Social media są obecne tak naprawdę w życiu każdego człowieka. Każdy z nas przegląda różne portale społecznościowe, ogląda zdjęcia i filmiki, zostawia lajki oraz komentarze pod postami. Rosnąca popularność mediów społecznościowych przyczyniła się do tego, że także firmy zaczęły zauważać ich ogromny potencjał. Obecnie ciężko znaleźć firmę, która nie prowadzi działań w social mediach. Dzieje się tak dlatego, że kanały social media są silnym oraz skutecznym narzędziem promowania marki, które umożliwiają żywą interakcję z klientami. Korzyści płynących z wykorzystania social media w biznesie jest zdecydowanie jeszcze więcej. Przeczytaj artykuł do końca, żeby się z nimi zapoznać.
Użytkownicy social media
Social media są używane przez ludzi na całym świecie. Każdego dnia w wirtualnym świecie przybywa nowych użytkowników. Obecnie z Facebooka, czyli z jednego najbardziej popularnych serwisów społecznościowych korzysta ponad 2,8 miliarda użytkowników, z czego 1,9 miliarda osób korzysta z niego każdego dnia. Jeśli chodzi o Instagram to 1,22 miliarda osób korzysta z tego portalu społecznościowego każdego miesiąca. Z kolei Linkedin liczy ponad 400 milionów kont. W siłę rosną także TikTok (około 1,5 miliarda użytkowników), Twitter (około 330 milionów użytkowników) oraz Pinterest (około 265 milionów użytkowników).
Użytkownikami social mediów są tak naprawdę wszyscy. Są to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Są to nastolatkowie, osoby młode, dorośli, a nawet seniorzy. Osoby te mają różne zainteresowania, różne zawody oraz statusy materialne.
Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie
Wiedząc już, jak ogromna liczba ludzi korzysta z social mediów, nadszedł czas na zapoznanie się z korzyściami płynącymi z obecności marki w świecie mediów społecznościowych.
Oto 10 najważniejszych korzyści z mediów społecznościowych dla biznesu:
1. Budowanie świadomości marki
Obecność w social mediach pomaga kreować, a także utrwalać fakt istnienia danej marki. Przede wszystkim można to robić poprzez przekazywanie odbiorcom spójnych komunikatów. Większa świadomość marki sprzyja budowaniu zaufania w oczach odbiorców, a także zapewnia marce wiarygodność.
2. Tworzenie więzi i interakcji z klientami
Za pośrednictwem social mediów można nawiązywać kontakt z klientami. Zawsze warto odpowiadać na ich komentarze i zachęcać ich do dyskusji. Dzięki temu odbiorcy mogą się poczuć częścią Twojej marki.
3. Zwiększenie sprzedaży
Social media to idealne miejsce do promowania produktów lub usług. Dodawanie postów na temat oferowanych przez Twoją firmę produktów lub usług z pewnością zachęci odbiorców do ich zakupu.
4. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Jest to jedna z największych korzyści płynących z mediów społecznościowych dla biznesu. Udostępnianie treści ze strony internetowej w social mediach często wiąże się z tym, że odbiorcy chętniej ją odwiedzają. Co więcej, prowadzi to także do osiągnięcia wyższej pozycji w rankingu wyszukiwania.
5. Obsługa oraz wsparcie klientów
Social media są także świetnym narzędziem do obsługi klientów. Dzięki mediom społecznościowym klient może w szybki oraz bezpośredni sposób skontaktować się z firmą i zgłosić problemy lub uwagi. Warto odpowiadać na takie wiadomości tak szybko, jak to tylko możliwe.
6. Zbieranie danych na temat klientów
Social media pozwalają uzyskać dane na temat odbiorców. Analiza tych danych pozwoli poznać Ci zachowania oraz potrzeby klientów. Co więcej, dane statystyczne dostarczają informacje demograficzne o osobach wchodzących w interakcję z Twoim kontem.
7. Wzrost lojalności klientów
Publikowanie ciekawych treści w mediach społecznościowych pomaga zbudować grono lojalnych klientów. Pewne jest to, że klienci obserwują w social mediach te marki, które najbardziej lubią.
8. Informowanie o bieżących sprawach
Media społecznościowe pozwalają na informowanie odbiorców o bieżących sprawach. Nadchodzi jakieś ważne wydarzenie w Twojej firmie? Wystarczy napisać post i powiadomić o tych odbiorców. Tym samym sposobem można informować ich o nadchodzących obniżkach lub rabatach.
9. Social media jako darmowa reklama
Obecność w social mediach jest całkowicie darmowa. Wystarczy założyć swój profil i tworzyć treści, które zachęcą odbiorców do zakupu Twojego produktu. Media społecznościowe pomagają zaoszczędzić pieniądze na działania marketingowe i rozprzestrzeniać informacje na temat Twojej firmy bez żadnych kosztów.
10.Nawiązywanie kontaktów z partnerami biznesowymi
Media społecznościowe umożliwiają nawiązywanie kontaktów z nowymi ludźmi. W ten sposób możesz pozyskać nowe kontakty biznesowe, które w przyszłości pomogą rozwijać się Twojej firmie.
Korzyści z obecności firm w social mediach- podsumowanie
Korzyści, które płyną z wykorzystania social mediów w biznesie, jest naprawdę wiele. W artykule zostały wymienione te, które są uznawane za najważniejsze. Należy pamiętać, że media społecznościowe stanowią silne narzędzie w promowaniu marki. Ich dodatkowym atutem jest możliwość nawiązywania relacji z klientami. Warto więc rozpocząć działalność w social mediach i cieszyć się korzyściami, które mogą znacząco wpłynąć na rozpoznawalności.
Rise Up | Prowadzenie fanpage Szczecin | Obsługa Instagrama Szczecin | Copywriting