Jeżeli zastanawiało Cię kiedyś, dlaczego tak wiele marek prowadzi blogi na swoich stronach, za moment poznasz te powody – niektóre korzyści mogą Cię zaskoczyć! Sprawdź, dlaczego warto i poznaj argumenty przemawiające za prowadzeniem takiego bloga.
Blog firmowy a SEO – zwiększ widoczność strony
Jedną z niewątpliwych korzyści jest zwiększanie widoczności w wyszukiwarkach, np. w Google. Im bardziej wartościowe treści publikujesz, tym mocniej zwiększasz liczbę indeksowanych podstron w Google. Przekłada się to na ruch organiczny i nowych klientów.
Musisz jednak technicznie optymalizować bloga, tzn. linkować wewnętrznie, naturalnie wplatać istotne słowa kluczowe, a dobry blog wydłuża czas wizyty na Twojej stronie, co także jest wartościowym czynnikiem.
Blog firmowy możesz prowadzić na platformie WordPress – pozycjonowanie WordPress bywa bardziej efektywne dzięki dostępnym wtyczkom SEO ułatwiającym cały proces.

Blog jako narzędzie budowania zaufania i wizerunku eksperta
Inną ważną korzyścią z prowadzenia bloga firmowego jest fakt, że jeżeli Twoje treści są merytoryczne i ciekawe, stajesz się ekspertem w branży. Klienci chętniej kupią produkty w sklepach, które poprzez interesujący content pokazują, że znają się na swojej dziedzinie.
Doskonale sprawdzą się więc wszelkiego rodzaju poradniki, testy, benchmarki, a także eksperckie, zaawansowane artykuły o unikatowym wydźwięku. Twoje treści nie mogą być ani kopią, ani generycznym zlepkiem oczywistych twierdzeń.
Warto także umieszczać na blogu opinie klientów albo case studies. Dobrze wypozycjonowany, interesujący blog będzie więc potężnym narzędziem reklamowym ściągającym ruch na Twoją stronę, co bezpośrednio wpływa na zainteresowanie Twoimi produktami, na konwersję, wreszcie – na sprzedaż.
Generowanie leadów, zwiększanie sprzedaży
Wyżej poruszony aspekt jest kolejną z korzyści płynących z firmowego bloga. W tekstach możesz przecież prezentować swoje produkty jako rozwiązanie na problemy, które przekierowały użytkownika z Googli na Twoją stronę.
Za pomocą oferowania e-booków, webinarów czy zniżek na Twoje towary możesz także zebrać pokaźną bazę kontaktów, np. w formie e-maili, które później wykorzystasz jako bazę odbiorców reklam czy promocji.
Dodatkowo blogi są elementem strategii marketingowej. Możesz recyklingować content, tj. używać blogowych wpisów jako treści na swoich social mediach – przekierujesz w ten sposób ruch na Twoją witrynę.
Blog to także większa szansa na stały, organiczny ruch na Twojej stronie bez konieczności płacenia za reklamy, których koszty często są bardzo wysokie. Dodatkowo budujesz społeczność – osoby, które zaczynają rozumieć, że po merytoryczne, sensowne porady warto wejść na Twojego bloga.
To, że oprócz tego sprzedajesz produkty, o których piszesz, świadczy tylko na plus – odbiorca analizuje to raczej w drugą stronę, tj. że kupuje w sklepie, który prowadzą eksperci doświadczeni w branży. Powodzenia w kreowaniu skutecznego wizerunku i pisaniu doskonałego bloga!
Artykuł sponsorowany