Jaki wpływ na sektor e-commerce i usługi online ma wirtualny doradca? Poznaj korzyści związane z wykorzystywaniem technologii voicebot.
Jak wirtualni doradcy zmieniają oblicze e-commerce i usług online?
Rynek e-commerce dynamicznie rozwija się od wielu lat. Znaczna część naszego codziennego życia przeniosła się do sieci. Tam robimy zakupy, spędzamy wolny czas oraz nawiązujemy nowe znajomości. Co roku ewoluują również możliwości narzędzi i rozwiązań technologicznych, które wspierają e-handel i usługi online. Świetnym tego przykładem jest wirtualny doradca do obsługi klientów. Dowiedz się, jak voicebot wpływa na współczesny obraz rynku e-commerce.
Poprawa efektywności obsługi klienta i inne wyzwania sektora e-commerce
Firmy oferujące swoje usługi w sieci stają przed wieloma wyzwaniami. Pierwszym z nich jest zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych klientów. Należy ich zainteresować oraz zachęcić do skorzystania z danej oferty. Ta może obejmować sprzedaż produktu lub usługi. Niezwykle ważna jest efektywność działania. Konsumenci oczekują szybkiej realizacji swoich potrzeb z zachowaniem najwyższych standardów rynkowych i profesjonalizmu. To sprawia, że właściciele sklepów e-commerce mają twardy orzech do zgryzienia. Jak to zrobić? Jednym ze sposobów jest wdrożenie wirtualnego doradcy w postaci voicebota. Taki bot głosowy jest w stanie prowadzić rozmowy w czasie rzeczywistym, pomagając klientom w doborze produktu czy też w rozwiązywaniu ich zgłoszeń.
Wirtualny doradca i jego wpływ na oblicze sektora e-commerce i usług online
Voiceboty prowadzące rozmowę z klientem znane sa od lat. Z roku na rok jednak ich potencjał wzrasta. Pojawiają się nowe funkcje i możliwości. Obecnie wirtualny asystent z powodzeniem może być stosowany zarówno w obszarze obsługi klienta, jak i w procesie jego kwalifikacji pod działania handlowe. Odpowiednio wdrożony korzystnie wpłynie na doświadczenia klientów oraz na optymalizację kosztów prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej. Poniżej w kilku zdaniach opisano wybrane obszary wpływu voicebotów AI na obecne oblicze rynku e-commerce i szeroko rozumianych usług online.
Automatyzacja obsługi klienta
Automatyzacja procesów to działanie, które wdrażane jest w wielu sektorach i firmach. Przedsiębiorcy dążą do tego, aby wybrane obszary działalności były prowadzone jeszcze sprawniej i skuteczniej. Dotyczy to również działu obsługi klientów. W tradycyjnym formacie za udzielanie odpowiedzi na pytania lub przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych odpowiada konsultant. Od lat w jego rolę doskonale wciela się voicebot. To narzędzie oparte na AI i module przetwarzania i rozpoznawania mowy. Z powodzeniem przejmie często powtarzające się i rutynowe tematy. Dzięki temu konsumenci szybciej otrzymają odpowiedź na interesujące ich zagadnienie, a konsultanci zaoszczędzą cenny czas. Ten mogą poświęcić na rozwiązywanie trudniejszych przypadków. Voicebot pozwala na automatyzację odpowiedzi na pytania klientów w ramach obsługi połączeń telefonicznych.
Poprawa zadowolenia klientów
Warto poznać wady i zalety sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. Tych drugich jest zdecydowanie więcej. Klienci oczekują, że ich sprawy będą rozwiązywane szybko, sprawnie i skutecznie. Voicebot w tym pomaga. Dzwoniąca osoba nie musi czekać w kolejce na połączenie z konsultantem. W czasie rzeczywistym prowadzi rozmowę z narzędziem AI i rozwiązuje swoją kwestię. Wpływa to korzystnie na poziom zadowolenia konsumenta, który zyskuje przyspieszony dostęp do interesujących go informacji. Zadowolony klient chętniej wróci do Ciebie po to, aby kupić kolejny produkt lub usługę.
Skrócenie czasu składania zamówienia
W ostatnich latach codzienne życie znacznie przyspieszyło. Mamy coraz mniej czasu na wykonywanie wielu podstawowych czynności. Nic więc dziwnego, że poszukujemy sposobów na oszczędzenie czasu. Tu z pomocą przychodzą voiceboty dla sektora e-commerce i usług online. Dzięki nim można znacznie skrócić czas składania zamówienia w trakcie rozmowy telefonicznej. Narzędzia pozyska niezbędne dane, dzięki czemu nie trzeba będzie wpisywać ich ręcznie. W ten sposób zmniejsza się też ryzyko ewentualnych błędów, które mogą pojawiać się w ręcznym wypisywaniu formularzu zamówienia w sklepie online.
Zwiększenie konwersji poprzez wspieranie procesu zakupowego
Nie można nie docenić tego, jak wirtualny doradca wspiera proces zakupowy i powoduje zwiększenie konwersji sprzedażowej. Wielu klientów przed finalizacją transakcji potrzebuje jeszcze kilku podstawowych informacji na temat produktu lub usługi. Odpowiednio wdrożony i skonfigurowany voicebot odpowie na wszelkie wątpliwości i pomoże w procesie zakupowym, w tym w doborze produktu. Klienci czują się wtedy jeszcze lepiej zaopiekowani, co ułatwia finalizację transakcji. Poprawa konwersji sprzedażowej to wzrost dochodów przedsiębiorstwa online.
Optymalizacja kosztów prowadzenia sklepu online
Korzystanie w serwisie internetowym z popularnego bota do gadania to szansa na optymalizację kosztów prowadzenia biznesu. Jak to możliwe? Narzędzie tego typu z powodzeniem może przejąć część komunikacji prowadzonej dotychczas przez konsultanta. Dzięki temu można zredukować zatrudnienie lub oddelegować pracowników do innych zadań. W przypadku mniejszych biznesów e-commerce za obsługę klienta często odpowiada właściciel. Po wdrożeniu voicebota znajdziesz cenny czas na działania operacyjne i skalowanie przedsiębiorstwa.
Wsparcie działań promocyjnych i marketingowych
Nowoczesne narzędzia AI skutecznie wspierają działania promocyjne i sprzedażowe. Mają one zdolność do gromadzenia i przetwarzania dużych ilości danych. Te następnie są analizowane i pozwalają na podejmowanie trafionych decyzji dotyczących marketingu i sprzedaży. Zbierane dane mogą być automatycznie zapisywane w innych programach po integracji voicebota np. z systemem CRM lub marketing automation. Do tego bot ma dostęp do historii zakupów i zgłoszeń klienta, dzięki czemu jest w stanie spersonalizować dla niego ofertę i zwiększyć szansę na skuteczną sprzedaż.
Wyrównywanie szans w dostępie do usług online
Dzięki voicebotom dostęp do usług online jest jeszcze powszechniejszy. To niezwykle ważne w obecnym świecie. Boty głosowe pozwalają na korzystanie z wielu usług osobom z niepełnosprawnościami, które mogłyby mieć problem z obsługą standardowego interfejsu w sklepie online. Dotyczy to m.in. osób niewidomych. Prowadzenie takiej osoby głosem w trakcie rozmowy jest zdecydowanie skuteczniejsze i działa przeciw wykluczeniom osób niepełnosprawnych z codziennego życia.
Chcesz wejść z biznesem e-commerce na wyższy poziom? Zapraszamy do kontaktu
Szukasz sprawdzonych narzędzi technologicznych do swojego biznesu online? Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą. Jako EasyCall od lat specjalizujemy w projektowaniu i wdrażaniu voicebotów dla rynku e-commerce. Dokładnie zapoznamy się z twoim biznesem, jego skalą i wyzwaniami, przed którymi stajesz. Na tej podstawie przygotujemy dedykowaną ofertę współpracy. Po jej akceptacji podpiszemy umowę i przejdziemy do działania. Razem z nami zapewnisz sobie spokój, dostęp do wieży branżowej oraz wsparcie na każdym etapie całego procesu. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszym ekspertem.
Artykuł zewnętrzny