fbpx

5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta w social media!

27 lipca, 2021
5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta social media

Kampania w mediach społecznościowych to bardzo skuteczny i warty uwagi sposób na dotarcie do swojej potencjalnej grupy docelowej, promocję swoich produktów i usług oraz przede wszystkim – wzrost sprzedaży. Nie chcemy po raz kolejny pisać ile osób dziś korzysta z mediów społecznościowych. W skrócie wspomnimy tylko, że „dużo” lub ewentualnie „bardzo dużo”. Jeżeli Twojej firmy nie ma dziś w social media, znaczy, że nie istnieje. Wniosek z tego płynie taki, że trzeba reklamować się w naturalnym środowisku Twoich klientów. W tym artykule przedstawimy Ci 5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta za pomocą social media Jak zwykł mawiać komentator Canal+ Andrzej Twarowski: „Siadamy głęboko w fotelach, zapinamy pasy i startujemy!”

Prowadzisz firmę? Pozyskuj klientów poprzez Facebook/Instagram!

Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach wymaga wykorzystania wszystkich dostępnych narzędzi, aby zdobyć klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów jest wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. Dzięki tym platformom możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć świadomość marki i zbudować silne relacje z klientami. Możesz wykorzystać narzędzia reklamowe, takie jak reklamy wideo, posty sponsorowane i reklamy w historii, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Możesz również wykorzystać narzędzia do tworzenia treści, takie jak posty, zdjęcia i filmy, aby zaangażować klientów i zbudować z nimi silne relacje.

1. Buduj relację/rozmawiaj z klientem/zdobywaj zaufanie

Głównym założeniem mediów społecznościowych jest przekształcenie komunikacji w interaktywny dialog. Wiele osób tego nie docenia (oraz z tego nie korzysta). Bardzo dużą zaletą social mediów jest możliwość bezpośredniego porozmawiania ze swoimi klientami. W tradycyjnych reklamach/akcjach marketingowych zwykle komunikacja była przedstawiana w formie monologu. Firma „A” prezentuje swój produkt i .. tyle. Na tym się kończyło. Czy to była reklama w telewizji, radiu, gazecie – publikując tę reklamę nie wiedziałeś jak reagują na nią jej odbiorcy.

W dzisiejszych czasach poprzez media społecznościowe możemy nawiązać dialog z naszymi klientami, który bardzo skraca dystans pomiędzy konsumentem a marką. Możesz to zrobić m.in. poprzez angażujące posty.

Rozmowa z klientem jest kluczem do sukcesu

W każdym momencie osoby mogą wysłać Ci prywatną wiadomość z pytaniem, czy podzielić się swoją opinią w komentarzu. Feedback od klientów jest bezcenny, gdyż dostajesz informację z pierwszej ręki o potrzebach klienta, jego odczuciach lub np. polu do poprawy w firmie. Najważniejsza rada – nie ignoruj swoich fanów – to duży błąd! Bardzo ważne jest, by aktywnie uczestniczyć w dyskusji z fanami na Twoim profilu i zawsze odpowiadać na prywatne wiadomości. Takie działania z pewnością sprawią, że firma stanie się wiarygodna dla klienta i wzbudzi w nim zaufanie. Jednocześnie zachęci do skorzystania z jej oferty oraz zbuduje pozytywny wizerunek firmy.

2. Pozyskuj dane, by zbudować bazę klientów

Działania w mediach społecznościowych mogą być świetnym sposobem na uzyskanie danych osobowych od klientów, którzy mogą być potencjalni zainteresowani Twoim produktem/usługą. Pamiętaj, że nie ma jednak nic za darmo. By coś otrzymać, musisz dać coś od siebie. Dziel się swoją wiedzą, zamieszczaj odnośniki do bezpłatnych audiobooków, e-booków, porad i różnych innych treści, które są bezpośrednio połączone z Twoją stroną. Dzięki temu możesz pozyskać dane kontaktowe (np. poprzez zapis do newslettera). Można to również robić poprzez ostatnio bardzo popularny formularz gogle, kampanię InMail czy również platformę LinkedIn.

Dzięki tego typu działaniom zbierasz adresy mailowe, telefony, dane kontaktowe, ale również np. informacje o np. wykształceniu Twoich klientów (wszystko zależy od tego, na czym Ci najbardziej zależy i co umieścisz w formularzu).

Jak pozyskać kontakt do klienta?

Co jest ważne, Twój klient nie przesłał Ci danych za darmo – coś od Ciebie dostał. Nie ważne czy był to e-book, bon ze zniżką, voucher na usługę czy co innego. Mając taką bazę klientów można w przyszłości świetnie wykorzystać, przesyłając informację o nowych ofertach, produktach czy również do budowania relacji z daną osobą. Możesz taki kontakt również pozyskać poprzez program lojalnościowy.

baza klientów

3. Badaj zachowania odbiorców treści na Twoim fanpage’u i zmień ich w swoich klientów!

Przy prowadzeniu profilu w mediach społecznościowych, nie zapominaj o analizie zachowań Twoich potencjalnych klientów – mówimy tutaj zarówno o zachowaniach online oraz offlinie. Dzięki takim danym będziesz mógł lepiej przygotować reklamę swojego produktu/usługi i dotrzeć do danej osoby na różnych etapach zakupowej ścieżki. Do takich badań świetnie możesz wykorzystać np. statystyki swoich kampanii reklamowych, dzięki czemu będziesz mógł łatwo ocenić jaką skuteczność miały Twoje reklamy i co można w nich zmienić by miały lepszą konwersję. Kampanie w social media dają Ci obecnie bardzo dużo możliwości na zdobycie nowych klientów, jednak warto połączyć działanie w mediach społecznościowych z działaniami, które wykonywałeś do tej pory. Marketing należy prowadzić wielotorowo i gdy się zsynchronizuje działania social media z np. www i działaniami offline, może mieć to świetny wpływ na zwiększenie zysków w firmie.

Analizuj zachowania swoich odbiorców

Do analizy zachowań odbiorców warto również skorzystać z narzędzi, które oferuje nam Google – np. Google Analytics. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł się dowiedzieć, w jaki sposób klienci korzystają z Twojej strony, w jaki sposób na nią trafili, ile na niej przebywali, jaki był współczynnik odrzuceń oraz jakie działania wykonali. Możesz również badać zachowania offlinie swoich klientów np. poprzez wykorzystywanie informacji zdobytych poprzez geolokalizację. Możesz skierować swoją reklamę do miejsc, gdzie aktualnie przebywa Twoja potencjalna grupa docelowa i tym sposobem możesz ich zachęcić do skorzystania z Twojej oferty. Jest to bardzo ciekawy temat i z pewnością poświęcimy mu osobny artykuł na naszym blogu.

4. Remarketing – kieruj reklamę do ludzi, którzy już odwiedzili Twoją stronę

Zapewne często miałeś takie sytuacje, że sprawdzając np. buty w serwisie Allegro później reklamy tych konkretnych butów „prześladowały” Cię również na innych portalach. Tak właśnie działa remarketing. Pozwala to wyświetlać reklamy osobom, które już były na Twojej stronie, przeglądały produkty, ale z jakiegoś powodu ich nie kupiły. Ma to na celu pomoc w podjęciu decyzji i domknięcie procesu zakupowego. To narzędzie świetnie możemy wykorzystać w serwisie Facebook. Aby móc z tego skorzystać, musisz na wstępie włączyć na swojej stronie Piksel Facebooka, czyli unikatowy kod, który pozwala śledzić ruch na Twoich fanpage’u i zbierać informacje o użytkownikach, który odwiedzali Twoją witrynę. Na podstawie informacji zebranych przez to narzędzie tworzone są specjalne listy osób, które podjęły na Twojej stronie określone działania. Dzięki temu możesz kierować reklamę bezpośrednio do tych osób, które wcześniej zainteresowały się Twoją ofertą ze spersonalizowanym komunikatem reklamowym.

Remarketing przykład reklamy

Po wyszukiwaniu informacji o zdrowym trybie życia może Wam się wyświetlić tego typu reklama.

Sprawdź również: Sposoby na pozyskiwanie klientów do firmy w Internecie

5. Ciekawe reklamy – klucz do sukcesu

Media społecznościowe posiadają jedną wielką zaletę dla reklamodawcy, jest bardzo wiele miele możliwości dotarcia do klienta. Różnorodność komunikatów reklamowych sprawi, że możesz trafić do znacznie większego grona odbiorców i jeszcze lepiej skupić uwagę potencjalnego klienta.

Sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej jest wiele. Nie ma jednak gwarancji, który z nich będzie dla Ciebie najlepszy. Możesz prowadzić płatne kampanie na Facebooku, jednak by były one skuteczne musisz z nimi działać na zasadzie prób i błędów. Możesz korzystać również z artykułów sponsorowanych. Puszczaj reklamę i analizuj – dzięki temu będziesz mógł dowiedzieć się, która z nich przynosiła najlepsze efekty.

Reklamy muszą być atrakcyjne

Jedno jest pewne, by kampania była skuteczna musi być atrakcyjna dla oka. Może być przedstawiona w formie ciekawego zdjęcia, obrazku, ikonografiki lub social media video. Pamiętaj jednak by zawsze dodawać link, który przekieruje potencjalnego klienta do strony Twojej usługi lub do firmowej www.

Trendy

Facebook bardzo promuje obecnie format filmów, być może spróbuj nakręcić krótki film prezentujący Twój produkt lub życie firmy. Z pewnością zyska ciekawe zasięgi. Warto również zwrócić uwagę na możliwość utworzenia „karuzeli” zdjęć w poście z nawet dziesięcioma filmami lub grafikami. Przy każdym możesz ustawić osobny link do strony produktu/usługi. W zależności od Twojej grupy docelowej kampanię na Facebook warto połączyć również z płatną promocją w serwisie Instagram. W formie zdjęcia, InstaStories lub Reels, tak by była możliwość bezpośredniego przejścia na pożądaną przez Ciebie stronę.

Przy kampaniach warto pamiętać o tym by je odpowiednio targetować oraz personalizować, przy użyciu form CTA (Call to action) – np. „Pobierz teraz”, „Zarejestruj się już dziś” czy „Kliknij tu”.

Call to action. Przykład buttona

Pozyskiwanie klientów w firmie jest kluczowe!

Pozyskiwanie klientów jest kluczowe dla każdej firmy, ponieważ bez klientów nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży nie ma dochodu. Klienci są niezbędni do osiągnięcia sukcesu w biznesie, ponieważ to oni są źródłem dochodu. Pozyskiwanie klientów jest również ważne, ponieważ pozwala firmie na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie zasięgu. Dzięki pozyskiwaniu klientów firma może również zwiększyć swoją bazę klientów, co z kolei może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i zysków. Jeśli planujesz strategię marketingową, zacznij od pozyskania pierwszego klienta.

Wiesz, jak pozyskać klienta w social media? Zacznij działać!

Mam nadzieję, że porady, które przeczytałeś w tym artykule były dla Ciebie interesujące i będziesz mógł wprowadzić je w życie na swoich profilach społecznościowych. Jeśli już wiesz, jak pozyskać klienta w social media – zacznij działać! Jeżeli chcesz możemy zupełnie bezpłatnie przeprowadzić audyt Twojego fanpage’a i wspólnie przygotować strategię w social media dla Twojej firmy.
Przeczytaj również, dlaczego warto zlecić prowadzenie fanpage swojej firmy.

Rise Up | Agencja social media
mail: biuro@riseupagencja.pl

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin