fbpx

Facebook | Błędy, które popełniasz prowadząc konto marki

30 grudnia, 2022
Facebook - Sprawdź, jakie błędy popełniasz, prowadząc konto marki

Czy znasz błędy, które popełniasz, prowadząc konto marki? Jeśli prowadzimy konto marki na Facebooku lub nasz prywatny profil, możemy popełniać wiele błędów, które będą przekładały się na niższą reputację, a w konsekwencji mniejsze zyski czy wolniejsze spełnienie naszych celów. Niezależnie od tego, jaką mamy strategię prowadzenia profilu na Facebooku, istnieje kilka elementów, o których możemy często zapominać. W tym tekście przedstawiamy najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta marki oraz podpowiadamy jak ich unikać.

Facebook - błędy, który popełniasz prowadząc konto marki.

Promowanie profilu na Facebooku

Podstawowe błędy w prowadzeniu konta

Pierwszym i jednym z podstawowych błędów, jakie popełniamy, prowadząc profil marki na Facebooku, jest promowanie przeciętnego profilu. Często rozochoceni wieloma możliwościami marketingowymi, a także posiadaniem budżetu reklamowego chcemy jak najszybciej zacząć reklamować się w Internecie.

Bez większego zastanowienia uruchamiamy promocję na Facebooku. Wykorzystujemy system reklamowy Google Ads, wdrażamy darmowe sposoby reklamy takie, jak zwiększenie rozpoznawalności, reklamy na grupach czy content marketing. Możemy wykupić również artykuły sponsorowane czy promocję influencer marketing. To wszystko jednak może nie przynieść zadowalających efektów przez jeden prosty, ale jakże ważny błąd – niedopracowanie profilu.

Skuteczne sposoby na ulepszenie profilu

Aby sprowadzać na nasz profil potencjalnych klientów i zacząć się reklamować na Facebooku, przede wszystkim powinniśmy zadbać o to, aby profil był profesjonalny, kompletny i dopracowany.

Na rynku istnieje wiele konkurencyjnych marek, które dokładają wszelkich starań, aby prezentować się nienagannie i profesjonalnie. Powinniśmy zatem wyróżnić się na tym tle, a nie odstawać.

Jeśli zaczniemy wprowadzać ruch i potencjalnych klientów na nasz niedopracowany czy przeciętny profil, wiele osób nie skorzysta z naszej oferty. Potencjami klienci będą bali się również niskiej jakości obsługi czy innych błędów oraz niedopatrzeń, gdyż będą odbierali naszą markę jako mało profesjonalną.

Jak dopracować profil na Facebooku?

  1. Uzupełnij wszystkie potrzebne dane, zakładki, social media. Zdecydowanie lepiej na profilu na Facebooku mieć mniej zakładek, ale kompletnie je uzupełnić i się nimi zajmować aniżeli posiadać wiele, które będą zaniedbane.
  2. Przygotuj wiele materiałów, np. w formie treści, zdjęć czy nagrań wideo, a także uporządkuj wszystkie stare posty, które są nieestetyczne, błędne czy nieaktualne.
  3. Przypnij na samej górze post z aktualnymi informacjami, ofertą czy najważniejszymi danymi.
  4. Zamieść regulamin ewentualnych zakupów. Możemy zrobić to np. poprzez zdjęcie, co będzie bardzo praktycznym rozwiązaniem dla klientów.
  5. Upewnij się, że profil jest estetyczny, schludny i zawiera wszystkie przydatne dane o naszej marce. Powinien mieć też odpowiednie zdjęcie i tło profilowe.

Zbyt nachalna reklama

Kolejnym błędem, który możemy popełniać, prowadząc profil na Facebooku, jest zbyt nachalna reklamach. Facebook jest bardzo przyjazną platformą społecznościową, na której mamy wiele możliwości reklamy.

Reklama na Facebooku.

Tych błędów lepiej nie popełniaj

Często, chcąc pozyskać nowych klientów, możemy posuwać się zbyt daleko, np. zbyt często zamieszczać posty na naszym profilu. W ten sposób można zirytować obserwujących czy znajomych, którzy będą codziennie bombardowani kolejnymi informacjami z naszej strony. Może to zniechęcić odbiorców do obserwowania nas, a także do zakupów w naszej marce.

Możemy również zbyt często dodawać posty na grupach tematycznych, a także wystawiać zbyt wiele ogłoszeń na Facebook Marketplace.

Często popełnianym błędem szczególnie przez początkujące osoby na Facebooku jest dodawanie reklam we wszystkie możliwe miejsca, na wielu grupach i wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe. Jest to bardzo zły pomysł, gdyż z pewnością większość tych reklam będzie nietrafiona, a odbiorcy będą irytowali się na naszą markę, że spamuje i zaśmieca grupy w ogóle niezwiązane tematycznie.

Zirytowana klientka, przez błędy, który popełniasz prowadząc konto jej marki.

Jak prowadzić konto marki na Facebooku?

  • Zbadaj i przetestuj, które formy reklamy, a także, które miejsca najlepiej reagują na naszą promocję.
  • Wyznacz odpowiednie typy promocji czy formy reklamy, które cieszą się największą popularnością.
  • Postaw na jakościową reklamę. Nie dość, że będzie wymagała ona mniej nakładu pracy niż chaotyczne działania reklamowe, będzie również dużo skuteczniejsza. Skup się na tych metodach promocji, które dają największe rezultaty.
  • Wybierz jakościowe sposoby promocji takie jak targetowana reklama w Facebook Ads czy content marketing na grupach tematycznych związanych z naszą branżą.

Oczywiście poza tym, powinniśmy eksponować naszą ofertę i dawać łatwą możliwość użytkownikom Facebooka do zakupienia naszych produktów, ale nie powinniśmy promować masowo tylko i wyłącznie samych produktów, gdyż prędzej zirytuje to odbiorców, aniżeli przekona do zakupu.

Brak odpowiedzi na wiadomości

Kolejnym poważnym błędem, który niezwykle denerwuje potencjalnych klientów czy odbiorców naszej marki, jest nieodpowiadanie na wiadomość. Messenger jest bardzo przydatną aplikacją, która pozwala się bezpośrednio kontaktować z różnymi osobami na Facebooku – w tym markami. Jeśli zatem prowadzimy sprzedaż lub jakikolwiek inny projekt powinniśmy regularnie sprawdzać nasz komunikator.

Powiadomienie Facebook - błędy, który popełniasz prowadząc konto marki.

Komunikacja jako klucz do satysfakcji klientów

Bardzo często wiadomości, mogą trafiać do folderu spam lub inne. Powinniśmy zatem przynajmniej raz dziennie sprawdzać te foldery, a jeśli mamy możliwość, powinniśmy przeglądać je dużo częściej. Osoby, które będą chciały skorzystać z naszej oferty lub skontaktować się z nami, mogą zrobić to właśnie poprzez Messenger. Nie ma nic gorszego, jak zostać zignorowanym przez markę na komunikatorze. Przede wszystkim będzie oznaczało to dla potencjalnych klientów, że nasza marka nie jest aktywna i równie trudno może być jej zrealizować zlecenie czy reklamację. Odbiorcy, mogą poczuć się również lekceważeni, co też nie jest najlepszą metodą zachęcania do zakupu.

Szybka odpowiedź na Messengerze

Jeśli prowadzimy konto marki na Facebooku, dobrym pomysłem jest ustawienie czat bota. Jest to automat, który automatycznie wysyła wiadomość powitalną osobom, które pojawiają się na naszym Messengerze. Może także w podstawowym zakresie odpowiadać na pytania lub udzielać innych informacji. Dzięki temu ułatwimy sobie życie, gdyż wiele osób uzyska potrzebne informacje właśnie w taki sposób. Nie będziemy musieli kontaktować się z nimi osobiście.

Osoby przybywające na nasz profil na Facebooku będą również widziały, że zadbaliśmy o ich komfort i myślimy o nich, nawet jeśli nie jesteśmy obecni online. Zrobi to z pewnością dobre wrażenie i pomoże z praktycznej strony uzyskać informacje o naszej marce.

Wiadomości na Messengerze w telefonie. Facebook - błędy, który popełniasz prowadząc konto marki.

Brak optymalizacji pod kątem SEO

Jednym z największych błędów, które popełniają marki, prowadząc profil na Facebooku, jest brak optymalizacji pod kątem SEO. Pozycjonowanie najczęściej może kojarzyć się nam ze stronami internetowymi czy nawet wizytówką na Google Maps. Nie optymalizujemy jednak często naszych profili na Facebooku. Dzieje się tak z powodu braku wiedzy czy świadomości, że można zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarki na FB.

Na co zwracać uwagę przy optymalizacji SEO na Facebooku?

Choć nie będzie to tak zaawansowana i skomplikowana kwestia jak przy pozycjonowaniu stron internetowych, nadal możemy optymalizować profile na Facebooku. Pomoże to zyskać widoczność w wyszukiwarce FB i być często proponowane osobom szukającym informacji. Mogą oni otrzymywać propozycję naszego profilu, postów, zdjęć czy innych elementów związanych z tematyką wyszukiwania. Jak zatem możemy optymalizować profil na Facebooku pod kątem SEO?

Rozwiązania, które trzeba wdrożyć przy pozycjonowaniu konta marki na FB

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o kompletne uzupełnienie profilu, a także jego częste aktualizacje i publikowanie wysoko jakościowego contentu. Na profilu zarówno w treści, jak i we wszystkich możliwych miejscach powinny znajdować się dobrze dobrane słowa kluczowe, pod którymi chcemy być wyszukiwani w wyszukiwarce na Facebooku.

Profil marki na Facebooku wyświetlony na laptopie.

Dodatkowo należy używać hasztagów i odpowiednio oznaczać treści. Jeśli istnieje taka możliwość, powinniśmy również pogrubiać odpowiednie słowa kluczowe, a także formatować treści. Nie bez znaczenia jest również długość contentu. Im dłuższy, tym wydaje się lepszy zarówno dla czytelników, jak i algorytmów pozycjonujących.

Dobrą praktyką jest również umieszczanie zdjęć czy nagrań wideo i urozmaicenie contentu. Wiadomości i informacje na naszym profilu powinny być spójne, a dotyczy to zwłaszcza informacji NAP (name, address, phone).

Pozycjonowanie na Facebooku

Ogólnie nie istnieje żadna konkretna lista czynników rankingowych na Facebooku. Trudniej nawet o informacje związane z tym procesem niż w przypadku pozycjonowania stron w Google. Warto jednak stosować podobne techniki tak, jak w przypadku standardowego pozycjonowania. Wyszukiwarka na Facebooku z pewnością nie różni się diametralnie od tej oferowanej przez Google. Jedynie może kłaść nacisk na nieco inne akcenty lub preferować nieco inne profile niż wyszukiwarka stron. Wszystkie jednak starania mające podnieść jakość tekstu i treści na naszym profilu, a także jakość całego konta marki z pewnością są dobrym posunięciem.

Optymalizacja pod kątem SEO na Facebooku. Błąd, który popełniasz prowadząc konto marki.

Wiesz już, jakie błędy popełniasz, prowadząc konto marki na Facebooku?

Już znasz błędy, które popełniasz, prowadząc konto marki na Facebooku. Wiele marek nie wykorzystuje potencjału konta. Ten zazwyczaj jest bardzo duży i jest często marnowany. Jeśli posiadamy dobrze prowadzone konto marki i mamy zgromadzonych odbiorców wokół niego, to powinniśmy maksymalnie wykorzystać taką sytuację. Wiele marek w sieci nastawionych jest tylko na sprzedaż i pozyskiwanie klientów. Będąc jednak marką mamy dużo większe możliwości.

Już wiesz, że powinniśmy publikować regularnie treści. Jako marka możemy organizować webinaria, kursy czy innego rodzaju inicjatywy, które pozwolą budować nasz pozytywny wizerunek. Powinniśmy zatem stawać się rozpoznawalni na szeroką skalę i oferować to, czego nie oferują inne marki.
_
Rise Up

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Innowacje w projektowaniu szytych katalogów: Nowe trendy i techniki

Innowacje w projektowaniu szytych katalogów: Nowe trendy i techniki

Często uważa się, że tradycyjne katalogi są przestarzałym narzędziem marketingowym, jednak nic bardziej mylnego. W erze cyfrowej, innowacje w projektowaniu szytych katalogów otwierają nowe horyzonty dla branży, łącząc najnowsze technologie druku, zastosowanie...

Pixabay: Darmowa baza zdjęć i obrazów do mediów

Pixabay: Darmowa baza zdjęć i obrazów do mediów

Czy wiedzieliście, że istnieje kraina, w której wysokiej jakości obrazy, filmiki i dźwięki płyną strumieniami niczym woda w rzekach Amazonii, a dostęp do nich jest tak samo wolny jak lot motyla? Nie, to nie fantazja — to Pixabay, wirtualny bank zdjęć, gdzie zasoby...

Poradnik użytkownika Instagrama: jak działa i jak go używać?

Poradnik użytkownika Instagrama: jak działa i jak go używać?

Zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał Instagrama? Ta przestrzeń cyfrowa oferuje więcej niż tylko tło dla twoich zdjęć – to wszechstronna platforma, która łączy ludzi, pasje i marki. Dziś zapraszamy do odkrycia, jak założyć własne konto, w jaki sposób...

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Kubki z nadrukiem stanowią nie tylko praktyczny element codziennego użytku, ale również oryginalny sposób na wyrażenie siebie, upamiętnienie ważnych chwil czy promocję marki. Różnorodność technik nadruku sprawia, że możliwości personalizacji są niemal nieograniczone,...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin