Katalog firmowy jest jednym z ważniejszych narzędzi w rękach marketingowców. Przedstawia się w nim przedsiębiorstwo, jego ofertę i daje poznać z pozytywnej strony. Katalog firmowy często staje się ekskluzywnym materiałem drukowanym. Jak go zatem zaprojektować? Na co zwrócić uwagę, aby katalog firmowy był wyjątkowy i skuteczny? Podpowiedzi znajdziesz poniżej!
Czym jest katalog firmowy?
Wśród materiałów drukowanych stosowanych w komunikacji z klientami znajduje się katalog firmowy. Składa się on z wielu stron oraz szeregu informacji, cennych zarówno dla odbiorców, jak i przedsiębiorstwa. Nie jest on jednak ścianą tekstu, a składa się z ciekawej oprawy graficznej, zgodnej z identyfikacją wizualną. Katalog firmowy wykorzystywany jest w celach sprzedażowych oraz marketingowych. Za jego pośrednictwem możliwe jest budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa lub marki. Z kolei dzięki zawartym w nim informacjom, można przekonać klientów do skorzystania z oferty i zakupu konkretnych produktów.
Na co zwrócić uwagę podczas projektowania katalogu firmowego?
Zaprojektowanie katalogu firmowego nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że to klienci muszą po niego sięgnąć oraz zapoznać się z jego zawartością. Oznacza to, że katalog firmowy już samą okładką powinien wywoływać pozytywne wrażenia i zachęcać do jego przeczytania. Dlatego też podczas jego projektowania warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.
Katalog reklamowy zgodny z identyfikacją wizualną
Niezwykle ważnym aspektem, o którym trzeba pamiętać podczas projektowania katalogu firmowego, jest zachowanie spójności z identyfikacją wizualną. Materiał ten nie powinien od niej odbiegać. Projekt katalogu firmowego, czy też broszury, poprzez wykorzystanie identyfikacji wizualnej wpisuje się w dotychczas prowadzoną komunikację. Tym samym stwarza przestrzeń do budowania spójnego wizerunku.

Czytelny układ treści i grafik
Katalog firmowy służy przekazywaniu informacji. Ale przedstawiciele studia graficznego GoodProject zwracają uwagę, że nie powinno się doprowadzać do sytuacji, gdy jest ich za dużo. Konieczne jest więc rozsądne podejście pod względem ilości treści, zachowując przy tym czytelny ich układ. Uwaga ta dotyczy również wykorzystywanych grafik. Dzięki umiejętnemu połączeniu ich z tekstem, może powstać przejrzysty układ na wszystkich stronach katalogu firmowego.
Uszlachetnienia
Jednym z ważnych aspektów w przypadku katalogu firmowego jest jakość wydruku. Powinien on być przyjemny w dotyku, dzięki czemu będzie wzbudzać pozytywne emocje w odbiorcach. Dlatego istotny jest projekt okładki, ale także zastosowane uszlachetnienia. Dzięki nim katalog firmowy zyskuje lepszą jakość, która również świadczy o przedsiębiorstwie.
Podsumowanie
Katalog firmowy jest materiałem obszerniejszym niż broszura. Zawiera on więcej stron, a co za tym idzie, zwiększa się ilość przekazywanych informacji. W katalogu firmowym prezentowane jest przedsiębiorstwo oraz jego oferta. Dzięki odpowiedniemu projektowi, materiał ten może przyczyniać się do wzrostu sprzedaży oraz budowania pozytywnego wizerunku.
Artykuł zewnętrzny