fbpx

Social media w czasach kryzysu | Dlaczego warto z nich korzystać?

11 sierpnia, 2022
Dlaczego warto korzystać z social media w czasach kryzysu

Sytuacja w kraju i za granicą już od dłuższego czasu mocno daje się we znaki przedsiębiorcom. Kryzys, który zapoczątkował lockdown, wciąż zbiera swoje żniwo, skutkując traceniem części lub całości przychodów przez przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że każdy właściciel firmy szuka w tym okresie oszczędności i stara się jak najlepiej przeprowadzić swój biznes przez nieprzyjazny dla biznesu czas.

Jednak, by dowiedzieć się, w jakim sektorze dobrze jest szukać oszczędności, a w jakim wręcz przeciwnie – warto zadać sobie kilka kluczowych pytań. Co decyduje o sukcesie marki? Czy istnieje jakiś sprawdzony „sposób na sukces”? Jak w czasie kryzysu zadbać o rozwój firmy i czy social media są do tego niezbędne? Przeczytaj artykuł i sprawdź, dlaczego warto korzystać z social media w czasach kryzysu!

Ścieżki do sukcesu, czyli co decyduje o powodzeniu Twojej marki

Trudno mówić o jednym idealnym przepisie na sukces dla każdej z firm. Jednak dzięki badaniom metodyków biznesu i doświadczeniom praktyków śmiało można stwierdzić, że dziś do sukcesu prowadzą 4 główne ścieżki – i każda z nich wiedzie przez media społecznościowe.

Social media. Zestawienie aplikacji mediów społecznościowych

Wyróżnić możemy 4 filary zapewniające marce powodzenie na rynku. Są to:

  • emocjonalne zaangażowanie klientów,
  • zbudowanie oddanej lojalnej sieci odbiorców komunikatów dotyczących naszych usług lub produktów,
  • stały – 24 godzinny – kontakt i dialog z nią,
  • kierowanie naszego przekazu do maksymalnie szerokiego grona.

Jak widać – aby nasze usługi cieszyły się uznaniem i popularnością, musimy zadbać o bliski kontakt z klientami. Do tego kontakt ten powinien być stale podtrzymywany i pielęgnowany. Jeśli nam się uda, jest to sposób na świetną, darmową reklamę w sieci.

Social media jako Twoja tarcza antykryzysowa

Wiemy już, że aby firma mogła się rozwijać i przynosić oczekiwane zyski, nie może być ona jedynie „obecna” w przestrzeni Internetu. Social media to rozwiązanie na mały budżet reklamowy firmy. Komunikaty na jej temat, zamieszczane w sieci, muszą być: przemyślane, angażujące, emocjonalne, częste i skierowane do szerokiej grupy użytkowników. Jednak czy to wystarczy, by suchą stopą przeprowadzić spółkę przez czas kryzysu?

Media społecznościowe – lekarstwo na niepewne w biznesie czasy?

social media w czasie kryzysu

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Social media w branży finansowej | Skuteczne strategie reklamowe dla usług finansowych

Social media w kryzysowym dla biznesu czasie mają niebagatelne znaczenie. Przede wszystkim stanowią medium idealne, pozwalające na zbudowanie wszystkich 4 filarów kontaktu z klientem, co w czasie niepowodzeń może zadecydować o porażce lub zwycięstwie Twojej firmy.

Emocjonalne zaangażowanie klientów

Emocje są tym, co sprzedaje nasz produkt lub usługę. Social media są platformą idealną do przekazywania treści emocjonalnych i angażujących (np. poprzez claim). W przeciwieństwie do tak zwanych tradycyjnych mediów media społecznościowe pozwalają użytkownikom na realne zaangażowanie. Nie są oni jedynie biernymi widzami, ale partnerami w rozmowie. Mogą nie tylko konsumować treści, ale i je tworzyć. Dzięki temu zaangażowanie w życie i rozwój marki staje się dla nich realne. W czasie kryzysu firmy powinny wykorzystać media społecznościowe, by w sposób niekosztowny, ale skuteczny, dotrzeć ze swoim przekazem do klientów.

Jakie treści możemy uznać za emocjonalnie stymulujące?

Są to wszelkie treści, które odwołują się do naszych instynktów, np.:

  • pokazywanie „ludzkiej twarzy” biznesu, czyli przedstawienie pracowników i właścicieli, ich codziennej pracy i życia poza nią;
  • informowanie o sukcesach i porażkach firmy – transparentność jest tu kluczem do sukcesu. Im mocniej klient może wczuć się w sytuację, tym mocniej się zaangażuje;
  • wstawianie odprężających, zabawnych treści, które budzą ciepłe odczucia i zapewniają rozrywkę. Pamiętać trzeba, że użytkownicy social mediów wchodzą w nie głównie, by się rozerwać! Twoi klienci również muszą mierzyć się z konsekwencjami kryzysu – niech Twoje kanały pozwolą im też czasem od niego „odetchnąć”.

Budowanie oddanej lojalnej grupy klientów

droga do sukcesu w czasie kryzysu

Kryzys jak nic innego weryfikuje to, czy nasi klienci są zaangażowani w losy marki i czy są wobec niej „lojalni”. Dzięki ciągłej komunikacji za pomocą kanałów social mediów możemy zbudować z klientami prawdziwą więź opartą na wzajemnym szacunku i zainteresowaniu. W czasie kryzysu wygrają firmy, które budują emocjonalne i trwałe relacje ze swoją społecznością. Lojalność, którą udaje się wykreować w klientach właśnie dzięki kanałom społecznościowym, pozwala na postrzeganie marki przez pryzmat tak zwanego „uosobienia” i przywiązania. A co to oznacza? Przede wszystkim to, że problemy i kryzysy marki odbierane są często jako problemy kogoś bliskiego lub samego klienta. Chcąc budować szeroko zaangażowaną społeczność, nie można nie zwracać uwagi na działania w mediach społecznościowych.

Utrzymywanie stałego kontaktu i dialogu z konsumentami

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Social media – definicja, przykłady, słownik pojęć i strategie

Utrzymuj kontakt, aby zyskać oraz utrzymać klientów. Budowanie relacji

Ze stuprocentową pewnością można stwierdzić, że nie istnieje lepszy sposób na utrzymywanie ciągłego dialogu z klientami, niż obecność na używanych przez nich platformach społecznościowych. Dlaczego pozostawanie w ciągłym kontakcie jest tak ważne – szczególnie w czasie trudnym dla biznesu? Głównie dlatego, że to właśnie przedsiębiorstwa, którym udało się zaangażować swoich klientów na wysokim poziomie, pozostaną na rynku i z kryzysu wyjdą nawet silniejsze. Dziś konsumenci wymagają od marek czegoś więcej niż reklamy i prezentacja oferty. Chcą czuć, że ich opinia jest ważna, a głos wysłuchany. W tym właśnie pomogą social media. Pozwalają one na ciągłe i co ważne – szybkie, komunikowanie się z klientem– w komentarzach czy poprzez komunikatory on-line.

Kierowanie przekazu do szerokiego grona odbiorców

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że obecność w internecie to w tych czasach podstawa. Tyczy się to tak osób prywatnych, jak i firm. Każdy z nas ma konto w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym, a najczęściej nawet w kilku! Platformy tego typu są kanałem z wielkim potencjałem. Nigdzie indziej nie znajdziemy tak szerokiego grona naszych obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki regularnemu „apelowaniu” do użytkowników możemy zbudować ogromną społeczność, która nie tylko skorzysta z naszej oferty, ale i zostanie „fanem” naszej marki. A to właśnie jest klucz do sukcesu w kryzysowych czasach.

Social media przepustką do sukcesu

Social media są dla firm przepustką do sukcesu. Co jeszcze mocniej odczuwalne jest w dobie kryzysu. Pozwalają one na emocjonalne zaangażowanie klientów, zbudowanie oddanej lojalnej sieci odbiorców, stały i szybki kontakt oraz kierowanie naszego przekazu do maksymalnie szerokiego grona. Media społecznościowe mogą więc być bronią w walce o to, by utrzymać się na rynku. A po „gorszym” okresie zakotwiczyć się na nim jako mocny gracz. Media społecznościowe są niezbędnym elementem kreowania wizerunku spółki w internecie. Dlatego akurat w tym sektorze nie warto szukać oszczędności.

A więc dlaczego w czasie kryzysu nie można zrezygnować z korzystania z mediów społecznościowych?

Sprawdź również Social media dla biura księgowego. Zainwestuj w marketing online!

nie warto rezygnować z social media w czasach kryzysu

Za zakończenie niech posłuży nam myśl Kingi Stopczyńskiej, badaczki z Uniwersytetu Łódzkiego: „doświadczenie rynkowe pokazuje, że organizacje, które na co dzień chętnie wykorzystują social media, lepiej „czują” swojego klienta, znając jego potrzeby, oczekiwania, sposób podejścia do otaczającego go świata, bez problemu radzą sobie również w trudnych sytuacjach. Warto także podkreślić, że sytuacja kryzysowa w dobie mediów społecznościowych i zaangażowanych fanów staje się obszarem, w którym firma działa wspólnie z klientem, tym samym – zwieńczenie działań sukcesem przekłada się w długim czasie na jeszcze silniejsze zaangażowanie klienta w marki, jakie one oferuje”.

Chciałbyś być obecny w social mediach, by nie pozwolić zatopić się kryzysowi, ale nie wiesz, od czego zacząć? Brakuje Ci czasu na systematyczną opiekę nad kanałami Twojej marki?

Zapraszamy do współpracy! Agencja Rise Up to zespół doświadczonych specjalistów ds. marketingu, copywriterów i grafików, którzy z chęcią pomogą Ci zadbać o prowadzenie fanpage oraz wizerunek Twojej firmy w internecie. Skontaktuj się z nami, chętnie rozwiniemy Twój biznes!

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin