Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie!

8 marca, 2023
Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie

Social media są obecne tak naprawdę w życiu każdego człowieka. Każdy z nas przegląda różne portale społecznościowe, ogląda zdjęcia i filmiki, zostawia lajki oraz komentarze pod postami. Rosnąca popularność mediów społecznościowych przyczyniła się do tego, że także firmy zaczęły zauważać ich ogromny potencjał. Obecnie ciężko znaleźć firmę, która nie prowadzi działań w social mediach. Dzieje się tak dlatego, że kanały social media są silnym oraz skutecznym narzędziem promowania marki, które umożliwiają żywą interakcję z klientami. Korzyści płynących z wykorzystania social media w biznesie jest zdecydowanie jeszcze więcej. Przeczytaj artykuł do końca, żeby się z nimi zapoznać.

Użytkownicy social media

Social media są używane przez ludzi na całym świecie. Każdego dnia w wirtualnym świecie przybywa nowych użytkowników. Obecnie z Facebooka, czyli z jednego najbardziej popularnych serwisów społecznościowych korzysta ponad 2,8 miliarda użytkowników, z czego 1,9 miliarda osób korzysta z niego każdego dnia. Jeśli chodzi o Instagram to 1,22 miliarda osób korzysta z tego portalu społecznościowego każdego miesiąca. Z kolei Linkedin liczy ponad 400 milionów kont. W siłę rosną także TikTok (około 1,5 miliarda użytkowników), Twitter (około 330 milionów użytkowników) oraz Pinterest (około 265 milionów użytkowników).

Użytkownikami social mediów są tak naprawdę wszyscy. Są to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Są to nastolatkowie, osoby młode, dorośli, a nawet seniorzy. Osoby te mają różne zainteresowania, różne zawody oraz statusy materialne.

Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie

Wiedząc już, jak ogromna liczba ludzi korzysta z social mediów, nadszedł czas na zapoznanie się z korzyściami płynącymi z obecności marki w świecie mediów społecznościowych.

Oto 10 najważniejszych korzyści z mediów społecznościowych dla biznesu:

1.     Budowanie świadomości marki

Obecność w social mediach pomaga kreować, a także utrwalać fakt istnienia danej marki. Przede wszystkim można to robić poprzez przekazywanie odbiorcom spójnych komunikatów. Większa świadomość marki sprzyja budowaniu zaufania w oczach odbiorców, a także zapewnia marce wiarygodność.

2.     Tworzenie więzi i interakcji z klientami

Za pośrednictwem social mediów można nawiązywać kontakt z klientami. Zawsze warto odpowiadać na ich komentarze i zachęcać ich do dyskusji. Dzięki temu odbiorcy mogą się poczuć częścią Twojej marki.

3.     Zwiększenie sprzedaży

Social media to idealne miejsce do promowania produktów lub usług. Dodawanie postów na temat oferowanych przez Twoją firmę produktów lub usług z pewnością zachęci odbiorców do ich zakupu.

Sprawdź również Korzyści ze współpracy z agencją social media | Ważne!

Zwiększenie sprzedaży w social media

4.     Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Jest to jedna z największych korzyści płynących z mediów społecznościowych dla biznesu. Udostępnianie treści ze strony internetowej w social mediach często wiąże się z tym, że odbiorcy chętniej ją odwiedzają. Co więcej, prowadzi to także do osiągnięcia wyższej pozycji w rankingu wyszukiwania.

5.     Obsługa oraz wsparcie klientów

Social media są także świetnym narzędziem do obsługi klientów. Dzięki mediom społecznościowym klient może w szybki oraz bezpośredni sposób skontaktować się z firmą i zgłosić problemy lub uwagi. Warto odpowiadać na takie wiadomości tak szybko, jak to tylko możliwe.

6.     Zbieranie danych na temat klientów

Social media pozwalają uzyskać dane na temat odbiorców. Analiza tych danych pozwoli poznać Ci zachowania oraz potrzeby klientów. Co więcej, dane statystyczne dostarczają informacje demograficzne o osobach wchodzących w interakcję z Twoim kontem.

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: 5 korzyści z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku! 

7.     Wzrost lojalności klientów

Publikowanie ciekawych treści w mediach społecznościowych pomaga zbudować grono lojalnych klientów. Pewne jest to, że klienci obserwują w social mediach te marki, które najbardziej lubią.

8.     Informowanie o bieżących sprawach

Media społecznościowe pozwalają na informowanie odbiorców o bieżących sprawach. Nadchodzi jakieś ważne wydarzenie w Twojej firmie? Wystarczy napisać post i powiadomić o tych odbiorców. Tym samym sposobem można informować ich o nadchodzących obniżkach lub rabatach.

Sprawdź również Połącz marketing szeptany i link building – zacznij czerpać korzyści!

Informowanie o sprawach bieżacych w social media

9.     Social media jako darmowa reklama

Obecność w social mediach jest całkowicie darmowa. Wystarczy założyć swój profil i tworzyć treści, które zachęcą odbiorców do zakupu Twojego produktu. Media społecznościowe pomagają zaoszczędzić pieniądze na działania marketingowe i rozprzestrzeniać informacje na temat Twojej firmy bez żadnych kosztów.

10.Nawiązywanie kontaktów z partnerami biznesowymi

Media społecznościowe umożliwiają nawiązywanie kontaktów z nowymi ludźmi. W ten sposób możesz pozyskać nowe kontakty biznesowe, które w przyszłości pomogą rozwijać się Twojej firmie.

Korzyści z obecności firm w social mediach- podsumowanie

Korzyści, które płyną z wykorzystania social mediów w biznesie, jest naprawdę wiele. W artykule zostały wymienione te, które są uznawane za najważniejsze. Należy pamiętać, że media społecznościowe stanowią silne narzędzie w promowaniu marki. Ich dodatkowym atutem jest możliwość nawiązywania relacji z klientami. Warto więc rozpocząć działalność w social mediach i cieszyć się korzyściami, które mogą znacząco wpłynąć na rozpoznawalności.

Rise Up

Najnowsze posty na stronie

Jaką agencję social media w Krakowie wybrać, żeby nie żałować?

Jaką agencję social media w Krakowie wybrać, żeby nie żałować?

Kraków to dziś nie tylko miasto z duszą, ale i dynamicznie rozwijający się rynek marketingu internetowego. W gąszczu firm, które obiecują złote góry, łatwo się zgubić. Jeśli prowadzisz biznes i zależy Ci na realnych efektach – a nie tylko ładnych grafikach – wybór...

Jakie gadżety reklamowe wybrać dla klientów? [przewodnik]

Jakie gadżety reklamowe wybrać dla klientów? [przewodnik]

Gadżety reklamowe mogą być strzałem w dziesiątkę — albo kompletnym pudłem. Wszystko zależy od jednego: czy trafisz w potrzeby i styl życia swoich klientów. Dobry gadżet to nie tylko logo na długopisie. To coś, co klient faktycznie chce nosić, używać lub mieć na...

Polskie lajki – sekret Twojego sukcesu w social media

Polskie lajki – sekret Twojego sukcesu w social media

Jeśli prowadzisz profil na Instagramie, Facebooku czy TikToku, doskonale wiesz, jak istotna jest ilość polubień pod postami. To one przyciągają uwagę, budują zaufanie i pomagają dotrzeć do szerszej publiczności. Ale co, jeśli mimo świetnych treści nie udaje Ci się...

Jakie korzyści przynosi inwestycja w murale reklamowe?

Jakie korzyści przynosi inwestycja w murale reklamowe?

Współczesna reklama przechodzi obecnie ogromną transformację, gdy tradycyjne formy marketingu ustępują miejsca bardziej kreatywnym i angażującym rozwiązaniom. Jednym z najciekawszych trendów ostatnich lat są murale reklamowe, które na miejskich ścianach reprezentują...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin