6 porad jak pisać angażujące posty na Facebooku!
31 sierpnia, 2021

W czasie, gdy będziesz czytać ten tekst, tysiące firm wrzuci na swoje fanpage nowe wpisy. Niestety większość z nich zrobi to bez planu, ponieważ nie wiedzą, co chcą komunikować i w jakim celu. Chcesz poznać 6 porad jak pisać angażujące posty na Facebooku?

Posty muszą być angażujące!

Nawet, jeśli nie masz opracowanej strategii działań w social media, a chcesz zaplanować kampanię, istnieje złota zasada – post, który udostępniasz, ma za zadanie przykuć uwagę odbiorcy. Należy pamiętać, że najważniejsze jest to, by użytkownik Facebooka zainteresował się treścią i podjął interakcję. Tu niestety złota zasada się kończy. Nie istnieje idealny przepis na wpis, który porwie tłumy.


1.Na początku – zastosuj regułę AIDA

Aby szybko pozyskać klientów i podbić ich serca, zapamiętaj model AIDA. Pod tym akronimem kryją się:

– Attention – stwórz wpis, który przyciągnie uwagę;

– Interest – zainteresuj odbiorcę produktem;

– Desire – wykreuj potrzebę posiadania;

– Action – wezwij do działania: o tym niżej.

2. Wezwanie do działania? Czyli co?

Kampania na facebooku powinna mieć wyznaczony cel. Jeśli prowadzisz firmowego fanpage’a, to zapewne chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców, zdobyć potencjalnych klientów i rozpromować markę. Tak zwane „call to action” Ci w tym pomoże. Jak zachęcić klienta do interakcji? Podpowiedz mu, co zrobić. To nie takie oczywiste, w końcu nie chcesz, by Twój fanpage przypominał tablicę ogłoszeń, ale napisy takie, jak „Zapisz się” czy „Sprawdź ofertę” naprawdę pomogą Ci uzyskać rezultaty. A jeśli obawiasz się, że to nie wystarczy, zaproponuj zniżki lub inne korzyści.

3. Inspiruj się!

Jeśli masz pustkę w głowie i nie możesz wymyślić fajnych postów na facebooka, zajrzyj do konkurencji. Serio! Zainspiruj się, zobacz, jaki typ postów zbiera najwięcej reakcji, pod jakimi wpisami odbiorcy angażują się w komentarzach. Dzięki temu sprawdzisz, co lubią Twoi potencjalni klienci i kiedy najlepiej wrzucać posty na fb, aby zostały dostrzeżone.

Nie namawiamy do plagiatu – to nie tylko nielegalne, ale zupełnie się nie opłaca. Zarówno facebook, jak i wyszukiwarki promują przede wszystkim unikalne treści, zatem w kontekście pozycjonowania SEO warto być oryginalnym.

Skorzystaj z narzędzi do analizy konkurencji. Facebook umożliwia Ci to za darmo w panelu „Statystyki”. Dodaj kilka konkurencyjnych fanpage’ów w sekcji „Strony do obserwowania” i bądź na bieżąco z ich wynikami.

4. Używaj emoji

Wiesz, że według ekspertów wirtualne buźki to najszybciej rozwijający się język na świecie? Są obecne w naszej codziennej komunikacji, używamy ich wysyłając wiadomości, pisząc komentarze i posty.

Dlaczego emoji są tak popularne? Pomagają nam określić intencję wypowiedzi, która nie jest tak czytelna w krótkich formach internetowych. A dlaczego powinieneś używać ich w publikowanych postach? Bo używanie emoji może zwiększyć poziom zaangażowania odbiorców aż o 85%, a jeśli informacja zawierająca emotikony wyświetli się na urządzeniu mobilnym, prawdopodobieństwo otwarcia wzrasta aż o 135%! Tych liczb nie można zignorować.

Dla wielu osób emoji są przeniesieniem mimiki twarzy oraz nośnikiem emocji. Buźki odbieramy w ten sam sposób, co wyraz ludzkiej twarzy, a inne ikony wzbudzają w nas określone uczucia związane z kontekstem. Jednak nie używaj ich nadmiernie, jeśli chcesz, aby Twój przekaz pozostał czytelny.

Jednak emotikony to nie jedyny wizualny wymiar idealnego wpisu.

5. Zamieść grafikę

To może być zdjęcie, ilustracja, mem, kolaż. A może zamieścisz video? Posty zawierające multimedia nie tylko są bardziej atrakcyjne, ale też algorytm facebooka je faworyzuje i pokazuje szerszemu gronu użytkowników. Do tego pozytywnie wpływają na odbiór całego posta i przykuwają uwagę odbiorcy – jeśli Twój potencjalny klient zwróci uwagę na grafikę lub film, duża szansa, że przeczyta również Twój tekst.

Pamiętaj, by dobrze dobierać wymiary grafik na facebooku, aby portal nie wykadrował ich niekorzystnie. Warto wypracować schemat i szablony, aby każdy wpis wzmacniał rozpoznawalność identyfikacji wizualnej Twojej marki. Jeśli dzięki temu więcej osób będzie Was kojarzyć, osiągnąłeś sukces!

6. Planuj posty

Zastanawiasz się, kiedy publikować posty na facebooku? Zajrzyj w statystyki aktywności użytkowników w swojej grupie docelowej. Każda branża rządzi się swoimi prawami. Jednak zazwyczaj internauci w Polsce najczęściej angażują się w media społecznościowe w piątek, sobotę i niedzielę.

Kiedy udostępniasz post w dni robocze, celuj w odpowiednie godziny. Najwięcej interakcji mają posty udostępniane rankiem między 7:00 a 8:00 oraz wieczorne, po godzinie 17:00. Warto wziąć to pod uwagę, gdy będziesz planować posty na facebooku.

Ostatnia rada – pisz regularnie. Jeśli nie wiesz, jak często publikować posty, spróbuj pisać co kilka dni. Udostępniając nowe treści nie rzadziej, niż raz w tygodniu pokazujesz klientom, że Ci na nich zależy i chcesz utrzymać z nimi kontakt. To także sygnał, że firma aktywnie działa i się rozwija – w prowadzeniu firmowego fanpage’a chodzi przecież przede wszystkim o wizerunek i relacje.

 

To jak? Masz już pomysły na pierwsze posty na fb? Przydał się nasz artykuł odnośnie 6 porad jak pisać angażujące posty na Facebooku?

Jeśli chcesz by zajęli się tym profesjonaliści – napisz na biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 721 518 967
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin