Z czasem im bardziej rozwijamy działania marketingowe w social mediach, tym trudniej jest utrzymać porządek i być systematycznym w prowadzeniu kilku profili naraz. Niedawno Facebook postanowił ułatwić nam codzienną pracę i wprowadził nowe narzędzie usprawniające zarządzanie mediami o nazwie Meta Business Suite. Dzięki niej od teraz, korzystając z komputera lub aplikacji mobilnej, możliwe jest zarządzanie profilami i stronami każdej z aplikacji należących do Mety, z poziomu jednego narzędzia i bez konieczności przełączania kont. Czyż nie jest to idealne rozwiązanie dla fanów Facebooka, Instagrama czy Messengera? Sprawdzamy, jakie nowości i korzyści przynosi oraz czym jest Facebook Business Suite.
Co to za narzędzie i do czego służy?
O nowym narzędziu światowego giganta mediów społecznościowych mówi się, że jest bardzo intuicyjne i nie wymaga długiego procesu wdrażania. Założenie jest proste. Na jednej stronie głównej mamy możliwość wyświetlania wszystkich powiadomień, postów, reklam, statystyk i innych nowości z różnych platform. Facebook Business Suite to ukłon w stronę firm, dla których zintegrowanie działań w internecie oznacza sprawniejsze komunikowanie się z klientami, a przede wszystkim, ogromną oszczędność czasu.
Jakie są kluczowe funkcje Meta Business Suite?
- Strona główna – wspólna dla wszystkich komunikatorów, skupia wszystkie kluczowe informacje w jednym miejscu i pozwala zaoszczędzić czas przeznaczany na zapoznawanie się z nimi.
- Publikowanie postów i reklam – z jednego miejsca, za pomocą paru kliknięć.
- Statystyki reklamowe – funkcja stale monitoruje nasze media społecznościowe i zapewnia łatwy dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących naszych zasięgów.
- Zarządzanie skrzynką odbiorczą – FBS w jednym miejscu skupia wszystkie skrzynki odbiorcze i pozwala na sprawne i szybkie odpowiadanie na wiadomości.
Publikowanie treści z poziomu Meta Business Suite
Celem działania aplikacji jest usprawnienie zarządzania marketingiem w social mediach, a przede wszystkim, maksymalne skrócenie czasu tego procesu przy utrzymaniu wysokiej wydajności. Według Mety kluczem do sukcesu będzie crossposting, czyli jednoczesne publikowanie treści na kilku portalach społecznościowych.
Planowanie
To, co jest szczególnie przydatne i innowacyjne w nowym pomyśle Mety, to planowanie. Dzięki nowym funkcjom możliwe będzie zaplanowanie publikacji postów czy relacji z wyprzedzeniem, a także tworzenie zawartości partiami poprzez tworzenie wersji roboczych.
To również może Ci się spodobać: Czym jest Shadowban na Facebooku? | Wyjaśniamy - kliknij by przeczytać całość
Kalendarz MBS
Ciekawą funkcją jest kalendarz, który umożliwia:
- stworzenie harmonogramu publikowania
- wypełnianie luk i regularne publikowanie treści
- tworzenie atrakcyjnych treści przy użyciu szablonów firm zewnętrznych
Album MBS
Kolejne narzędzie umożliwia przechowywanie materiałów marketingowych i reklamowych to późniejszego wykorzystania. Przyda się ono przy późniejszym tworzeniu contentu oraz odpowiadaniu na komentarze i wiadomości klientów.
Zarządzanie wiadomościami z poziomu Meta Business Suite
Rozwiązania proponowane przez Metę z pewnością spodobają się osobom lubiącym porządek. Za pomocą karty „Aktualizacje” na Stronie Głównej sami będziemy mogli porządkować i ułożyć własną hierarchię poszczególnych wiadomości pod względem ich ważności. Nowością będzie również wprowadzenie funkcji automatycznego odpowiadania na najczęściej zadawane pytania w skrzynce odbiorczej. Dzięki zebraniu wszystkich wiadomości od klientów w jednym miejscu sprawniejsza i bardziej uporządkowana będzie również korespondencja z klientami.
Dostęp do statystyk z poziomu Meta Business Suite
Jakich ważnych informacji może nam dostarczyć funkcja statystyk? Jeżeli dopiero definiujesz swoją grupę odbiorców, albo zależy Ci na jej poszerzeniu, będzie to rozwiązanie idealne dla Ciebie! MBS systematycznie zbiera informacje na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę. System podpowie Ci również, jakie pytania i komentarze dotyczące Twojej firmy pojawiają się najczęściej. Przyda Ci się to, przy określaniu treści Twoich kampanii reklamowych.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Czym jest aplikacja Instagram Threads i jak działa? Pigułka wiedzy!
Jak przejść z Meta Business Suite do Menedżera firmy?
Aktualizacja Mety doprowadziła do sytuacji, w której osoby korzystające niegdyś z Menedżera firmy na komputerze automatycznie otrzymały zamiast tego dostęp do Meta Business Suite. Jak przywrócić Menedżera firmy, w przypadku, w którym nie chce się korzystać z Meta Business Suite?
- Wybierz „Przekaż opinię” w menu nawigacji znajdującym się u dołu lewego paska bocznego.
- Kliknij „Przełącz na Menedżera firmy”.
- Naciśnij niebieski przycisk „Przełącz”.
- W kolejnym oknie zostaniemy poproszeni o przekazanie opinii. Po zakończeniu wybierz „Prześlij opinię”.
- Na koniec wybierz „Gotowe”.
Co istotne, jeśli masz już zaplanowane posty w MBS, nie musisz się martwić, że nie zostaną one opublikowane. Wszystko odbędzie się zgodnie z harmonogramem, ale aby zobaczyć te posty i dokonać zmian musisz skorzystać z Meta Business Suite.
To również może Ci się spodobać: Social media dla szkoły językowej | O czym pamiętać? - kliknij by przeczytać całość
Tworzenie reklam w Meta Business Suite
Kiedy dodasz stronę twojego profilu na Instagramie, Facebooku czy innym medium do Twojego konta firmowego na MBS, możesz zająć się tworzeniem reklam. Jak to zrobić?
- Przejdź do Meta Business Suite na Twoim komputerze
- Na lewym pasku bocznym wybierz „Reklamy”.
- W prawym górnym rogu wybierz „Utwórz reklamę”.
- Wybierz swoje konto reklamowe z menu rozwijanego w prawym górnym rogu.
- Ustal cel reklamowy.
W zależności od tego, jaki cel reklamowy wybierzesz, zostaniesz poproszony o uzupełnienie informacji dotyczących m.in. materiału reklamowego, odbiorców, budżetu dziennego, harmonogramu i czasu trwania itd.
Kiedy uzupełnisz wszystkie potrzebne parametry, możesz jeszcze skorzystać z podglądu reklamy dostępnego po prawej stronie. Jeżeli wszystko się zgadza, wybierz „Promuj teraz” i rozpocznij rozpowszechnianie reklamy.
Nieco inaczej będzie natomiast wyglądało tworzenie reklamy na urządzeniu mobilnym, o czym Meta tłumaczy w krótkim przewodniku.
Meta Business Suite – dlaczego warto w ten sposób zadbać o relacje z odbiorcami?
To, w jaki sposób zarządzane są media społecznościowe, bardzo wiele mówi o jakości i sposobie zorganizowania, który reprezentuje sobą firma. Korzystanie z wielu różnych platform z pewnością zwiększa zasięgi i pozwala na zdobycie nowych klientów. Meta Business Suite stawia jednak poprzeczkę nieco wyżej – co gdyby docierać do klientów z jednego miejsca i zaoszczędzić czas? W przypadku platform takich jak Facebook Instagram czy Messenger kluczowa jest płynna i sprawna komunikacja oraz dostosowanie treści do odpowiedniej grupy odbiorców. Nowe narzędzie Mety niewątpliwie sprawdzi się do tego doskonale.
Jeśli potrzebujesz agencji, która zajmie się prowadzeniem Facebooka Twojej firmy- napisz!