Zastanawiasz się komu zlecić prowadzenie firmowego fanpage na Facebooku? Masz już dosyć prowadzenia swojego profilu, bo nie widzisz efektów pracy? A może po prostu nie masz na to czasu? Na szczęście, są osoby zajmujące się obsługą firmowego profilu w mediach społecznościowych zawodowo. Jednak to, komu zlecimy firmowy fanpage, jest bardzo istotne, bo łatwo o przepalenie budżetu. Kogo warto wybrać? Agencja, freelancer, osobny pracownik? Spieszymy z odpowiedzią!
Czym zajmują się osoby prowadzące konto w mediach społecznościowych?
Profesjonalne prowadzenie fanpage nie ogranicza się wyłącznie do publikowania postów. Jest to szereg innych zadań, które należy wykonać. Co się zalicza do zadań takich osób? Poniżej znajdziesz listę pokazującą, o jak wiele rzeczy należy zadbać, gdy obsługuje się profil profesjonalnie.
O co trzeba zadbać, prowadząc profil biznesowy na Facebooku? Lista zadań
- Określenie grupy docelowej;
- przygotowanie strategii marketingowej i ustalenie ilości i harmonogramu postów, a także komunikatów reklamowych;
- przygotowanie contentu – treści, grafiki, zdjęcia, video, zależnie od preferencji grupy docelowej;
- odpisywanie na wiadomości, reagowanie na pojawiające się komentarze czy opinie klientów;
- publikacje postów;
- przygotowanie i wdrażanie kampanii reklamowych;
- analiza danych i opracowanie dalszych działań;
- cykliczne raportowanie efektów.
Jednak to nie wszystko! Osoby prowadzące media społecznościowe posiadają wiele zasobów, z których korzystają w pracy między innymi: aparat fotograficzny, dostęp do płatnych narzędzi, znajomość obsługi Facebook Ads czy Google Analytics.
Fanpage firmy – komu zlecić prowadzenie?
Twój firmowy fanpage na Facebooku może poprowadzić wiele osób – pracownik Twojej firmy, freelancer, agencja marketingowa. Poniżej przedstawimy Ci, jakie są plusy i minusy każdej opcji.
Pracownik Twojej firmy
Dużą zaletą takiego rozwiązania jest to, że pracownik jest na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie. Jest zaznajomiony z aktualnymi promocjami i nadchodzącymi wydarzeniami. Dzięki temu jest w stanie na bieżąco informować potencjalnych klientów o wszystkich zmianach. Zwiększa się również autentyczność profilu, ponieważ odbiorcy mogą lepiej poznać firmę, a podczas komunikacji mają możliwość dotarcia bezpośrednio do pracowników.
Natomiast wadami takiej sytuacji jest to, że takiego pracownika należy odpowiednio przeszkolić. A mimo to, wciąż jesteśmy dużo bardziej narażeni na starty wizerunkowe.
Sprawdź również Memy w komunikacji marki | Czy to dobry pomysł?
Freelancer
Freelancerzy, to jednostki o wielu zasobach i dość szerokim pojęciu o social mediach. Wśród nich możesz trafić na osoby mało doświadczone i takie, które pracowały w agencjach marketingowych. Pierwsi z nich, będą dobrym wyborem, jeśli nie masz zbyt wielu oczekiwań. Nie potrzebujesz sponsorowanych postów, a realizacje mają się skupiać wyłącznie na tym, aby o sobie przypomnieć.
Z kolei drudzy, zapewnią Ci kampanie reklamowe docierające do Twojej grupy docelowej, grafiki, wartościowe treści. Zadbają o dobre zdjęcie profilowe oraz odpowiednie ustawienia strony. Dużą zaletą jest to, że zatrudnienie freelancera to opcja relatywnie tania, choć nie gwarantuje spektakularnego sukcesu.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Strategia komunikacji w social media – jak zrobić to dobrze?
Agencja marketingowa
Wbrew pozorom prowadzenie strony firmowej nie jest takie proste. Często strona firmowa to dla wielu firm po prostu fanpage. Jeśli chcesz, aby Twój fanpage cieszył się dużą popularnością i generował większą sprzedaż, warto oddać to specjalistom. Najlepszym wyborem będzie wybranie agencji marketingowej / agencji social media. Połączenie kilku specjalistów pracujących w agencji gwarantuje nowatorskie pomysły, które pomogą Ci odznaczać się na tle konkurencji.
Na Twój sukces będzie pracowało kilka osób – graficy, copywriterzy, specjaliści od reklam. Dzięki temu mogą podejść kompleksowo do wszystkich aspektów prowadzenia profilu firmowego. Zadbają oni o harmonogram wpisów, ciekawe teksty, czy nawet takie detale jak sekcja „najczęściej zadawane pytania”. Ich doświadczenie sprawia, że są w stanie dotrzeć do konkretnych grup docelowych.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: System komunikacji SMS — dla kogo jest najlepszym wyborem?
Dlaczego warto zlecić prowadzenie fanpage?
Obsługa platform społecznościowych jest ważnym elementem strategii marketingowej wielu firm. Pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, zwiększenie świadomości marki, budowanie relacji z klientami, a także zwiększenie sprzedaży.
Zlecenie obsługi social media profesjonalnej agencji pozwala na skuteczne wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych, a także zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Agencja ma wiedzę i doświadczenie, które pozwalają na skuteczne wykorzystanie narzędzi social media, a także na optymalizację kampanii.
Korzyści ze zlecenia obsługi social media agencji
- 1. Zwiększenie widoczności marki i wzrost zasięgu. Agencja może wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie marketingu w serwisach społecznościowych, aby zwiększyć widoczność marki i zasięg.
- 2. Wzrost sprzedaży. Agencja może wykorzystać swoje umiejętności w zakresie marketingu w platformach społecznościowych, aby zwiększyć sprzedaż produktów lub usług.
- 3. Zwiększenie zaangażowania. Agencja może wykorzystać swoje umiejętności, aby zwiększyć zaangażowanie klientów i budować silne relacje z nimi.
- 4. Poprawa wizerunku marki. Zlecając zadania agencji marketingowej, poprawisz wizerunek marki i zwiększysz jej rozpoznawalność na rynku.
- 5. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Agencja może wykorzystać swoje umiejętności w zakresie marketingu w mediach społecznościowych, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów.
Komu zlecić prowadzenie firmowego fanpage? Zdecyduj!
Konto firmowe możesz zlecić wielu osobom. Wybór zależy od tego, czego oczekujesz. Jeśli chcesz założyć fanpage, który będzie dobrze prosperował i przyciągał nowych klientów to warto powierzyć go specjalistom. Zarówno dobrzy freelancerzy, jak i agencje mają wypracowane mechanizmy, które pozwolą wzbudzić większe zainteresowanie odbiorców.
Jednak jeśli chcesz, aby ktoś się zajął Twoim fanpage kompleksowo, warto postawić na agencję. Szansa na osiągnięcie sukcesu zdecydowanie się zwiększa, kiedy nad projektem pracuje kilkoro profesjonalistów. Potrzebujesz profesjonalnie prowadzonego fanpage? Zgłoś się do nas!
_
Sprawdź również: