fbpx

Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją Social Media

14 grudnia, 2021
Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją social media

Własne biuro nieruchomości to ogrom pracy – formalności związane z transakcjami i klientami, kwestie księgowe, administracyjne, ale także marketingowe. W dzisiejszych czasach reklama jest głównie prowadzona w internecie. Dzięki temu aspektowi możemy dotrzeć do prawie każdej osoby na kuli ziemskiej. Nie każdy agent czy biuro nieruchomości prowadzą swoje kanały społecznościowe w sposób właściwy, dlatego czasami warto takie zadanie zlecić specjalistom. Dzięki takiemu zabiegowi możemy uzyskać lepsze efekty naszej działalności. Więc jakie są korzyści ze współpracy biura nieruchomości z agencją social media?

Korzyści ze współpracy biura nieruchomości z agencją Social Media

Zwiększenie sprzedaży

Po pierwsze i najważniejsze, za pomocą social media można pozyskiwać klientów. Nie tylko tych, którzy szukają lokum, ale także ludzi, którzy obecne chcą sprzedać nieruchomość. Wiele biur korzysta tylko i wyłącznie z serwisów typu Otodom, Oferteo czy Tabela Ofert, zapominajac o mediach społecznościowych. Praktycznie każdy posiada aktualnie aktywne konto na takich portalach jak Facebook, Linkedin czy Instagram. Osoby, które planują sprzedać lub poszukują domu, mieszkania czy lokalu usługowego, oprócz wykorzystania topowych aplikacji i stron z ogłoszeniami lokalnymi, weryfikują również oferty dodane na mediach społecznościowych. Niezależnie czy ktoś poszukuje nieruchomości z rynku pierwotnego, czy wtórnego, mieszkania w stanie deweloperskim czy „pod klucz”. Dzięki ogłoszeniom na Social Media możesz wyjść naprzeciw oczekiwań klienta – przedstawić mu możliwości, sprzedać wizję czy marzenia. Dlatego jeśli nie ma odpowiedniej osoby, która będzie prowadzić fanpage biura nieruchomości, warto skorzystać z usług agencji Social Media. Korzystanie z usług firmy zewnętrznej może być dużym ułatwieniem i pozwoli Ci skalować swój biznes. Specjaliści mogą pomóc ustawić Ci reklamy, które będą nastawione na pozyskiwanie leadów (kontaktów). Robiąc takie reklamy bez umiejętności, możemy przepalić swoje pieniądze.

Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją social media. Zwiększenie sprzedaży

Większe zaufanie do biura nieruchomości

Firma, która nie istnieje w mediach społecznościowych, bardzo często jest odbierana jako niesolidna. Źle prowadzone social media mogą również przynieść odwrotny efekt, niż się zakładało. Ludzie mają dobrą pamięć i musisz pamiętać, że nic w internecie nie ginie!
Dobrze prowadzone media w nieruchomościach może zbudować wizerunek Twojej firmy jako solidnej i wiarygodnej. Agencja, która posiada ogólnodostępną, „udokumentowaną” sprzedaż jest postrzegana jako skuteczna na rynku. Dzięki social media masz również możliwość uzyskania informacji od klientów, jakich nieruchomości obecnie poszukują. Dzięki budowaniu relacji z klientami, takie informacje mogą okazać się kluczowe!

Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją social media. Zwiększenie zaufania

Oszczędność czasu

Jak wiemy branża nieruchomości to bardzo wymagająca praca – rzadko jest czas by odpowiednio zarządzać mediami społecznościowymi w natłoku pracy. Poszukiwanie ofert, spotkania czy sam kontakt z klientem to nieodzowny, zabierający dużo czasu element pracy agenta nieruchomości. Konieczne jest delegowanie obowiązków, aby Twoje biuro mogło się rozwijać. Wiele firm z rynku nieruchomości, decyduje się na to, aby zatrudniać firmy zewnętrzne do promocji. Jest to tańsze rozwiązanie niż osoba pracująca na cały etat w firmie. Nie oszukujmy się, kolejny pracownik w firmie to wyzwanie, szczególnie kiedy nie ma się odpowiedniego doświadczenia w pewnych aspektach – takich jak np. odpowiednie prowadzenie social media w branży nieruchomości.  Pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien skupić się na swojej pracy. Postaw na profesjonalną obsługę przez agencję, by mieć więcej czasu dla partnerów biznesowych.

Sprawdź również Korzyści ze współpracy z agencją social media | Ważne!

Skuteczna reklama

Agencja Social Media z odpowiednią znajomością rynku nieruchomości zajmie się strategią reklamową na portalach społecznościowych. Dopasuje zainteresowania, zachowania i inne aktywności Twoich potencjalnych klientów, do rozwiązań jakie oferuje nam system Facebook Ads, czy reklamy na Instagramie. Dzięki temu można mieć pewność, że posty i najnowsze oferty nieruchomości trafią do odpowiedniej grupy użytkowników. Do tego możesz zastosować Pixel Facebooka, który będzie zbierał dane na Twojej stronie internetowej, byś następnie mógł dedykować swoją reklamę do osób, które odwiedziły Twoją www! Dodatkowo dzięki prawidłowo skonfigurowanym reklamom, można osiągać założone cele – zwiększenie liczby polubień profilu, duże zasięgi czy pozyskanie kalorycznych leadów (kontaktów)

Dobrze prowadzona strategia

Pośrednictwo nieruchomości to złożony proces i ma na niego wpływ wiele elementów. Firma zewnętrzna może stworzyć za nas strategię marketingową, tak by treści trafiały do potencjalnych klientów. Może to zrobić poprzez konkretny plan rozwoju, dobranie odpowiedniego stylu graficznego, właściwego języka itp. Dużo zależy od tego co oferujesz – czy interesuje Cię sprzedaż mieszkania, czy zajmujesz się wynajmem mieszkań. Pamiętając przy tym co dane biuro nieruchomości chce również pokazać, jakie wartości są ważne. Plan prowadzenia działań na mediach społecznościowy jest równie istotny co reklamy – jeśli użytkownik odwiedzi profil, na którym nic się nie dzieje…nie będzie zainteresowany usługodawcą.

Stawianie marki w roli eksperta

Bardzo ważne jest, aby oprócz ofert przygotowywać też treści merytoryczne z rynku nieruchomości, które mogą postawić agenta lub biuro w roli eksperta w tej dziedzinie. Posty czy artykuły na blogi biur nieruchomości również pokażą, że oprócz sprzedaży i wynajmu nieruchomości, dana firma zna się na tym co robi i jest w stanie odpowiedzieć na różnego rodzaju pytania w kwestii prowadzonej działalności. Tego typu publikacje mogą naprowadzić klienta, na którego to pośrednika warto wybrać. Takie treści mogą dotyczyć aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości, prognoz, inwestycji, itp.  Pamiętaj, że mieszkania nie kupuje się pod wpływem impulsu!

Biuro nieruchomości – stała obserwacja konkurencji i trendów

Agencja Social media to nie tylko obsługa portali społecznościowych, ale także śledzenie trendów i konkurencji z rynku nieruchomości! Jak wiadomo, aby stać się widocznym – należy być na bieżąco z modą, która aktualnie obowiązuje w branży nieruchomości i odpowiednio reagować na to co dzieje się na rynku, ale także w internecie. Niestety przy tak dużych obowiązkach, jakie wiążą się z prowadzeniem własnej firmy, może zabraknąć na to doby. Odpowiedzią na to jest współpraca z firmą zewnętrzną, która poprowadzi fanpage biura nieruchomości. Jak dobrze sobie zdajesz, rynek nieruchomości jest przesycony. Aby się wyróżnić, należy być oryginalnym i na bieżąco z trendami.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie!

Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją social media. Monitoring trendów

Nowi pracownicy

Oprócz klientów również możemy pozyskać nowych pracowników do naszego biura nieruchomości. Przeważnie jest dość trudno znaleźć odpowiednich specjalistów – dzięki profilowi w mediach społecznościowych i publikacjach można udowodnić potencjalnym nowym pracownikom, że w danej agencji nieruchomości będą odnosić sukcesy, rozwijać się i osiągać zamierzone cele finansowe. Zdecydowanie jest to jeden z tych aspektów, który jest niesamowicie istotny dla poszukujących zatrudnienia w tej branży. 

Ciekawe treści

Przedstawienie niezbędnych faktów dotyczącej nieruchomości to tylko jeden z aspektów, który jest ważny w poście sprzedażowym. Równie istotne jest odpowiednie sformułowanie treści, aby trafiły do odpowiednich odbiorców i zwróciły ich uwagę. Jak wiadomo, nie każdy agent nieruchomości będzie umiał wyrazić te same emocje i zachęcić usługobiorcę w formie pisemnej, tak jakby to zrobił, rozmawiając z klientem. Pracownik agencji Social Media będzie w stanie sprzedać wizję i marzenia! Możesz mieć pojęcie o obrocie nieruchomościami, ale musisz sprzedać wizje! Media społecznościowe w dużej mierze opierają się na zaangażowaniu użytkowników. Oprócz postów sprzedażowych lub merytorycznych, warto czasami, aby pojawiły się ciekawostki lub branżowy mem (a nie tylko metraż czy rok budowy). Tego typu punkt w publikowanych treściach może wygenerować sporo reakcji, co za tym idzie – zasięg. Dzięki temu profil może częściej wyświetlać się w proponowanych, a dzięki temu wzrasta potencjał sprzedażowy.  

Opinie od klientów biura

Agencja Social Media może zająć się też pozyskiwaniem opinii od zadowolonych usługobiorców – w sposób nienachalny. Ważny jest również marketing szeptany i polecenia, ale to pozytywne komentarze i recenzje na profilu udowadniają, że dane biuro nieruchomości będzie odpowiednie do współpracy. Właśnie z tego powodu pozyskiwanie opinii jest niesamowicie ważne – udowadnia to dobre relacje z klientem oraz profesjonalizm. Stawiaj „social proof” na pierwszym miejscu – nie ważne czy chodzi o sprzedaż, czy wynajem mieszkania. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, czy warto rozpocząć współpracę z Twoim biurem nieruchomości.

To również może Ci się spodobać: Połącz marketing szeptany i link building – zacznij czerpać korzyści! - kliknij by przeczytać całość

Znasz już korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją Social Media?

Podsumowując, działanie w mediach społecznościowych w branży nieruchomości to ciężki orzech do zgryzienia. Brak czasu, nieumiejętne zarządzanie treścią lub po prostu brak doświadczenia, to najczęstsze problemy na drodze do dobrze prowadzonego profilu społecznościowego. Przecież nie każdy właściciel lub agent branży mieszkaniowej musi umieć prowadzić profile społecznościowe. Rynek nieruchomości jest przesycony i coraz trudniej jest walczyć o klienta. Prowadząc biuro nieruchomości nie można zapominać o działaniach w social media. To one, odpowiednio prowadzone potrafią przekształcić mało rozpoznawalną firmę w TOP agencję nieruchomości w mieście!  Właśnie dlatego warto zastanowić się na tym, by zlecić prowadzenie fanpage agencji Social Media. 

Prowadzisz biuro nieruchomości? Nie wiesz jak rozpocząć swoją przygodę w Social Media? Możemy pomóc! Napisz na biuro@riseupagencja.pl czego potrzebujesz, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę! Sprawdź również, od czego zależy cennik prowadzenia fanpage przez agencję!

Rise Up Agencja Social Media

_
Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Najlepsze hashtagi na Instagramie, które zwiększą twoje zasięgi!

Najlepsze hashtagi na Instagramie, które zwiększą twoje zasięgi!

Instagram stał się jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm na całym świecie. Aby skutecznie zwiększać zasięgi i przyciągać nowych odbiorców, kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie hashtagów w social media. W tym artykule przyjrzymy się, jak dobierać...

Instagram Stories jako skuteczny format do promocji marki

Instagram Stories jako skuteczny format do promocji marki

Instagram Stories stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi w marketingu cyfrowym. Z ponad 500 milionami użytkowników korzystających z tej funkcji każdego dnia, Stories oferuje ogromny potencjał dla marek, które chcą dotrzeć do szerokiej i zaangażowanej...

TikTok Ads: Koszty reklamy na TikToku i wydajność marketingowa

TikTok Ads: Koszty reklamy na TikToku i wydajność marketingowa

TikTok stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, przyciągając miliony użytkowników każdego dnia. Z dynamicznie rosnącą popularnością, TikTok oferuje nowoczesne i skuteczne narzędzia reklamowe, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin