fbpx

Prowadzenie fanpage salonu kosmetycznego | Zwróć na to uwagę!

26 listopada, 2021
Prowadzenie fanpage salonu kosmetycznego. Na co powinno się zwracac uwagę?

Dobrze dobrana strategia marketingowa na platformach społecznościowych to jeden z fundamentów obrazu Twojego salonu kosmetycznego w internecie. Dziś już nie tylko wypada być obecnym w sieci. Jest to wręcz wymagane, jeśli chcesz, by Twój gabinet stał się rozpoznawalny i ceniony. Facebook w Polsce ma już około 17 mln użytkowników, a Instagram prawie 7 mln. Twoi klienci są na tych platformach, więc i Ty musisz tam być, Jeżeli nie stworzyłeś jeszcze fanpage’u dla salonu kosmetycznego w social mediach – najwyższy czas to zmienić! Konkurencja w branży beauty wciąż rośnie. Dlatego niezwykle ważne jest, byś zadbał o wartościowy i przemyślany content, który umieścisz na fanpage’u. Warto więc zapytać – na co należy zwrócić uwagę, by zakład kosmetyczny cieszył się w internecie zainteresowaniem klientów?

Czy salon kosmetyczny powinien prowadzić fanpage na Facebooku?

Social media to doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala salonowi promować swoje usługi i produkty, zwiększać zaangażowanie klientów i budować pozytywny wizerunek marki. Facebook umożliwia salonowi prezentowanie informacji o nowych usługach i produktach, posty dotyczące wydarzeń, porady i porady dotyczące pielęgnacji skóry, a także aktualizacje dotyczące cen i promocji. Fanpage na Facebooku pozwala salonowi także bezpośrednio odpowiadać na pytania klientów, co zwiększa ich zadowolenie z obsługi.

Co powinien zawierać fanpage salonu kosmetycznego?  

Marketingiem możesz zajmować się sama. W pewnych branżach warto zastanowić się nad zleceniem obsługi Facebooka firmie zewnętrznej. Jeśli zdecydowałaś się na pierwszą opcję, sprawdź co powinien zawierać dobrze prowadzony fanpage salonu kosmetycznego.

Kobieta wybierająca kosmetyki. Zdjęcie pokazujące fanpage salonu kosmetycznego

Fanpage salonu kosmetycznego – na co zwrócić uwagę?

Nie możesz oczekiwać, że klient będzie wiedział, w jakich godzinach otwarty jest Twój zakład kosmetyczny, czy jaki cennik aktualnie w nim obowiązuje. Dziś jesteśmy wygodni i takie informacje chcemy mieć dostępne od ręki. Bez dzwonienia do salonu czy długiego, żmudnego szukania w internecie. Dlatego warto te podstawowe informacje, jak godziny otwarcia, cennik, adres, zakres usług, zamieścić na fanpage’u salonu kosmetycznego i na bieżąco je aktualizować. W ten sposób strona będzie przejrzysta i czytelna, a potencjalni klienci łatwiej – i co ważne szybciej – dotrą do poszukiwanych informacji.

Salon beauty. Dobre zdjęcia na fanpage w social media

Dowiedz się więcej: Na czym polega prowadzenie fanpage?

Interesujące zdjęcia

Wielu właścicieli salonów kosmetycznych nie zwraca uwagi na zdjęcia oraz grafiki, które są zamieszczane na fanpage’ach salonów kosmetycznych. Zamazane czy rozciągnięte grafiki, niedbałe screeny i niskiej jakości zdjęcia nie przyciągną klientów. A może wręcz ich zniechęcą. Nie ważne, jakie oferujesz zabiegi: pedicure, manicure hybrydowy czy klasyczny, stylizacja rzęs, zabiegi kosmetyczne na twarz, czy nawet działania jako mobilna kosmetyczka – każdy post dodawany na fanpage dla salonu kosmetycznego powinien być opatrzony interesującą i profesjonalną grafiką. Z badań wynika, że ludzie o wiele częściej i o wiele trwalej zapamiętują przekaz wizualny. Więc grafiki w social mediach są Twoją wizytówką! Na profilu Twojego salonu powinny pojawiać się zdjęcia ludzi (klientów oraz osób w nim pracujących). Tego typu posty na fanpage’ach dla salonów kosmetycznych  zawsze budzą największe zaangażowanie i zwykle generują dużo polubień.

Regularne posty

Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest regularne wstawianie postów na portale społecznościowe. Nieregularność w tym zakresie jest sporym błędem. Nawet jeśli przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów, nie zatrzymasz jej bez utrzymywania ciągłego kontaktu z nimi. Nie oszukujmy się jednak, że regularna i interesująca komunikacja z klientami w social mediach nie jest sprawą czasochłonną. Spędzając czas na wykonywaniu zabiegów w gabinecie, może zabraknąć nam go na tworzenie i dodawaniu postów. Klienci interesują się zazwyczaj fanpage’ami salonów kosmetycznych, na których wciąż “coś się dzieje”. Takimi, na których pojawiają się posty, tworzone są ankiety czy zadawane pytania. Dlatego warto stworzyć harmonogram postów, które znaleźć mają się na prowadzonym przez Ciebie fanpage’u w danym miesiącu. Jeśli będziesz trzymać się takiego wyznaczonego grafiku, będziesz mieć większą kontrolę nad częstotliwością publikacji treści.

Mężczyzna w salonie beauty. Zdjęcie z salonu kosmetycznego

Budowanie relacji z klientem

Relacja z klientem ma ogromne znaczenie. W budowaniu jej mogą pomóc właśnie social media. Regularność w postowaniu to jeden z elementów relacji z klientami. Ale pamiętaj też o angażowaniu ich poprzez bezpośrednie pytania czy konkursy. Klienci chcą czuć, że ich głos się liczy. Wtedy zazwyczaj  łatwiej mogą utożsamiać się z marką i zbudować z nią trwałą relację. Warto zbierać opinie o naszych usługach i regularnie wrzucać je na fanpage salonu kosmetycznego, aby w ten sposób zachęcić innych użytkowników do sprawdzenia naszej oferty. Wykonana przez Ciebie laminacja rzęs zachwyciła klientkę? Manicure japoński cieszy się w Twoim gabinecie wielką popularnością? Klientki regularnie wracają do Ciebie na lifting rzęs, a manicure tytanowy to hit Twojego salonu? Poproś, by klienci opublikowali swoją opinię! Zadowolony klient to najlepsza wizytówka – dlatego niezwykle ważne jest by zbierać opinie na Facebooku czy w witrynie Google. Im więcej dobrych opinii, tym większe zaufanie budujemy dla naszej firmy.

Dowiedz się więcej: Jak rozpocząć prowadzenie fanpage na Facebooku? Poznaj tajniki!

Płatne reklamy

Najlepszym rozwiązaniem pomagającym dotrzeć do dużej ilości osób w krótkim czasie są dziś płatne reklamy. Płatne rodzaje promocji można wykorzystać na fanpage’u dla salonu kosmetycznego na Facebooku czy Instagramie albo w wyszukiwarce Google. Są one bardzo efektywnym sposobem reklamowania i pozwalają wydajniej docierać do grupy odbiorców zainteresowanych rodzajem oferowanych przez Ciebie usług. Jednak stworzenie i poprawne skonfigurowanie efektywnej płatnej kampanii może stanowić wyzwanie – szczególnie dla początkujących właścicieli salonów kosmetycznych. Nie każdy wie, jak należy zoptymalizować kampanię na fanpage’u salonu kosmetycznego, jak przygotować odpowiednie grafiki i jak stargetować reklamę tak, by trafiła do odpowiedniej grupy docelowej.

Jakie posty publikować na fanpage salonu kosmetycznego?

  • Publikuj posty dotyczące najnowszych usług oferowanych w salonie kosmetycznym, a także nowości w zakresie produktów.
  • Udostępniaj zdjęcia klientów sprzed i po zabiegach, aby zaprezentować jakość usług w salonie.
  • Zachęcaj fanów do udostępniania postów i recenzji, aby wzmocnić rozpoznawalność marki.
  • Udostępniaj porady dotyczące pielęgnacji skóry i włosów, aby pokazać, że salon oferuje wiedzę ekspercką.
  • Dziel się różnymi poradami dotyczącymi makijażu i trendów modowych, aby zwiększyć zaangażowanie fanów.
  • Promuj atrakcyjne zniżki, aby zachęcić klientów do odwiedzenia salonu.
  • Publikuj posty dotyczące wydarzeń w salonie, w tym szkoleń, warsztatów i innych wydarzeń tematycznych.

Czy salon kosmetyczny powinien korzystać z reklam na Facebooku?

Salon kosmetyczny powinien korzystać z reklam na Facebooku, aby dotrzeć do szerszego grona klientów. Reklamy na Facebooku są efektywne i skuteczne, ponieważ są one precyzyjnie dostosowane do określonych grup docelowych i mogą być łatwo skonfigurowane w celu osiągnięcia określonych celów biznesowych. Reklamy na Facebooku są również relatywnie tanie w porównaniu do innych form reklamy.

Fanpage dla salonu kosmetycznego? Dobra inwestycja!

Korzystając z wymienionych strategii, możesz skutecznie prowadzić fanpage dla salonu kosmetycznego, który wzbudzi zainteresowanie w sieci i przyciągnie klientelę. Strona www jest bardzo ważna, ale warto ją wesprzeć mediami społecznościowymi! Inwestując w płatne kampanie, starając się docierać do nowych i obecnych klientów, budując z nimi trwałą relację i angażując ich, możesz sprawić, że Twój salon będzie cieszył się popularnością w sieci.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Prowadzenie social media restauracji | Marketing dla gastronomii", aby dowiedzieć się więcej!

Maseczka na twarz w salonie beauty

Aby fanpage salonu kosmetycznego był popularny w internecie, nie wystarczy sama obecność na platformach społecznościowych – należy działać i aktywnie starać się o uwagę klienta. Nie jest to zadaniem łatwym. Czasem może się wydawać, że jest to wręcz pełnoetatowe zobowiązanie. Niestety – jeśli chcesz, by zainteresowanie Twoimi usługami rosło, nie możesz zrezygnować z działań marketingowych. Rozwiązaniem może być zatrudnienie agencji, która zadba o wizerunek Twojego gabinetu w social mediach i rozwój Twojego fanpage’a salonu kosmetycznego. To pozwoli Ci skupić się na wykonywaniu usług najlepszej jakości – co jest przecież najważniejszym elementem pracy w gabinecie kosmetycznym.

Jeśli zastanawiasz się komu zlecić prowadzenie fanpage w Szczecinie (oraz w całej Polsce) – napisz do nas!

www.riseupagencja.pl

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Sprawna wiertarka – kiedy naprawa i wymiana części się opłaca?

Sprawna wiertarka – kiedy naprawa i wymiana części się opłaca?

Wiertarka to niezastąpione narzędzie, które przydaje się zarówno profesjonalistom, jak i majsterkowiczom. Dzięki wymiennym końcówkom znajdzie ona zastosowanie w każdym warsztacie czy domu. Zależnie od modelu urządzenia czy typu wiertła za pomocą wiertarki można...

Jak utworzyć grupę na Facebooku i jak ją rozwijać?

Jak utworzyć grupę na Facebooku i jak ją rozwijać?

Grupy na Facebooku to doskonałe narzędzie do budowania społeczności wokół określonego tematu, marki lub zainteresowania. Tworzenie i rozwijanie takiej grupy wymaga jednak odpowiedniego podejścia, planowania oraz zaangażowania. W tym artykule dowiesz się, jak utworzyć...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin