Citylight – jedna z tych rzeczy, o których wszyscy wiemy, że istnieją, ale niekoniecznie mieliśmy świadomość, że tak się nazywają. Najprościej mówiąc, są to reklamy outdoorowe przyjmujące formę podświetlonej tablicy ogłoszeniowej. Umieszczane są w najbardziej uczęszczanych miejscach, takich jak pasaże handlowe, dworce, przystanki czy deptaki, by zwrócić uwagę przechodniów. Z tego względu zaliczane są do tak zwanych „mebli miejskich” obok wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych czy kiosków. Jakie korzyści możesz uzyskać decydując się na taką formę reklamy? Poświęć kilka minut na lekturę tego artykułu i przekonaj się sam.
Czym jest Citylight?
Citylight to rodzaj reklamy zewnętrznej, która polega na umieszczaniu reklam na słupach oświetleniowych, przystankach komunikacji miejskiej, pasażach handlowych, parkingach lub innych miejscach publicznych.
Reklamy te są zazwyczaj wykonane z tworzywa sztucznego lub papieru i są wyświetlane w formie plakatów lub banerów. Citylight jest często używany do promowania produktów lub usług w dużych miastach, ponieważ jest to skuteczny sposób na dotarcie do dużej liczby ludzi.
Jak działa Citylight?
Klasyczny citylight ma zazwyczaj format 120 na 180 cm. Do ich budowy wykorzystuje się profile aluminiowe, a do wykonania przeszklenia używa się szkła hartowanego, poliwęglanu lub pleksi. Wymiana plakatu jest możliwa dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy zamykanej na klucz. Jeśli chodzi o podświetlenie, citylighty należą do reklam backlight – podświetlanych od tyłu. Wykorzystuje się tu świetlówki lub bardziej energooszczędne diody LED-owe. Na citylightach bardzo często pojawiają się charakterystyczne dla konkretnej kampanii symbole, a w procesie ich projektowania korzysta się z metody eyetracking’u – śledzenia drogi wzroku odbiorców. Mając tę świadomość, będziesz analizował zauważane przez siebie citylighty bardziej wnikliwie, prawda? 😉
Dlaczego Citylight zwraca na siebie uwagę?
Citylight, podobnie jak plakat reklamowy, rzuca się odbiorcom w oczy „przypadkiem”. Włączając media, liczysz się z tym, że zobaczysz setki reklam, którymi nie jesteś zainteresowany. Citylighty nie są eksponowane tak nachalnie. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz i mimowolnie skierujesz wzrok na reklamę wiszącą na przystanku komunikacji miejskiej, z którego codziennie jedziesz do pracy. Citylight zgrabnie wtapia się w codzienny krajobraz, dzięki czemu przenika do świadomości odbiorców w dyskretny sposób.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?
Dodatkowym plusem jest możliwość formułowania na citylightach treści nawiązujących do kontekstu ich umieszczenia – np. haseł dotyczących pośpiechu na przystankach autobusowych. Dzięki temu możemy łatwiej zwrócić uwagę przechodniów. Odbiorcami tego typu reklam są głównie piesi, osoby poruszające się środkami komunikacji miejskiej oraz wszyscy zmotoryzowani.
Jeśli kampania z udziałem citylightów się uda, ma szansę stać się viralem w sieci, jak w przypadku kampanii omawianych w dalszej części artykułu.
Dodatkowe zalety Citylight
Citylight jest bardzo sprytną formą reklamy – może być umieszczany tam, gdzie przepisy zabraniają korzystania z innych form promocji. W miejscach, w których nie wolno zamieszczać billboardów – np. w centrach miast i na śródmieściach – citylighty mogą dumnie zaznaczać swoją obecność. Dodatkowo każdy ma możliwość podejść i przeczytać z bliska co jest napisane na grafice – na przykład wtedy, kiedy ten przeklęty autobus znów się spóźnia, a Internet w telefonie się skończył. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie oświetlenia LED, możemy również sterować odcieniem światła, by uzyskać pożądany efekt. Zobacz, jak duży wachlarz możliwości dają Ci citylighty!
Jak marki to wykorzystują?
Super-Pharm
Pochylmy się teraz nad ciekawymi sposobami wykorzystania citylightów w komunikacji znanych marek. Pierwszą z nich jest Super-Pharm. Marka w 2018 roku postawiła w swojej kampanii na druk lustrzany. Każdy, kto zrobił sobie selfie w lustrze umieszczonym na citylighcie i napisał na nim dobre wspomnienie, otrzymywał 50% zniżki na tusz do rzęs.
Allegro
W nietypowy sposób citylighty wykorzystało również Allegro w swojej akcji alleRogal. Promowała ona sprzedaż tradycyjnych rogali świętomarcińskich poprzez uwaga, nadanie citylightom ich zapachu! Powiedz tylko, nie skusiłbyś się, jeśli wybiegłeś rano szybko na przystanek bez śniadania?
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu", aby dowiedzieć się więcej!
Princessa
Na szczególną uwagę zasługuje akcja reklamowa przeprowadzona z wykorzystaniem wafelków Princessa. W 2016 roku na jednym z przystanków komunikacji miejskiej we Wrocławiu zagościł z pozoru zwyczajny citylight marki Princessa. Jednak dzięki zamontowanej ukrytej kamerze i głośnikowi, pracownicy firmy mogli komentować sytuację osób czekających na autobus i pokazywać im na ekranie spersonalizowane wiadomości. Zaskoczeni ludzie na końcu byli pytani o to, czy mają ochotę na wafelka, którego następnie wręczał im motocyklista podjeżdżający na przystanek. Co za reklama pełna pozytywnych emocji! Zapoznaj się z taką promocją, klikając link poniżej.
Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Y2tPz0d9DK0
Wymiary Citylight
Wymiary citylight mogą się różnić w zależności od tego, gdzie będzie on umieszczony. Najczęściej spotykane wymiary to:
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie
- – 120×180 cm
- – 150×200 cm
- – 200×300 cm
- – 300×400 cm
- – 400×600 cm
- – 500×700 cm
- – 600×800 cm
- – 800×1200 cm
Jaka jest cena za Citylight?
Ceny za citylight mogą się znacznie różnić w zależności od wielkości, lokalizacji i czasu trwania kampanii. Przykładowe ceny mogą wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych za jeden billboard.
Dlaczego warto inwestować w reklamę outdoor?
Inwestowanie w reklamę outdoorową jest bardzo korzystne, ponieważ jest to skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zapoznaj się z zaletami reklam, które zamieszczane są w przestrzeni publicznej.
Widoczność citylight
Reklama outdoorowa jest widoczna w przestrzeni publicznej, a światło uliczne jeszcze bardziej jej w tym pomaga. Dzięki temu może dotrzeć do wielu ludzi w krótkim czasie.
Długi czas trwania reklamy
Ponadto jest to forma reklamy, która jest trwała i może być wyświetlana przez długi czas. Dzięki temu osoby, które nie zdążyły zapoznać się z komunikatem za pierwszym razem, będą miały jeszcze na to okazje w innych miejscach.
Wyświetlanie reklam w miejscach publicznych = większa publiczność
Reklama outdoorowa jest również bardzo elastyczna, ponieważ może być wykorzystywana w różnych miejscach, takich jak ulice, stacje metra, centra handlowe. Bardzo popularne jest także wyświetlanie tego typu reklam na przystankach komunikacji miejskiej. Chwila spędzona na przystanku w oczekiwaniu na transport pozwala zapoznać się z komunikatem od danej firmy.
Wydajność reklam outdoorowych
Reklama outdoorowa jest również bardzo wydajna, ponieważ może być wykorzystywana wielokrotnie. Pozwala to zaoszczędzić na kosztach. Ważne, by reklama była dobrze przemyślana i w krótkim czasie przekazywała najważniejsze informacje.
Wykorzystaj Citylight w reklamie swojej firmy!
Citylighty są świetną formą wyróżnienia się spośród innych marek w kreatywny sposób. Najważniejszy jest dobry projekt i obserwacja rozwijającej się technologii. Jeśli Twoja kampania będzie dobrze przemyślana, taki „mebel miejski” może zgrabnie wpisać się w krajobraz oraz podświadomość odbiorców. A jak to zrobić, żeby projekt był dobry? Najlepiej z pomocą profesjonalistów – skontaktuj się z nami, pomożemy!