fbpx

Czym jest dark post na Facebooku?

18 marca, 2023
Czym jest dark post na Facebooku?

Zastanawiasz się, czym jest dark post na Facebooku? Jeżeli prowadzisz działania reklamowe na Facebooku, możliwości związane z dark postingiem z pewnością będą warte Twojej uwagi! Nazw tej funkcji jest wiele (black post, blink post – unpublished post), a wszystkie odnoszą się do postów, które domyślnie nie będą widoczne na Twojej osi czasu. Czym są i w jakim celu stosuje się dark posty? Dlaczego mogą one okazać się bardzo przydatne w kampaniach reklamowych na Facebooku? Jak je utworzyć? Przedstawiamy krótki poradnik.

Czym tak naprawdę jest Dark Post?

Nazwa dark post odnosi się do wpisów tworzonych z poziomu Menadżera Reklam Facebooka, nie widocznych na Twoim fanpage. Za wniesieniem odpowiedniej opłaty, w Facebook Ads masz możliwość zadecydowania o wszystkich parametrach Twojej reklamy od kwestii wizualnych, przez komunikat reklamowy aż po przekazanie treści określonej grupie odbiorców. I to na tym ostatnim właśnie się skupimy.

dark post na Facebooku w managerze reklam

Załóżmy, że prowadzisz facebookowy profil księgarni, sprzedającej różne rodzaje książek. Planujesz niedługo wielką wyprzedaż materiałów dydaktycznych dla nauczycieli języków. Jest to raczej oferta zawężona do ścisłego grona odbiorców, która najpewniej nie zainteresuje większości fanów Twojego fanpage’a. Dlatego publikujesz dark post, który umożliwia ci dodanie do grupy docelowej samych nauczycieli języków obcych, którzy najprawdopodobniej skorzystają z oferty. W Twoim „core target” nie zostaną uwzględnieni natomiast inni użytkownicy, dla których reklama nie będzie widoczna na głównej stronie Facebooka.

Kiedy warto wykorzystać dark posty?

Brzmi dobrze, prawda? Niewidoczne posty usprawnią działanie Twoich kampanii reklamowych w najróżniejszych sytuacjach.

Okazją do skorzystania z nich może być na przykład poinformowanie o promocji, otwarciu sklepu czy nadchodzącym evencie lub webinarze. W każdym przypadku algorytm będzie umieszczał w grupie docelowej użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem byliby zainteresowani ofertą.

Facebook Ads. Kampania reklamowa

Organiczny Dark Post na Facebooku

A gdyby tak zaoszczędzić środki i utworzyć dark post samodzielnie, a nie poprzez płatną reklamę z poziomu Menadżera Reklam? W zależności od tego, jaki budżet chcesz wydać na kampanię, możesz utworzyć również dark post organiczny w Creator Studio. Targetowanie organiczne może okazać się bardzo opłacalną i skuteczną formą reklamy.

Jak opublikować organiczny dark post na Facebooku – instrukcja krok po kroku

  • Wybierz „Ustawienia” —> „Ogólne” —> „Zezwól na wybór grupy odbiorców aktualności oraz korzystanie z opcji widoczności postów dla tej strony”.
  • Utwórz post i wybierz „Ustawienia prywatności”.
  • Wybierz ograniczoną grupę odbiorców, ustal wiek, płeć, lokalizację, języki.
  • Targetowanie możesz dodać również w Aktualnościach, gdzie możliwe będzie również dopasowanie odpowiednich zainteresowań odbiorców.

Już wiesz, czym jest Dark post? Jakie zalety przyniesie Twojej firmie?

Strategiczne myślenie i dobre planowanie to klucz do skuteczności działań reklamowych w mediach społecznościowych. Kierowanie reklam do niesprecyzowanej grupy odbiorców jest zwyczajnie nieopłacalne. Dark posty umożliwiają ograniczenie kosztów związanych z dystrybucją reklam przy jednoczesnym zwiększeniu ich mocy sprawczej. W zależności od potrzeb Twojej firmy możesz dowolnie konfigurować parametry określające cechy Twojej grupy docelowej i tworzyć dziesiątki, a nawet setki dobrych postów reklamowych. Wniosek? Zdecydowanie warto rozpocząć korzystanie z tej funkcji już teraz!

Rise Up | Prowadzenie fanpage na Facebooku | Napisz – pomożemy!

Najnowsze posty na stronie

Rola grafiki w social mediach | Sprawdzamy!

Rola grafiki w social mediach | Sprawdzamy!

Czy wiesz, dlaczego pewne treści w mediach społecznościowych przyciągają uwagę i pozostają w pamięci użytkowników, podczas gdy inne po prostu znikają w natłoku informacji? Odpowiedź leży w tym, jaka jest rola grafiki w social mediach. W tym artykule poruszymy temat,...

Nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku dla firm. Czy warto?

Nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku dla firm. Czy warto?

Nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku dla firm - czy to potrzebne? Możliwe, że zastanawiasz się nad tą kwestią, gdy próbujesz znaleźć odpowiednią strategię dla swojej firmy na Facebooku. Twój obraz w social mediach to kluczowy element budowania rozpoznawalności...

Chatbot na Messengerze. Jak działa i jak go ustawić?

Chatbot na Messengerze. Jak działa i jak go ustawić?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że strona Twojej ulubionej firmy zawsze jest gotowa na odpowiedzi na Twoje pytania, nawet o 3 nad ranem? Czy zastanawiałeś się, jakie mechanizmy działają za kulisami, żeby zapewnić Ci szybką i skuteczną obsługę klienta? No cóż,...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin