Artykuły sponsorowane to jeden z rzadziej wykorzystywanych sposobów na promocję marki w Internecie. Wiele osób, firm czy marek uważa ten sposób za niezwykle drogi, a także przeznaczony dla największych globalnych podmiotów. Choć w rzeczywistości poniekąd może tak być, artykuły sponsorowane możemy również wdrażać na małą skalę. Ten sposób reklamy jest dostępny dla wszystkich. W tym tekście podpowiadamy zatem, czym tak właściwie są artykuły sponsorowane, jakie korzyści dają i kiedy warto je wykorzystywać.
Czym są artykuły sponsorowane?
Są to artykuły publikowane na serwisach tematycznych w celach reklamowych. Mają one merytoryczną treść, podobny charakter do innych artykułów umieszczonych na danym serwisie, ale zawierają subtelną reklamę naszej marki. Są one również publikowane odpłatnie w zamian za wynagrodzenie dla portalu, który zgodził się wyemitować naszą reklamą w takiej formie. Artykuły sponsorowane są stosunkowo rzadko wykorzystywanym sposobem promocji, choć regularnie zyskują na rozgłosie.
Jak powinien wyglądać poprawny artykuł sponsorowany?
Taki artykuł przede wszystkim przypomina inne teksty publikowane w danym miejscu, w którym chcemy się reklamować. Będzie on zatem miał podobną długość, tematykę, charakter czy styl. Oprócz wartościowej i przydatnej treści posiada również element reklamowy. Jest to subtelna informacja o naszej firmie. Może ona pojawić się w tekście zarówno w kontekście polecenia naszej marki jako wartej uwagi, jak i również sponsora danego tekstu. Reklama ma jednak mieć nienachalny i się naszej czytelnikom, aby ci mogli później z nią zapoznać.
Działanie artykułów sponsorowanych
Działanie artykułów sponsorowanych jest dosyć proste. Dane portale informacyjne, tematyczne lub profile na platformach społecznościowych zgadzają się w zamian za opłatą opublikować artykuł reklamodawcy. Nie odbiega on od standardów danego miejsca, ale zawiera w sobie subtelną reklamę naszej marki.
Celem tego typu artykułów jest zainteresowanie odbiorców naszą marką, a także powiadomienie ich o naszym istnieniu. Artykuły sponsorowane mają zatem zaciekawić odbiorców, aby chcieli w poszukiwaniu kolejnych informacji przejść już na naszą stronę internetową i zapoznać się z pełną ofertą firmy.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?
Sposoby promowania poprzez artykuły sponsorowane
Na rynku obecnie istnieje wiele możliwości promowania się poprzez artykuły sponsorowane. Często wszystkie duże serwisy tematyczne w danej branży oferują taką możliwość, a w Internecie znajdziemy wiele platform, na których osoby prowadzące blogi, serwisy czy witryny oferują przeprowadzenie takiej kampanii reklamowej za opłatą. Jej koszt będzie wahał się od kilkunastu złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy.
Artykuły sponsorowane oprócz kwestii wizerunkowych, mogą być wykorzystywane również do pozyskiwania linków zwrotnych do naszej strony internetowej. Jest bardzo przydatny element przy pozycjonowaniu naszej strony internetowej. Linkowanie zewnętrzne jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym, a umieszczanie linków na popularnych serwisach tematycznych będzie niezwykle pomocne.
Korzyści artykułów sponsorowanych
Wysoka jakość promocji
Artykuły sponsorowane daje wiele korzyści osobom, które zdecydowały się promować w taki sposób. Przede wszystkim jest to jakość reklamy. Jeśli decydujemy się promować poprzez artykuły sponsorowane, możemy liczyć najwyższą jakość promocji, gdyż dajemy odbiorcom wiele korzyści, a także przydatne informacje. Nasza marka nie zostanie zatem odebrana źle, a co najwyżej neutralnie. W wielu przypadkach jest odbierana bardzo pozytywnie, co pomaga budować pozytywny wizerunek marki.
Realizacja celów marketingowych
Artykuły sponsorowane jako metoda digital marketingu pozwala również osiągać różne cele związane z promowaniem naszej marki. Może być to pozyskiwanie klientów, budowanie pozytywnego wizerunku marki, budowanie nowego brandu czy wspomaganie pozycjonowania. Artykuły sponsorowane możemy zatem dobierać w taki sposób, aby były pomocne naszej firmie — niezależnie od tego, jakie ogólne plan promocji posiadamy.
Elastyczność w promowaniu
Elastyczność to kolejny duży plus artykułów sponsorowanych. Jeśli chcemy promować się w taki sposób, możemy wybierać spośród dużych ilości portali, różnych ofert finansowych czy warunków współpracy. Daje to nam możliwość zastosowania tego sposobu reklamy internetowej do naszej marki i nie wymaga od nas przeznaczenia dużych budżetów reklamowych czy konieczności sporej ilości czasu.
To również może Ci się spodobać: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie - kliknij by przeczytać całość
Jeden artykuł = długotrwałe korzyści
Ważną zaletą promowania się poprzez artykuł sponsorowany, która spodoba się wielu osobom, jest pasywności tego sposobu reklamowego. Umieszczając treści raz w zamian za opłatę, teksty pozostają na portalu przeważnie na stałe. Jeśli zatem wydamy pewną sumę pieniędzy, będziemy mogli uzyskiwać regularnie i długofalowe korzyści z tego działania. Jest to bardzo duży plus, zwłaszcza że większość działań reklamowych przestaje przynosić profity tuż po zaprzestaniu ich finansowania. Ma to miejsce np. przy kampaniach reklamowych.
Kiedy warto wykorzystywać artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane warto wykorzystywać w każdej sytuacji, gdyż są korzystnym sposobem digital marketingu. Warto jednak na nie stawiać zwłaszcza w kilku sytuacjach, gdyż będą wtedy nieocenione. Przede wszystkim, powinniśmy je stosować, jeśli zależy nam na jakościowej, jak i długofalowej reklamie internetowej.
Budowanie wizerunku marki w Internecie
Jeśli zatem budujemy nasz osobisty brand, przykładamy dużą uwagę do zaufania czy profesjonalnego wizerunku. Artykuły sponsorowane będą idealnie pasowały do takich działań marketingowych. Warto wykorzystywać je również, jeśli zamierzamy promować się przez dłuższy czas w internecie. Publikując kilka artykułów sponsorowanych, będziemy mogli regularnie zwiększać naszą reklamę w sieci oraz pasywne uzyskiwać korzyści.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu
Trafianie do docelowej grupy odbiorców
Artykuły sponsorowane, warto również wykorzystywać, jeśli zależy nam na targetowaniu przekazu reklamowego. Jeśli chcemy docierać do konkretnej grupy odbiorców np. osób interesujących się samochodami, opublikowanie artykułu sponsorowanego jest strzałem w dziesiątkę.
Na portalach tego typu znajdują się jedynie osoby zainteresowane daną tematyką i nie znalazły się one tam przypadkowo. Mamy zatem pewność, że wydajemy budżety reklamowe na promocję, która ma dużą szansę powodzenia, a każdy odbiorca naszej reklamy może z dużym prawdopodobieństwem z niej skorzystać.
Artykuły sponsorowane – dobry sposób na promocję marki
Artykuły sponsorowane, mimo że nie są obecnie zbyt popularne, to przynoszą wiele długotrwałych korzyści. Oprócz wartościowej i przydatnej treści posiadają również element reklamowy. Nienachalna, lecz subtelna reklama pozwala trafić do pożądanej grupy odbiorców, zwiększyć świadomość marki oraz zrealizować cele biznesowe. Niewątpliwie warto korzystać z tego typu promowania swojej marki.
Jeśli potrzebujesz pomocy w pisaniu artykułów sponsorowanych, napisz do nas! Pomożemy!
Rise Up | Prowadzenie bloga | Artykuły sponsorowane | Copywriting
Sprawdź również: