W dobie Internetu większość informacji o firmach znajdziemy w sieci. To właśnie tam marki prowadzą lwią część swoich działań marketingowych. Jednak czy to oznacza, że tradycyjna wizytówka firmowa odeszła już do lamusa? Absolutnie nie! Wizytówki nie powinny być jedynie domeną przedsiębiorstw offline. Pomimo tego, że są jedną z najstarszych form przekazywania kontaktu, wciąż znajdują zastosowanie w biznesie. Chcesz poznać korzyści, jakie Twoja firma może czerpać z ich posiadania i co powinna zawierać wizytówka firmowa? Zrób sobie kawę lub herbatę, zatop się w lekturze poniższego artykułu i zaczerpnij od nas praktyczne porady.
Czym jest wizytówka firmowa?
Wizytówka firmowa to mała kartka zawierająca dane kontaktowe właściciela firmy lub przedstawiciela firmy, w tym imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej i logo firmy. Wizytówka jest często wykorzystywana w przypadku spotkań biznesowych lub innych okazji, aby ułatwić nawiązanie kontaktu pomiędzy stronami.
Dane kontaktowe na wizytówce – co powinna zawierać?
Przedsiębiorca bez wizytówki jest jak żołnierz bez karabinu. Nie ważne czy oferujesz usługi internetowe, czy sprzedajesz produkty w sklepie. Oczywiście głównym zadaniem wizytówek jest przekazywanie danych kontaktowych. Jaką treść powinna mieć wizytówka firmowa? Zawierają one podstawowe informacje tj. logo firmy, imię i nazwisko, nazwa firmy, numer telefonu, adres e-mail, stronę internetową, konta w social media, informację o usługach, adres firmy czy motto (maksymalnie w kilku zdaniach opisać czym zajmuje się Twoja firma). Dzięki temu potencjalny klient nie musi szukać ich w Internecie. Z tego powodu warto sprawdzić poprawność danych na wizytówkach. Po ich otrzymaniu – jedna literka potrafi narobić sporo kłopotów, szczególnie w przypadku nazwy ulicy, NIPu czy adresu e-mail. Należy pamiętać, że podstawowe dane firmy i kontaktowe to nie wszystko. Jeśli jest to wizytówka osobista, warto pamiętać również o tym, aby zamieścić informację, jakie jest zajmowane stanowisko w przedsiębiorstwie przez daną osobę.
Wizytówka firmowa – dobre wrażenie na kliencie
Wygląd wizytówki może dużo powiedzieć o firmie, zrobić pierwsze wrażenie – jak więc powinna wyglądać? Należy zadbać o jej przejrzystość i estetyczny wygląd, właściwy papier, a także o dobranie odpowiedniej faktury i czcionki. Ludzie zawsze zwracają uwagę na grafikę. Idealna wizytówka firmowa powinna zawierać również logo oraz oryginalny design. Dzięki współpracy z grafikiem mamy możliwość stworzenia projektu logo, który zapadnie w pamięć klientowi i zrobi na nim dobre wrażenie. Pamiętaj, jak Cię widzą, tak Cię piszą. Musisz wiedzieć jak dotrzeć do potencjalnych klientów.
Wizytówka – jakie wymiary?
Miej na uwadze również to, jakie wymiary powinna mieć profesjonalna wizytówka. Standardowy wymiar stosowany w Polsce to 50×90 mm, innym standardem wymiary cechuje się w Europie Zachodniej – 50×85 mm. W Wielkiej Brytanii stosuje się np. wymiar 85 x 55 mm. Drukarnie są w stanie wykonać dla swoich klientów wydruki w różnych rozmiarach. Pamiętaj też o tym, by jak najlepiej zagospodarować wszystko na dwóch stronach wizytówki. Jedna część niech zawiera elementy graficzne, druga dane kontaktowe. Dobrze wykonany projekt graficzny sprawi, że wizytówka stanie się częścią identyfikacji wizualnej firmy. Dzięki temu będziesz miał większą szansę na to, że wyląduje w portfelu klienta, a nie w koszu na śmieci.
Na jakim papierze można drukować wizytówki?
Do drukowania wizytówek najczęściej stosuje się papier kredowy lub też papier sztywny o gramaturze ok. 350 g/m2. Można także wybrać papier sztywny o podwyższonej gramaturze, np. 400 g/m2. Można również drukować je na papierze matowym lub śliskim.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Wizytówka Google | Czym jest i jak z niej korzystać?
Sprawdź również: Co powinien zawierać dobry plakat?
Wizytówki firmowe — tania forma reklamy
Cena wykonania oraz druku wizytówek jest stosunkowo niska w porównaniu z innymi formami promocji. Drukarnie zazwyczaj proponują kwoty 30-50 zł brutto, za wydruk 100 wizytówek. Dla Twojej firmy to żaden koszt. Przed zleceniem zamówienia, zwróć uwagę, jaką gramaturę ma papier. Standardowa to 350g. Wizytówka firmowa sama w sobie jest bardzo poręczna – możesz ją zawsze nosić przy sobie i wręczyć potencjalnym klientom, w przeciwieństwie do np. baneru reklamowego (choć warto spróbować – wtedy na pewno zostałbyś zapamiętany). Dzięki temu nie ma wielkiego ryzyka poniesienia strat finansowych, nawet przy zamówieniu większego nakładu. Ważne jest również to, że wizytówka zmieści się do każdego portfela i możesz się nią wymieniać z klientami.
Nawiążesz nowe kontakty biznesowe
Noś je przy sobie podczas spotkań biznesowych, konferencji czy targów. Wręczenie osobistej wizytówki potencjalnemu partnerowi biznesowemu zostanie odebrane jako oznaka szacunku, swego rodzaju zaproszenie i nienachalne zachęcenie do zapoznania się ze świadczonymi przez Ciebie usługami. Profesjonalny wygląd wizytówki biznesowej świadczy o profesjonalizmie naszej firmy. Zamiast dyktować komuś numer adres firmy, e-mail, czy adres strony internetowej, możesz po prostu przekazać swoją wizytówkę firmową z danymi kontaktowymi. W przeciwieństwie do naciskania na odwiedzenie Twojego profilu firmowego na Facebooku, na którym by dokopać się do kluczowych informacji trzeba przescrollować dziesiątki postów.
Sprawdź również Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie
Dlaczego właściciel firmy powinien posiadać wizytówkę?
Wizytówka jest bardzo ważnym narzędziem w tzw. „sprzedaży siebie” oraz w budowaniu relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Właściciel firmy powinien posiadać wizytówkę, aby móc ją przekazywać osobom, z którymi chce się kontaktować. Wizytówka zawiera informacje o firmie, w postaci logo, adresu, numeru telefonu, adresu e-mail, a także informacje o działalności firmy. Może być również wykorzystywana jako narzędzie do promowania firmy, gdyż można na niej umieszczać linki do stron internetowych i społecznościowych.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu
Wizytówka firmowa | Zacznij działać!
Jeśli artykuł przekonał Cię, że w erze cyfrowej wizytówka nadal jest potrzebna Twojej firmie, warto powierzyć jej wykonanie profesjonaliście. Dobry projekt graficzny stworzony we współpracy z ekspertami może zapewnić Ci możliwość pozyskania nowych klientów i partnerów biznesowych do stałej współpracy. Dzięki temu zawsze będziesz miał pod ręką swoje dane adresowe (począwszy od numeru NIP, numeru telefonu do strony internetowej – jeśli oczywiście masz problem, by zapamiętać).
Zaprojektujemy dla Ciebie wizytówkę dla firmy! Napisz!
Nasza agencja Rise Up posiada doświadczenie w tworzeniu profesjonalnych wizytówek i chętnie przyjdzie Ci z pomocą. Możemy wykonać ją wg. Twojego pomysłu lub zasugerować Ci, jak naszym zdaniem powinna wyglądać wizytówka. Pamiętaj, że na wizerunek składają się działania zarówno działania online, jak i offline. Jeśli w wyniku kolejnej apokalipsy światowej zniknie Internet, Twoja wizytówka nadal będzie bezpiecznie siedzieć w czyimś portfelu, a z nią najważniejsze informacje, takie jak — nazwisko, dane firmy, numer telefonu, itd. Potencjalny klient wtedy bez problemu nawiążesz kontakt z klientami, a raczej oni z Tobą.
Jeśli potrzebujesz pomocy w kreowaniu wizerunku Twojej firmy – napisz do nas, pomożemy! E-mail: biuro@riseupagencja.pl
Sprawdź również: