społecznościowych, co jest dodatkową reklamą. Strona internetowa może się w tym momencie stać naszym głównym źródłem reklamy. Bardzo pomocne będą tutaj, szybkość działania pod kątem trendów i wyżej wspomniany Google Ads czy Google Search Console. Wspomogą pozycjonowanie twojej strony w przeglądarce. Możesz wzorować się tym jakich informacji szukasz Ty – jako odbiorca lub po prostu dodawać treści pod kątem SEO.
Zacznij sprzedawać przez swoją stronę www! Wszystko, czego potrzebujesz to chęci, stronę, oraz hosting z własną domeną!
10.Stawianie firmy w charakterze eksperta
Większość z nas szuka jednoznacznej odpowiedzi dla prostych pytań i informacji na własną rękę w internecie. Przemierzamy strony internetowe i portale społecznościowe w poszukiwaniu specjalistów, którzy rozwiążą nasz problem lub podadzą instrukcję wykonania czegoś. Jeżeli na witrynie firmowej mamy artykuły i wpisy blogowe związane z działalnością firmy, nowinkami z branży i poradami klient, czytając je, będzie wiedział, że ma do czynienia z ekspertami w danej dziedzinie i chętniej skorzysta z oferowanych produktów i usług. Chcesz mieć pewność, że klient uzna Cię za eksperta? Musisz wczuć się w jego potrzeby i zaoferować rozwiązania na jego problemy! Tematyczne serwisy www cieszą się dużą popularnością. Zastanawiałeś się, czemu większość stron internetowych posiada blogi? No właśnie!
Strona internetowa | 10 powodów, dlaczego warto ją posiadać
Strona internetowa – w tym artykule poznałeś 10 powodów, dlaczego posiadanie strony internetowej to niemal konieczność. Witryna www może przynieść nam bardzo wiele korzyści, jeżeli poświęcimy jej trochę czasu i swojej pracy. Warto w nią zainwestować. Możemy dzięki niej budować zasięgi, ułatwiać komunikację, zdobywać nowych klientów, budować zaufanie czy stawiać firmę w roli eksperta. Działa ona 24h/7 i z czasem dostrzeżesz, jak strona www stała się dużym ułatwieniem w prosperowaniu Twojej firmy! To prosty sposób, aby zwiększyć obroty w firmie. Wybór należy do Ciebie!
W swojej ofercie mamy stworzenie strony internetowej takiej, jaką chcesz i potrzebujesz.
Chcesz wiedzieć, ile kosztuje strona internetowa i poznać dodatkowe informacje? Napisz do naszej agencji! Możemy stworzyć stronę www idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb! Napisz na biuro@riseupagencja.pl -pomożemy!
Sprawdź również: