Zastanawiasz się, czym jest dark post na Facebooku? Jeżeli prowadzisz działania reklamowe na Facebooku, możliwości związane z dark postingiem z pewnością będą warte Twojej uwagi! Nazw tej funkcji jest wiele (black post, blink post – unpublished post), a wszystkie odnoszą się do postów, które domyślnie nie będą widoczne na Twojej osi czasu. Czym są i w jakim celu stosuje się dark posty? Dlaczego mogą one okazać się bardzo przydatne w kampaniach reklamowych na Facebooku? Jak je utworzyć? Przedstawiamy krótki poradnik.
Czym tak naprawdę jest Dark Post?
Nazwa dark post odnosi się do wpisów tworzonych z poziomu Menadżera Reklam Facebooka, nie widocznych na Twoim fanpage. Za wniesieniem odpowiedniej opłaty, w Facebook Ads masz możliwość zadecydowania o wszystkich parametrach Twojej reklamy od kwestii wizualnych, przez komunikat reklamowy aż po przekazanie treści określonej grupie odbiorców. I to na tym ostatnim właśnie się skupimy.
Załóżmy, że prowadzisz facebookowy profil księgarni, sprzedającej różne rodzaje książek. Planujesz niedługo wielką wyprzedaż materiałów dydaktycznych dla nauczycieli języków. Jest to raczej oferta zawężona do ścisłego grona odbiorców, która najpewniej nie zainteresuje większości fanów Twojego fanpage’a. Dlatego publikujesz dark post, który umożliwia ci dodanie do grupy docelowej samych nauczycieli języków obcych, którzy najprawdopodobniej skorzystają z oferty. W Twoim „core target” nie zostaną uwzględnieni natomiast inni użytkownicy, dla których reklama nie będzie widoczna na głównej stronie Facebooka.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Czym jest Shadowban na Facebooku? | Wyjaśniamy
Kiedy warto wykorzystać dark posty?
Brzmi dobrze, prawda? Niewidoczne posty usprawnią działanie Twoich kampanii reklamowych w najróżniejszych sytuacjach.
Okazją do skorzystania z nich może być na przykład poinformowanie o promocji, otwarciu sklepu czy nadchodzącym evencie lub webinarze. W każdym przypadku algorytm będzie umieszczał w grupie docelowej użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem byliby zainteresowani ofertą.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Social media dla szkoły językowej | O czym pamiętać?
To może Cię zainteresować: Czym jest aplikacja Instagram Threads i jak działa? Pigułka wiedzy!
Organiczny Dark Post na Facebooku
A gdyby tak zaoszczędzić środki i utworzyć dark post samodzielnie, a nie poprzez płatną reklamę z poziomu Menadżera Reklam? W zależności od tego, jaki budżet chcesz wydać na kampanię, możesz utworzyć również dark post organiczny w Creator Studio. Targetowanie organiczne może okazać się bardzo opłacalną i skuteczną formą reklamy.
Jak opublikować organiczny dark post na Facebooku – instrukcja krok po kroku
- Wybierz „Ustawienia” —> „Ogólne” —> „Zezwól na wybór grupy odbiorców aktualności oraz korzystanie z opcji widoczności postów dla tej strony”.
- Utwórz post i wybierz „Ustawienia prywatności”.
- Wybierz ograniczoną grupę odbiorców, ustal wiek, płeć, lokalizację, języki.
- Targetowanie możesz dodać również w Aktualnościach, gdzie możliwe będzie również dopasowanie odpowiednich zainteresowań odbiorców.
Już wiesz, czym jest Dark post? Jakie zalety przyniesie Twojej firmie?
Strategiczne myślenie i dobre planowanie to klucz do skuteczności działań reklamowych w mediach społecznościowych. Kierowanie reklam do niesprecyzowanej grupy odbiorców jest zwyczajnie nieopłacalne. Dark posty umożliwiają ograniczenie kosztów związanych z dystrybucją reklam przy jednoczesnym zwiększeniu ich mocy sprawczej. W zależności od potrzeb Twojej firmy możesz dowolnie konfigurować parametry określające cechy Twojej grupy docelowej i tworzyć dziesiątki, a nawet setki dobrych postów reklamowych. Wniosek? Zdecydowanie warto rozpocząć korzystanie z tej funkcji już teraz!
Rise Up | Prowadzenie fanpage na Facebooku | Napisz – pomożemy!