Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą tajnikami naszej pracy.
Jaka jest najważniejsza zasada w reklamie internetowej?
Unikaj ślepoty banerowej! Czy wiesz, że banery w internecie pojawiły się w zamierzchłym 1994 roku? Wtedy ich skuteczność wynosiła nawet 78%.
Na ich wygląd i czytelność lepiej spuścić zasłonę milczenia. Jednak ten pierwszy rodzaj kampanii reklamowych cieszył się popularnością wynikającą z nowości.
Dzisiaj wszyscy jesteśmy tak przyzwyczajeni do atakujących nas z każdej strony komunikatów reklamowych, że bardzo trudno marketingowcom przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Co więcej, wiele osób jest już tak zmęczonych tym zjawiskiem, że instaluje w przeglądarkach adblocki, mające na celu wyłączanie reklam, gdzie tylko się da.
Na 1000 wyświetleń jednej reklamy na kliknięcie decyduje się średnio… dwoje użytkowników. Spraw, by Twoje banery zawyżały tę średnią.
Jak zrobić baner reklamowy, który się spodoba?
Dobry baner jest spójny, prosty i czytelny. Projektując swój baner pamiętaj, aby sprzedawać tylko jedną rzecz.
Poświęć tyle czasu, ile możesz na sprawdzenie, czym konkretnie możesz trafić do klienta. Testuj swoje pomysły “w akcji” i pamiętaj, że baner musi być dostosowany do odbiorcy i do miejsca.
Postaraj się wyjść poza schemat. Zdecydowana większość reklam wokół nas na pierwszy rzut oka wygląda jak… reklama. Przez to nasz mózg ma tendencję do klasyfikowania przedstawionych na nich obrazów jako mniej godnych zaufania. Dotyczy to zarówno Google ads jak i e mail marketingu czy social media.
39% odbiorców decyduje się kliknąć w reklamę, ponieważ pokazuje ona produkt, którym potencjalnie byliby zainteresowani lub przyciągnął ich produkt, którego wcześniej nie rozważali.
Zazwyczaj jest to naprawdę dobry baner reklamowy. Przykłady takich banerów można znaleźć wśród kreacji Apple, które przyciągają spojrzenie prostotą i tym, że wyglądają jak fragment artykułu na świetnie zaprojektowanej stronie internetowej.
Tajemnica najlepszych banerów reklamowych
W reklamie – również tworzeniu banerów – najważniejsze jest umiejętne łączenie emocji i bodźców.
Bodźcem jest na przykład gratisowa próbka, bezpłatna wysyłka, rabat “na start”. Jeśli dodatkowo zapewnisz klientowi dobre samopoczucie, sukces jest bardziej prawdopodobny.
W pamięci klientów bardziej odbijają się większe banery, które dodatkowo są animowane. “Ruszający się” baner wymusza też szybsze podjęcie decyzji przez klienta niż statyczny obraz.
Jeśli decydujesz się na baner w postaci animowanej pamiętaj, że w pierwszej klatce nigdy nie powinieneś zamieszczać kluczowych informacji. Prawdopodobnie umkną one uwadze odbiorcy.
Pierwsza klatka powinna przyciągać spojrzenia i przykuwać uwagę. Dopiero kolejne mogą powiedzieć, co oferujesz.
Dobry baner animowany ma 3 do 5 klatek, które łącznie trwają nie dłużej niż 6 sekund. Na końcu zawsze na odbiorcę powinno czekaj call to action (wezwanie do działania). Bez tego nawet najlepszy baner nie spełni swojego zadania.
Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę projektując baner na stronę internetową? Wymiary mają niebagatelne znaczenie. Dokładnie poznaj wymiary miejsca, w którym ma się pojawiać Twoja reklama. Absolutnie nie chcesz, aby była ona przycięta, rozciągnięta lub wpłynęła na pozostałe elementy na stronie.
Czy warto stawiać na banery?
Tworzenie banerów z pewnością nie powinno stanowić podstawy Twojego marketingu. Ale jako dodatkowy kanał marketingowy dobry baner może sprawdzić się perfekcyjnie. Zwiększa świadomość marki, szczególnie, jeśli na banerze dobrze wyeksponowane jest Twoje logo firmowe.
Nawet, jeśli Twoi odbiorcy nie klikną w baner, to jednak jego obecność przypomni im o istnieniu Twojej działalności i produktów. Dobrze zaplanowana kampania remarketingowa uwzględnia banery, które podążają za użytkownikiem na kolejne strony, które odwiedza. Jeżeli chcesz, żeby Twój baner wyglądał naprawdę profesjonalnie, odezwij się do dobrej agencji marketingowej – na pewno zadba o wszystkie szczegóły.
Materiał zewnętrzny