Prowadzenie social media – od czego zależy cennik? Obecnie firmy coraz bardziej skupiają się na prowadzeniu swoich social mediów. Niemal każdy już wie, że aby firma dobrze prosperowała należy promować ją w internecie. Jednak nie wszyscy wiedzą, jak to robić. Wtedy z pomocą przychodzą freelancerzy i agencje social media. Stawki, które oferują oni za prowadzenie fanpage potrafią się diametralnie różnić. Ta sama usługa przez jedną osobę może być wyceniona na 400 zł, a przez inną na 2500 zł. Skąd się biorą takie różnice w stawkach i od czego zależy cennik za prowadzenie social mediów? W tym artykule rozłożymy to na czynniki pierwsze.
Social media cennik – od czego zależy?
Prowadzenie kont w mediach społecznościowych to nie tylko publikacja postów, a tak naprawdę wieloetapowy proces. Dlatego cena obsługi social media nie jest jednolita, bo zależy od wielu czynników. Co konkretnie składa się na cenę?
Koszt prowadzenie konta na Facebooku – co jest brane pod uwagę?
W wycenie prowadzenia profilu firmy brane jest pod uwagę wiele rzeczy. Cena uzależniona jest m.in. od takich aspektów jak:
- liczba publikacji w ciągu miesiąca;
- w jakiej branży działa dana firma – obsługa social media i tworzenie contentu dla firmy międzynarodowej jest dużo bardziej skomplikowane od pobliskiej restauracji;
- posiadanie kont społecznościowych i ich wielkość – zupełnie inaczej wyceniona zostanie usługa dla firmy, która nie posiada jeszcze kont firmowych oraz dla tej, której fanpage jest niezwykle rozbudowany i pojawiają się na nim setki wiadomości dziennie;
- rodzaj i ilość kampanii reklamowych;
- konkurencja – im większa konkurencja, tym wymagane jest większe zaangażowanie i inwestowanie w kampanie reklamowe;
- liczba kanałów – w zakres obsługi wchodzi prowadzenie Facebooka czy również Instagrama, LinkedIn,Youtube? – im więcej kanałów, tym wyższa cena;
- usługi dodatkowe – np. skonfigurowanie sklepu na Facebooku.
Co ostatecznie wpływa na cenę prowadzenia konta w mediach społecznościowych?
Cennik prowadzenia konta zależy od potrzeb Twojej firmy, ale również od tego, jakim doświadczeniem dysponuje agencja. Firma, która może się pochwalić wieloletnim stażem pracy, dużymi klientami, specjalistami z ogromnym poziomem umiejętności, najprawdopodobniej będzie miała bardzo wysokie stawki. W przypadku agencji należy również wziąć pod uwagę fakt, że na Twój sukces pracuje wiele osób – copywriterzy, graficy, specjaliści od reklam. Poza tym, jak wszyscy przedsiębiorcy, freelancerzy i agencje marketingowe, muszą płacić podatki i utrzymać działalność.
Obecnie, przeciętna stawka za samo prowadzenie profilu na Facebooku przy 2-3 postach tygodniowo to około 1000-2500 zł netto miesięcznie. Zanim wpadnie Ci do głowy myśl „dlaczego oni biorą tyle pieniędzy?”, weź pod uwagę to ile godzin kreatywnej pracy trzeba wykonać, aby stworzyć spójny i angażujący content.
Budżet reklamowy – o czym musisz wiedzieć!
Jeśli chcesz zlecić komuś wyłącznie obsługę reklam możesz się spodziewać kwoty minimum 500 zł miesięcznie. Częstą praktyką rozliczania jest procent od budżetu, którym dysponujesz lub od przychodu z kampanii. W praktyce wiele agencji marketingowych oraz freelancerów ma swój cennik pakietów, który uwzględnia kampanie reklamowe Facebook Ads. Cenniki osobno zawierają obsługę fanpage. Dzięki temu możesz nieco zaoszczędzić, bo zazwyczaj w pakiecie z kosztami reklamowymi kwota oscyluję wokół 1000-3000 zł netto miesięcznie.
Od czego zależy cennik za prowadzenie social media?
Jak widzisz, koszt prowadzenia fanpage może być bardzo różny. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań – jaka ilość wpisów Cię interesuje, jakie są Twoje cele biznesowe, a także jakimi kanałami chcesz docierać do Twojej grupy docelowej. Możemy Cię zapewnić, że z pewnością warto zlecić obsługę social mediów firmie zewnętrznej. Szczególnie wtedy, gdy chcesz, aby Twoje media społecznościowe docierały do szerszego grona odbiorców i przyciągały nowych klientów. Jeśli tego właśnie oczekujesz, zgłoś się do Agencji Rise Up! Gwarantujemy indywidualne podejście w stosunku do każdego klienta. Wspólnymi siłami opracujemy strategię komunikacji, która pozwoli na zwiększenie ruchu na Twoim koncie.
Sprawdź również: