Dziś posiadanie konta firmowego w najpopularniejszym serwisie społecznościowym Facebook to standard. Marketing internetowy pozwala osiągać założone cele, a fanpage może zgromadzić rzesze potencjalnych klientów. Jednak działanie na firmowym koncie w ciemno, bez doświadczenia, często przynosi więcej szkody, niż pożytku. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, które przecież nie każdy musi znać. Dlatego przedsiębiorcy nieposiadający odpowiednich umiejętności albo zbyt zajęci na kolejne obowiązki, zlecają obsługę kont agencjom social media. Jakie są koszty prowadzenia fanpage na Facebooku?
Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?
Kompleksowe działania w mediach społecznościowych
Zarówno agencje, jak i freelancerzy, oferują kompleksową obsługę social mediów. Takie pakiety obejmują działania na wielu kanałach komunikacji równocześnie lub z zawężeniem zakresu działań np. samo prowadzenie Facebooka. Osoby korzystające z kompleksowego rozwiązania, jedną umową oddają pod opiekę konta firmowe na Facebooku, Instagramie, TikToku i LinkedIn. W rękach specjalistów spoczywa strategia działania, publikowanie contentu, dostosowanie komunikacji do portalu. To oni odpowiadają za grafiki, treści, relacje, posty sponsorowane. Kwota za obsługę social mediów zależy od doświadczenia agencji czy freelancera oraz zakresu działań. Zwykle jest to koszt od tysiąca do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Do kwoty za prowadzenie, należy doliczyć koszty reklam na Facebooku.
Copy, grafika, film w social mediach
Jeśli ktoś decyduje się zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku firmie zewnętrznej, musi ustalić zasady publikacji postów. Dobrze jest także określić, co robi się we własnym zakresie oraz rozliczać zleceniobiorcę z wykonanej pracy. Jeśli współpraca ma charakter online, należy ustalić zakres usług graficznych. Czy firma będzie przesyłać zdjęcia i filmiki do edycji i obróbki? Czy social media manager ma samodzielnie tworzyć grafiki oraz być copywriterem? Na cenę usług na pewno wpływ będzie miała również konieczność przygotowania strategii komunikacji (bądź nie) oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Cenniki agencji social media oraz freelancerów są zróżnicowane. Jedni podają stawkę za post, inni za godzinę pracy. Dlatego też można natknąć się na oferty o prowadzeniu profilu firmy na Facebooku za 200 zł i za 2000 zł miesięcznie.
Dowiedz się więcej: Jakie stories interesują fanów Twojej firmy?
Dlaczego warto zainwestować w kampanie reklamowe?
Nawiązując współpracę z agencją lub freelancerem, warto sprawdzić, czy cena obsługi social mediów obejmuje prowadzenie kampanii reklamowych. To one sprawiają, że można zdobywać nowych klientów. Publikacja postów bez kampanii reklamowej, raczej nie przełoży się na realne zamówienia i wzrost sprzedaży towarów czy usług. Zespół specjalistów skieruje treści do grupy docelowej, zdobędzie nowych klientów i zajmie się budowaniem społeczności wokół marki. Naprawdę warto zainwestować w takie profesjonalne usługi! Dla kogoś, kto nie ma zbyt dużego pojęcia o reklamach, będą to niewykonalne zadania.
To również może Ci się spodobać: Materiały reklamowe dla firm – jakie materiały można zlecić drukarni internetowej? - kliknij by przeczytać całość
Kwota powiększona o budżet reklamowy
Z pewnością dla nikogo nie będzie dużym zaskoczeniem fakt, że do podanej ceny za obsługę strony firmowej należy dodać budżet reklamowy. Ani agencja, ani freelancer nie płaci za sponsorowane posty z własnej kieszeni. Warto przedyskutować kwestię wielkości budżetu reklamowego w stosunku do potrzeb firmy. Im większą kwotę przeznaczy się na reklamę, tym więcej potencjalnych klientów ją wyświetli. A od kliknięcia w link często już niedaleka droga do dokonania zakupu. Przygotowanie wyceny wraz z informacją o budżecie reklamowym to wieloetapowy proces. Przedstawianie kwot w ciemno, bez poznania potrzeb i możliwości klienta, zawsze powinno budzić niepokój. Obsługa social media w 95% przypadkach powinna również obejmować płatne reklamy FB/IG Ads.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Jakie funkcje oferują Mapy Google? Sprawdź nasz przewodnik!
Zleć prowadzenie fanpage – to działa!
Jakie są koszty prowadzenia fanpage na Facebooku? Cena obsługi social media przez pracowników agencji social media jest oczywiście zależna od wykonanych działań oraz efektów. Nie jest to tak istotne, w momencie, gdy wykonywana praca się zwraca z nawiązką. Umiejętne prowadzenie profilu na Facebooku może dać świetne efekty. Więcej wiadomości, reakcji i klientów, a to wszystko bez przepalania budżetu reklamowego. Powierz prowadzenie fanpage na Facebooku profesjonalistom i ciesz się rozwojem swojej marki! Pieniądze wydane na działanie agencji czy freelancera z pewnością szybko się zwrócą. A może nawet będzie to najlepiej wydana kwota od początku działania Twojej firmy. W innych artykułach radzimy, czym się kierować, wybierając agencję social media do współpracy.
Rise Up | Choć nasza agencja marketingowa mieści się w Szczecinie, obsługujemy firmy z całej Polski! Potrzebujesz pomocy? Zapraszamy do współpracy!
Sprawdź również: