fbpx

W jakich branżach warto działać w social media?

30 stycznia, 2023
W jakich branżach warto działać w social media

W jakich branżach warto działać w social media? Na przestrzeni ostatnich lat social media bezsprzecznie zawładnęły wieloma dziedzinami, w tym również i światem biznesu. Są branże, które bez mediów społecznościowych obecnie absolutnie nie mogą się obejść. Wiąże się to między innymi z faktem, że każdego dnia na całym świecie skupiają one miliardy odbiorców, którzy mogą okazać się gronem potencjalnych klientów. Social media ułatwiają komunikację, są doskonałym miejscem reklamy, promocji, a nawet sprzedaży produktów. Nie każdy portal będzie jednak odpowiedni dla różnych branży. Czy wiesz czym się kierować przy wyborze kanału social mediów Twojej firmy? W jakich branżach warto działać w social mediach?

Jak social media przysłużą się Twojej firmie?

Zalet korzystania z social mediów przy prowadzeniu działalności jest bardzo wiele. Warto je prowadzić właściwie w każdej branży. Zacznijmy od tego, że dają one możliwość zbudowania wokół marki aktywnej społeczności, co jest niemożliwe w przypadku opierania się jedynie na prowadzeniu własnej strony internetowej czy na newsletterach. Jest to przede wszystkim przestrzeń, w której Twoi klienci mogą zaczerpnąć informacji z pierwszej ręki, podzielić się doświadczeniami, zapoznać z opiniami innych, a także dowiedzieć się o prowadzonych aktualnie promocjach czy innych działaniach. To wszystko działa na korzyść rozpoznawalności Twojej marki.

social media media społecznościowe

Sprzedaż poprzez social media?

Social media angażują odbiorców i jednocześnie są dla nich bardzo wygodne. Wielu z nich sięga po nie już niemal w sposób rutynowy, przy śniadaniu czy w drodze do pracy. Dla zwolenników prostych rozwiązań serwisy takie jak Facebook czy Instagram wprowadziły ostatnio usługę sklepu, czyli możliwość bezpośredniego kupna produktów wybranych marek w ich aplikacji. Biorąc pod uwagę, jak popularna już teraz stała się ta usługa, jest to kolejny powód, dla którego warto działać w social mediach.

e-commerce

Social media a branża

Sięgając po portale społecznościowe, bardzo ważne jest, aby najpierw uwzględnić specyfikę branży oraz jej potrzeby. Jakie jest grono odbiorców? W kontekście pierwszych kroków w mediach, pytanie to powinno być kluczowe. Przed dokonaniem jakiejkolwiek inwestycji w reklamę, powinniśmy wiedzieć, czy w ogóle nam się ona opłaca, zwracając uwagę na ilość oraz kategorię wiekową, do której należą potencjalni klienci. Ważny będzie również charakter naszej firmy oraz to, czy bardziej zależy nam na przekazywaniu komunikatów, czy estetyce naszego profilu.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu", aby dowiedzieć się więcej!

Facebook

Jak do tej pory, najbardziej uniwersalne medium w komunikacji biznesowej. Założenie strony firmowej, czyli tzw. fanpage’a, jest doskonałym sposobem na zgromadzenie wszelkich niezbędnych informacji w jednym miejscu. Jednocześnie, regularne postowanie przyciąga nowych odbiorców i przypomina o istnieniu marki już tym z nią zapoznanym. Z pewnością sprawdzi się on m.in. w branży beauty, odzieżowej, turystycznej, firmach konsultingowych, biurach rachunkowych, ale i też każdej innej firmie produkcyjnej czy usługowej.

serwis Facebook

Instagram

Jest to portal, który z pewnością zwraca o wiele większą uwagę na estetykę, ale jednocześnie daje wiele możliwości prezentacji produktów. Poprzez uporządkowane posty, angażujące stories czy przewodniki mamy szansę w przystępny sposób przekazać najważniejsze informacje. Instagram sprawdza się jednak zdecydowanie bardziej w przypadku branż skoncentrowanych na efekcie wizualnym i estetycznym niż na konkretnych komunikatach. Warto również wziąć pod uwagę, że nadal jest to medium najczęściej wybierane przez bardzo młodych użytkowników, podobnie jak m.in. TikTok. Dlatego będzie on najlepszym wyborem w przypadku branży odzieżowej, jubilerskiej, beauty czy turystycznej.

To również może Ci się spodobać: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie - kliknij by przeczytać całość

Instagram profil Rise Up

LinkedIn

Medium o zdecydowanie innej, bardziej profesjonalnej niż Facebook czy Instagram, specyfice. Jest to świetna platforma do zaprezentowania firmy, jeżeli szukamy nowych pracowników czy kontrahentów. Poza employer brandingiem można również umieścić tam informacje o działaniach i innowacjach wprowadzanych przez markę. Z pewnością sprawdzi się w przypadku takich branż jak oprogramowanie i usługi IT czy produkcja i usługi korporacyjne. Według raportu LinkedIn w Polsce w 2022 roku na tym portalu popularne są również finanse, artykuły konsumenckie, budownictwo, edukacja, media i komunikacja, służba zdrowia oraz transport i logistyka.

To również może Ci się spodobać: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze? - kliknij by przeczytać całość

Linkedin

Twitter

Choć niepozorne, sprawne i skuteczne narzędzie marketingowe. W publikowanych regularnie nie dłuższych niż na 200 znaków, tweetach zawrzeć możemy najbardziej kluczowe informacje. Jest idealnym rozwiązaniem dla odbiorców, którzy oczekują szybkich i prostych komunikatów i nie mają czasu na głębszy research. Postując regularnie i angażując obserwatorów (tzw. call to action), mamy szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu, Twitter powinien świetnie sprawdzić się w większości branży, a ostatnio zwłaszcza dla marek działających w e-commerce.

Jak zacząć prowadzić social media?

Wiemy już, że warto działać na portalach społecznościowych, a każde tego typu medium daje nam szereg różnych narzędzi. Jak należycie je wykorzystać, aby rozwinąć swoją działalność w tej sferze? Przedstawiamy 6 podstawowych rad.

  1. Określ cel – co social media mogą ci dać? Zależy ci bardziej na kreowaniu atrakcyjnego wizerunku marki czy utworzeniu bazy kompletnych informacji i aktualności, łatwo dostępnych dla odbiorców? Pamiętaj o tym przy planowaniu contentu, który miałby znaleźć się na twoich profilach w mediach.
  1. Określ grupę odbiorców – do jakiej kategorii wiekowej/grupy zawodowej będą oni należeć? Pamiętaj, że serwisy takie jak Instagram skupiają głównie młodych użytkowników. Do odbiorców, będących przedstawicielami różnorodnych grup zawodowych, z pewnością bardziej dotrzemy za pośrednictwem Facebooka czy LinkedIna.
  1. Czasami lepiej skoncentrować się na jednym medium. Sprawdź, czy istnieje konieczność i zapotrzebowanie na prowadzenie jednocześnie kont na Instagramie, Twitterze i Facebooku Twojej firmy. Jest to przede wszystkim czasochłonne i nie zawsze przynosi pożądane rezultaty. W niektórych przypadkach, np. w branży budowlanej, wystarczy dobry fanpage na Facebooku. Mniej może oznaczać więcej!
  1. Zadbaj o uporządkowanie i estetykę. Jest to kluczowe dla każdej działalności w social mediach. Twój profil powinien być kompletny, ale nie może być przeciążony informacjami i ilością tekstu. Zastosuj infografiki. Bądź aktywny na Stories. Dbaj o różnorodność treści i wykorzystaj, popularne ostatnio, rolki.
  1. Postuj regularnie. Tylko wtedy Twoja działalność w social mediach ma sens. Algorytmy na portalach społecznościowych bazują na poziomie Twojej aktywności. Tylko będąc systematycznym, dotrzesz do wystarczającej liczby odbiorców.
  1. Nawiązuj interakcje, spraw, aby twój content był angażujący i ciekawy. Social media bazują na możliwości uzyskania szybkiego feedbacku za pomocą polubień i komentarzy. Zachęcaj swoich odbiorców do wyrażania swoich opinii. Postując, zadawaj pytania i nawiązuj interakcje!

w jakich branżach warto działać w social media

W jakich branżach warto działać w social media? We wszystkich!

Zastanawiasz się, w jakich branżach warto działać w social media? To jasne, że warto działać w social mediach, niezależnie od tego, w jakiej pracuje się branży. Portale społecznościowe współcześnie stają się wizytówkami marek. Są szansą dla rozwinięcia działań marketingowych dla przedsiębiorców, a jednocześnie, możliwością szybkiego i łatwego uzyskania informacji przez konsumentów. Umiejętnie wykorzystując potencjał i możliwości portali społecznościowych, można realnie zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność firm.

Najnowsze posty na stronie

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Transmisje na żywo to jeden z najbardziej angażujących formatów na TikToku, pozwalający na bezpośrednią interakcję z widzami i budowanie zaangażowanej społeczności. TikTok LIVE to narzędzie, które umożliwia twórcom dotarcie do obserwujących w czasie rzeczywistym,...

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Gadżety z logo to skuteczne narzędzie promocji, które wzmacnia wizerunek marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Wybór tych najlepszych wymaga jednak przemyślenia. Musimy pamiętać o strategii marketingowej firmy i dostosować je do potrzeb odbiorców. Poniżej...

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z klientami. Właściwie zaprojektowane newslettery oraz kampanie mailingowe pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami, zwiększanie sprzedaży oraz wzmacnianie marki. Kluczem do sukcesu...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin