Salony tatuaży powinny wykorzystywać narzędzia takie jak fanpage na Facebooku, aby zwiększyć swoje zasięgi i skutecznie promować swoje usługi. Zalety wynikające z korzystania z tej platformy obejmują możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców oraz wygodny sposób komunikacji z klientami. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, jak salony tatuaży mogą wykorzystać Facebooka do budowania pozytywnego wizerunku i zwiększenia liczby klientów.
Jak prowadzić fanpage salonu tatuażu?
Wiesz dlaczego obecność w social mediach jest dziś tak ważna? Szacuje się, że 80% polskich internautów korzysta regularnie z social mediów. Tam też właśnie szuka produktów i usług, z których skorzysta. Nie inaczej jest w przypadku branży tatuatorskiej. Często, zanim klient zdecyduje się na pierwszy tatuaż lub konkretne studio tatuażu szuka informacji, opinii i zdjęć w internecie. Uważasz, że fanpage salonu tatuażu nie jest Ci potrzebny? Tracisz więc niestety potencjalnych klientów i ograniczasz drogę rozwoju Twojego studia.
Skoro wiesz już, że obecność w internecie to droga do sukcesu, czas zadać sobie ważne pytanie. Na co w takim razie zwrócić uwagę, by stworzyć interesujący fanpage salonu tatuażu?
Jak prowadzić fanpage salonu tatuażu?
Twoje prace = najlepsza wizytówka Twojego salonu
W branży tatuatorskiej nie ma chyba lepszego sposobu, by promować swoje studio, niż prezentowanie wykonanych przez siebie tatuaży. Jednak zwykła prezentacja prac to za mało – internauci są czasem znudzeni widokiem szablonowych zdjęć. Najchętniej oglądane i lubiane są zdjęcia klientów oraz pracowników salonu tatuażu – wrzucaj tego typu posty, by zaangażować społeczność i uzyskać lepsze zasięgi. Zadbaj też, by zdjęcia były różnorodne. Czasem wrzuć zwykłe, pojedyncze zdjęcie; czasem zdjęcie 3d. Jednego dnia pochwal się całym albumem, w którym połączysz pracę np. pod względem motywu przewodniego, a innym razem wrzuć film! W ten sposób obserwatorzy fanpage’a salonu tatuażu, który prowadzisz nie będą się nudzić.
Jak tworzyć dobre zdjęcia tatuaży?
Ważna jest kreatywność! Robiąc zdjęcie Twojej pracy postaw na niestandardowe, ciekawe ujęcie. Dzięki temu wyróżnisz się spośród innych tatuatorów i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów. Wybierając zdjęcia prac, zwróć też uwagę na obecne trendy w branży – na swoim fanpage’u salonu tatuażu pokaż klientom, że najmodniejszy w tym sezonie tatuaż damski czy tatuaż męski zrobią właśnie w Twoim studiu! Fanpage możesz prowadzić sam lub zlecić to agencji.
Bądź pomocny – także po skończeniu tatuażu
Nie zapominaj też, że Twój kontakt z klientem nie powinien skończyć się wraz z jego wyjściem za drzwi studia. Poproś o wysłanie zdjęcia, gdy tatuaż się wygoi. Publikowanie zdjęć zagojonych prac na fanpage’u salonu tatuażu może dać jasny przekaz. Jaki? Twoja praca jest solidna, a zrobione u Ciebie tatuaże nie sprawią problemu właścicielom.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Na czym polega prowadzenie fanpage?
Porady dotyczące tatuaży na Facebooku
Warto też zamieszczać na profilu informacje na temat dbania o tatuaże – czym smarować tatuaż, jak dbać o tatuaż na dłoni, a jak o tatuaże na szyi. Porady dotyczące wyboru kosmetyków też są świetnym pomysłem. Zamieszczanie na fanpage’u salonu tatuażu np.: recenzji masła do tatuażu; porad o tym, jakie mydło do przemywania tatuażu wybrać, lub pokazanie, który krem do tatuażu jest według Ciebie najlepszy to prosty sposób na zaprezentowanie swojej wiedzy i kompetencji!
Wycena prac tatuatorów na fanpage
Informacje na temat sposobów wyceny prac też mogą znaleźć się wśród Twoich postów na fanpage’u salonu. Choć jest to oczywiście indywidualna sprawa, publikując informacje o tym ile kosztuje tatuaż i od czego jest to zależne, możesz łatwo pomóc przyszłym klientom w wyborze rozmiaru czy barwy ich tatuażu.
Opis postów – ważny element fanpage’a salonu tatuażu
Równie ważny jak zdjęcie jest opis posta. Warto wspomnieć w nim o technice, którą się posługujesz, a nawet o rodzaju tuszy i narzędzi wykorzystywanych w Twoim studiu. W ten sposób zaprezentujesz siebie jako profesjonalistę, który zna się na swym fachu. Nie zapomnij też o dobrze dobranych hasztagach na Instagramie. To właśnie dzięki nim trafią do Ciebie potencjalni klienci zainteresowani stylem, w którym pracujesz.
Gdy zamieszczasz opis posta warto byś również dodał w nim np. opcje rezerwacji. Daj klientom znać, czy wizytę w Twoim salonie zarezerwują przez jakąś aplikację np. „booksy”, przez Twoją stronę, a może właśnie poprzez fanpage studia tatuażu. Zamieść w opisie też dane kontaktowe salonu tj. numer, adres czy link do strony WWW.
Angażuj klientów i buduj z nimi relację
Relacja z klientem jest niezwykle ważna. Dlatego daj się poznać Twoim obecnym i przyszłym klientom! Pokaż swoje studio i przedstaw pracujących w nim tatuatorów. Opisz i zaprezentuj techniki, w których się specjalizują: delikatne tatuaże damskie, tatuaże orientalne, dotwork, małe tatuaże, a może neotradycyjne? Pokazując, czym zajmują się tatuatorzy, ułatwisz klientowi decyzję i zachęcisz go do skorzystania z usług Twojego studia. Do pokazywania kulis prac i backstage’u studia najlepiej wykorzystać instastories – w ten sposób Twój feed na Instagramie może pozostać spójny.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Prowadzenie social media restauracji | Marketing dla gastronomii
Zachęć klientów salonu tatuażu do napisania opinii
Twoje prace oczywiście świadczą o Twoim warsztacie i kunszcie, ale równie dużo mówią o Twoim studiu opinie od klientów. Dlatego warto zachęcić ich, by je publikowali! Często też zdarza się, że podczas tatuowania klienci robią relacje na żywo – jest to kolejna świetna okazja do zaprezentowania szerszemu gronu odbiorców Twojego studia i atmosfery w nim panującej. Poproś klientów, by oznaczali Twój salon w swoich relacjach. Dzięki temu znajomi, którzy je wyświetlą, mogą stać się Twoimi następnymi klientami.
Ułatw klientowi skontaktowanie się z Tobą
Minęły już czasy umawiania się na tatuaż za pomocą rozmowy telefonicznej. Dziś klienci chcą szybko dotrzeć do studia, by omówić ważne dla nich kwestie. Duże znaczenie ma obecność na platformach i komunikatorach, które ułatwią pracę Tobie, ale przede wszystkim pozwolą klientom na szybki kontakt. Najłatwiejszym sposobem na skontaktowanie się z tatuatorem jest dziś Messenger – dzięki temu komunikatorowi klient nie tylko może w łatwy sposób dotrzeć do Ciebie z każdym pytaniem, ale i przesłać przykładowe zdjęcia i pokazać efekt końcowy, na jaki liczy przy wybieraniu tatuażu. W łatwy sposób można też dzięki temu medium umówić się na sesję, a to kolejny plus.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Jak rozpocząć prowadzenie fanpage na Facebooku? Poznaj tajniki!
Pozyskiwanie klientów poprzez fanpage salonu tatuażu
Fanpage umożliwia pozyskanie nowych klientów – choćby dzięki płatnym reklamom, które możesz zamieścić np. na Facebooku. Facebook Ads mogą trafić do ogromnej ilości użytkowników, jako że sam Facebook jest jedną z największych platform społecznościowych. Poprawnie zoptymalizowana i przeprowadzona płatna kampania to bardzo skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskanie obserwatorów na fanpage’u salonu tatuażu oraz nowych klientów dla Twojego studia.
Konkursy na Facebooku dla salonu tatuażu
Fanpage salonu tatuażu to miejsce, gdzie możesz też zorganizować konkursy angażujące fanów i zwiększające zainteresowanie salonem. Konkursy są też świetną okazją do uzyskania większej ilości polubień postów i samego fanpage’a oraz zaangażowania dużej części obserwatorów. Pamiętaj jednak, że każdy konkurs na Twojej stronie musi być legalny – najlepszym rozwiązaniem będzie udostępnienie uczestnikom regulamin, który precyzuje zasady udziału w zabawie.
Jak reklamować studio tatuażu nie tylko poprzez FB | Pigułka wiedzy
- 1. Załóż stronę lub profil na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter. Upewnij się, że wszystkie twoje posty są atrakcyjne, przyciągające wzrok i zawierają informacje o twoim studiu.
- 2. Utwórz witrynę internetową dla swojego studia tatuażu. Zawrzyj na niej informacje o historii studia, swoich tatuażach, cennik, portfolio i inne informacje, które mogłyby zainteresować potencjalnych klientów.
- 3. Wystaw swoje tatuaże na lokalnych wystawach, targach i imprezach. Upewnij się, że masz swoją wizytówkę oraz inne materiały informacyjne o swoim studiu, aby potencjalni klienci mogli do Ciebie wrócić.
- 4. Poproś swoich obecnych klientów o polecenia. Poproś ich o polecenia swojemu studiu tatuażu, aby ich znajomi i rodzina mogli skorzystać z Twoich usług.
- 5. Organizuj lokalne imprezy i wydarzenia, aby promować swoje studio tatuażu. Mogą to być wystawy, koncerty, konkursy, pokazy i inne wydarzenia, które będą przyciągać uwagę i zachęcać do skorzystania z Twoich usług.
Droga do stworzenia ciekawego fanpage’a salonu tatuażu – podsumowanie
Stworzenie interesującego fanpage’a salonu tatuażu wymaga wielu działań: tworzenia i regularnego dodawania nietuzinkowych zdjęć prac, stałej gotowości do pomocy klientom – również po skończeniu tatuowania, publikowania merytorycznych treści i tworzenia angażujących opisów pod postami, a także dbania o relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami. Budowanie społeczności na fanpage czy blogu salonu tatuażu jest, jak widać, czasochłonne. Wymaga też sporo cierpliwości oraz zaangażowania. Jeśli brakuje Ci czasu, by podjąć się medialnych działalności – przemyśl zlecenie tego profesjonalnej agencji marketingowej. Dzięki temu możesz mieć pewność, że posty i reklamy ukazujące się na fanpage’u salonu tatuażu na Instagramie czy Facebooku będą przemyślane, regularne i skuteczne. Ty zaś zyskasz czas na projektowanie i wykonywanie prac najwyższej jakości.
Rise Up | Prowadzenie fanpage dla firm
Sprawdź również: