Nie można nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że jeśli nie stworzysz fanpage’a Twojej restauracji w social mediach, możesz sporo stracić. Choć strona internetowa jest bardzo ważna, nie zapominaj o socjalach! Docieranie do nowych klientów; podtrzymywanie relacji z gośćmi, którzy już odwiedzili Twój lokal; promocja Twojej karczmy, gospody czy kawiarni – to działania mające na celu zwiększenie zainteresowania Twoim lokalem. Jest to szczególnie istotnie w czasach kryzysu na świecie. To właśnie fanpage na społecznościowych platformach, jak Facebook czy Instagram, jest idealnym miejscem do podjęcia tych działań. Dobre potrawy to podstawa w branży gastronomicznej, ale bez obecności w social mediach nikt nie dowie się, jakie pyszności serwujesz. Jak więc prowadzić interesujący fanpage restauracji?
Prowadzenie fanpage’a – na co zwrócić uwagę?

Uzupełnij podstawowe informacje i dane kontaktowe na fanpage’u
Wielkim błędem jest nieuzupełnianie na fanpage’u informacji takich jak: adres, telefon, godziny otwarcia, menu, claim i cennik – te informacje są bardzo ważne dla Twoich klientów i nie może ich zabraknąć na facebookowej czy instagramowej stronie Twojego lokalu. Nie ważne, czy Twój lokal to polska restauracja czy może króluje u Ciebie kuchnia indyjska. Zawsze pamiętaj, że klienci nie lubią czasochłonnego przeszukiwania sieci w poszukiwaniu informacji. To Ty powinieneś im je podać na fanpage’u restauracji. Warto więc też zamieścić na stronie historię lokalu i informacje o możliwych sposobach dostawy. Dobrze dobrane hasztagi, dzięki którym klienci trafią na Twój fanpage, też sporo ułatwią – nie tylko mogą przyspieszyć wyszukiwanie, ale i pomóc w zbudowaniu instagramowej społeczności.

Zwykłe zdjęcia potraw to za mało – spraw, by fanpage restauracji był interesujący
Oczywiście, fotografie pokazujące pięknie przygotowane stoliki i pyszne dania, które zjeść może w Twoim lokalu klient, to podstawa, aby pozyskiwać klientów – ale to nie wystarczy. Każda restauracja i kawiarnia w pobliżu dodaje tego typu zdjęcia – Ty bądź więc kreatywny i obok zdjęć potraw z Twojej restauracji postaw na różnorodność.
Zainteresuj się ciekawymi świętami lub ważnymi wydarzeniami i postaw na tak zwany „real time marketing”. Do kin wchodzi superfilm? Dziś wypada Międzynarodowy Dzień Pizzy lub Dzień lodów? Zbliża się Święto Zakochanych i romantyczna kolacja walentynkowa tuż tuż? Nawiąż do tego w Twoim poście! Ciekawe, przemyślane posty przyciągają klientów i generują ruch na fanpage’u. Warto również znać obowiązujące trendy, które powinny pojawiać się na fanpage’u, by wypromować restaurację.

Buduj relacje z klientami
Nie zapominaj, że relacja z klientami jest bardzo ważna. Staraj się zawsze odpowiadać na wiadomości prywatne i komentarze na fanpage’u – klienci nie lubią, gdy się ich zaniedbuje lub ignoruje. Unikaj jednak publicznego prania brudów. Nie angażuj się w nieprzyjemną dyskusję na tablicy Twojego fanpage’a – jeśli ktoś wyraził się niepochlebnie o Twoim lokalu, spróbuj załagodzić spór w wiadomości prywatnej.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Konto firmowe na TikToku – Jak prowadzić profil biznesowy?
Dobrym sposobem na zaangażowanie społeczności jest zadawanie pytań i przeprowadzanie krótkich ankiet. Nie wiesz, na jakie danie dnia postawić? Lub może zastanawiasz się, jakie ciasto będzie hitem tej jesieni? Wykorzystaj Facebook lub biznesowy Instagram i zapytaj swoich klientów! Nikt nie doradzi Ci lepiej, niż osoby, które korzystają z Twoich usług.
Promocje i konkursy to kolejny świetny sposób na zaangażowanie społeczności skupionych na fanpage’ach restauracji – ale miej na uwadze, że konkurs na Facebooku musi być legalny, a jego podstawą zawsze musi być regulamin. Nie zmuszaj użytkowników do polubienia profilu i nie wybieraj zwycięzcy losując! Choć spotkać można tego typu praktyki – aby nie wpaść w kłopoty prawne, nie idź tą drogą.

Pokaż kulisy pracy w restauracji
W budowaniu relacji z klientami może pomóc też pokazywanie backstage’u Twojego lokalu. Często to obsługa lokalu tworzy niepowtarzalny klimat miejsca! Na fanpage’u przedstaw kucharzy i kelnerów, pokaż jak wygląda kuchnia lub sposób przygotowania potraw. Według ankiet nawet 80% gości restauracji chce zobaczyć, jak przygotowywane jest ich jedzenie. Tyle samo uważa, że to, co dzieje się za kulisami Twojej restauracji jest ważne i chętnie zobaczą to na własne oczy. Twoja firma to restauracja włoska? Pokaż, jak kręci się prawdziwą pizzę. A co w przypadku restauracji meksykańskiej? Niech Twoi klienci sami zobaczą, jak przygotowuje się tortillę, która do nich trafia. Kawiarnia, w której pracujesz to rodzinna firma z długoletnią tradycją? Przedstaw członków załogi i pochwal się dobrymi relacjami, które u Was panują. Takie działania mogą w łatwy sposób zapewnić fanpage’owi restauracji wielu fanów.

Zachęć gości do aktywności – fanpage’u restauracji to idealne do tego miejsce
Zachęcaj gości do publikowania w social mediach zdjęć potraw, które u Ciebie zakupili i oznaczania Twojego lokalu na zdjęciach i w relacjach – choćby tych na Instagramie. Będziesz mógł łatwo je udostępnić i pokazać, że Twoja firma cieszy się popularnością – nie zapomnij jednak otagować autora zdjęcia. Zgodnie ze zjawiskiem zwanym „społecznym dowodem słuszności” im częściej coś się nam poleca i im więcej osób to robi, tym chętniej to kupimy – dlatego koniecznie poproś też, by goście podzielili się swoją opinią w sieci. Ktoś napisał coś miłego o prowadzonej przez Ciebie restauracji w prywatnej wiadomości? Poproś o zgodę na publikację i pokaż innym klientom, że Twój lokal jest lubiany! Klienci uwielbiają czuć się wyróżnieni, dlatego z chęcią zobaczą swoje fotografie i opinie na Twoim fanpage’u. A im więcej osób je zobaczy, tym więcej potencjalnych klientów możesz zyskać. To dobry sposób na promocję swojej restauracji!
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Social media dla firm. Jak prowadzić oraz czy warto to zlecić?
Jeśli nie czujesz się w tym swobodnie, można się zastanowić, aby to komuś przekazać. Sprawdź, w jakich branżach warto zlecić obsługę social media.

Płatne reklamy na fanpage’u restauracji – dobra inwestycja i promocja restauracji na Facebooku czy Instagramie!
Wydaje Ci się, że płatne reklamy na fanpage’u restauracji to ogromny koszt? Niekoniecznie. Kampania reklamowa na społecznościowych platformach, takich jak Facebook, nie musi być droga – możesz wybrać kwotę, jaką na nią przeznaczysz. To może być kilkadziesiąt albo aż kilkaset złotych. Wielkim plusem płatnych reklam jest docieranie do grup odbiorców, które dotąd nie znały Twojej strony. A więc dzięki nim Twój fanpage restauracji może zostać polubiony przez nowe osoby i przyciągnąć uwagę odbiorców.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Jak prowadzić profesjonalne konto na Instagramie? [poradnik]
Do płatnej promocji możesz wybrać kanał, na którym skupia się najwięcej Twoich odbiorców – np. Facebook, Instagram czy YouTube. Masz dzięki temu pewność, że reklama dotrze do użytkowników platformy, która według statystyki cieszy się zainteresowaniem Twoich obserwatorów.
Płatne reklamy zapewniają też lepsze zasięgi, które często są ucinane przez platformy takie jak Facebook czy YouTube. Odpowiednio stargetowana reklama najlepiej dotrze do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą – a dzięki temu możesz poszerzyć grono stałych odbiorców i wzbudzić zainteresowanie fanpage’em restauracji, którą prowadzisz.
A więc jak dobrze prowadzić fanpage restauracji? – podsumowanie
Najważniejsze w prowadzeniu fanpage’u restauracji są apetyczne, choć nieszablonowe i pełne kreatywności, zdjęcia potraw czy grafiki; stały kontakt z klientami, udostępnianie ich opinii oraz budowanie i podtrzymywanie relacji z nimi. Najlepiej zwrócić też uwagę na to, czego oczekują Twoi klienci i często pytać ich o opinię. Publikując angażujące treści możesz zyskać wielu nowych klientów, ale też wypromować stronę Twojego lokalu.

Prowadzenie fanpage restauracji może być jednak bardzo czasochłonne. Coraz częstszą praktyką staje się więc zatrudnianie agencji marketingowych, które czuwają nad postami zamieszczanymi na platformach społecznościowych restauracji, kawiarni, pizzerii i innych kategorii lokali gastronomicznych. Taka współpraca ma wiele plusów: możemy zaoszczędzić czas, powierzyć fanpage osobom wyspecjalizowanym w działaniach medialnych i reklamowych oraz mieć większą kontrolę nad regularnością, oraz częstotliwością publikacji postów i pewność, że zostaną przygotowane w profesjonalny sposób.
_
Rise Up | Oferujemy obsługę Facebooka w Szczecinie oraz w całej Polsce. Zadzwoń lub napisz!
tel. 730-061-041
mail: biuro@riseupagencja.pl
www.riseupagencja.pl
Sprawdź również:
- Prowadzenie fanpage salonu kosmetycznego | Zwróć na to uwagę!
- Jak wypromować firmę?
- Czy można pozyskiwać klientów poprzez fanpage?
- Od czego zależy cennik za prowadzenie social media?
- Pomysły marketingowe, które działają!
- Strona www dla pizzerii | Czy warto?
- Dlaczego warto korzystać z social media w czasach kryzysu?