Czy TikTok ukazuje nam jak wygląda najważniejszy trend w social media? Jak wynika z badania TheNetworkEC użytkownicy TikToka spędzają średnio niemal 26 godzin w miesiącu. Widać więc, że w porównaniu do Facebooka, na którym miesięcznie spędzamy 16 godzin, czy Instagrama – około 8 godzin miesięcznie – na Tik Toku spędzamy naprawdę mnóstwo czasu. Dlaczego akurat ta aplikacja generuje takie wyniki? Jest to składowa kilku czynników. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!
TikTok – czym jest?
TikTok to aplikacja umożliwiająca swoim użytkownikom nagrywanie krótkich, trwających maksymalnie 3 minuty, filmików. Podczas nagrywania social media video można korzystać z gotowych filtrów AR, naklejek oraz ścieżek dźwiękowych. Po opublikowaniu filmiku w aplikacji odbiorcy mają możliwość skomentowania go, zareagowania na niego oraz nagrania swojego video i odniesienia się do nagranej przez Ciebie treści. Czyli stworzenia tzw. duetu. Ponadto medium umożliwia również transmitowanie na żywo.
Początkowo content tworzony na TikToku opierał się głównie na filmikach typu “lip sync”, czyli poruszaniu ustami w rytm danej ścieżki dźwiękowej, oraz tworzeniu układów tanecznych pod dostępną muzykę. Natomiast aktualnie w aplikacji użytkownicy tworzą bardzo różnorodny content – wykraczający poza to, od czego zaczęła się “magia TikToka”. Można tam znaleźć filmowe “pranki”, przepisy, makijaże, vlogi, challenge, a nawet wiedzę, którą eksperci z różnych dziedzin dzielą się w bardzo przejrzysty sposób.
Kto korzysta z TikToka?
Środowisko użytkowników na przestrzeni lat bardzo się zmieniało. Gdy TikTok wszedł na rynek, największą uwagę przykuł wśród młodych odbiorców w wieku 12-15 lat. Wtedy też osoby powyżej 19 roku życia stanowiły tylko 9% wszystkich użytkowników. Dane te przez lata bardzo się zmieniły, ponieważ obecnie 60% tiktokerów stanowią młodzi dorośli, czyli osoby między 18 a 34 rokiem życia. Natomiast nastolatkowie liczą około 30% odbiorców. Interesującym faktem jest to, że z TikToka korzystają głównie kobiety.
Dlaczego akurat TikTok osiągnął taki sukces?
Aplikacji do tworzenia contentu w mediach społecznościowych powstaje naprawdę mnóstwo, Powstaje naprawdę mnóstwo aplikacji w mediach społecznościowych, ale rzadko platformy osiągają aż taki sukces, jakim może się pochwalić TikTok. Co go tak właściwie wyróżnia?
1. Doskonały algorytm
Po zalogowaniu się na platformę zobaczysz stronę „Dla Ciebie”, czyli główna strona TikToka z filmikami proponowanymi. Na początku treści, które zobaczysz, mogą wydawać Ci się infantylne, błahe, jednak po kilku minutach aplikacja zaczyna wyświetlać filmiki zgodne z Twoimi zainteresowaniami i tym, jakie treści chcesz konsumować. Algorytm, którym kieruje się aplikacja, jest niezwykle dopracowany. Bierze pod uwagę ilość czasu, jaką poświęcamy na oglądanie poszczególnych treści, jakich kategorii szukamy i na jakie video reagujemy. Dzięki temu konsument otrzymuje content „szyty na miarę”, dopasowany do jego potrzeb.
2. Trendy social media
Ponadto treści na TikToku zmieniają się niezwykle szybko, ponieważ królują tam krótkotrwałe trendy. Na Youtubie lub Instagramie trendy utrzymują się dość długo, ale na TikToku wszystko przyspiesza. Tam po tygodniu “mody” stają się już nieaktualne. W czasach, w których wszystko się niesamowicie rozwija i pędzi, takie treści dla odbiorcy stają się niezwykle atrakcyjne.
3. Autentyczność i brak tabu
W mediach społecznościowych największym trendem staje się autentyczność, czyli coś, czego trudno szukać na Instagramie, Youtubie czy Facebooku. Tam dominują wyretuszowane zdjęcia lub filmy i wyreżyserowane fragmenty idealnego życia, na które przeciętnego odbiorcy nie stać. Na TikToku natomiast możesz znaleźć wszystko – piękne kadry i zwykłe codzienne urywki z życia. Poza tym przestrzeń, którą tworzą użytkownicy, jest zdecydowanie bardziej inkluzywna. Pojawia się tam mnóstwo treści o tematyce tolerancji, orientacji, czy problemów, z jakimi młodzi – i starsi – ludzie spotykają się na co dzień. Aplikacja wyświetla spersonalizowany content dla każdego, dzięki czemu użytkownicy tak chętnie tam wracają.
Dlaczego krótkie formy wideo są obecnie tak popularne w social media?
Krótkie formy wideo w social media są tak popularne, ponieważ są one łatwe w odbiorze i szybkie w przesyłaniu. Użytkownicy sieci społecznościowych mają ograniczony czas, aby przeglądać treści, dlatego krótkie formy wideo są idealnym rozwiązaniem. Krótkie formy wideo są również bardziej angażujące niż tekst, ponieważ użytkownicy mogą zobaczyć, co jest przedstawione w filmie, a nie tylko czytać o tym. Krótkie formy wideo są również łatwe w tworzeniu i edycji, co czyni je bardziej dostępnymi dla wszystkich.
TikTok a najważniejszy trend w social media | Krótkie wideo!
TiKTok pokazuje nam jaki jest najważniejszy trend w social media – krótkie formy wideo! Serwis z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. W ostatnich latach zgromadził ogromną liczbę odbiorców – 100 mln w Europie oraz miliard na całym świecie. Eksperci zajmujący się social mediami nie przewidują spadków jego popularności, a raczej ciągły wzrost zasięgu platformy. Więc jak sam widzisz, jeśli nadal zastanawiasz się nad założeniem konta – zdecydowanie warto!
Szukasz pomocy w prowadzeniu firmowego TikToka? Napisz do szczecińskiej agencji social media Rise Up!
_
Sprawdź również: