Ludzie coraz częściej przeglądają social media, korzystając z urządzeń mobilnych. Już prawie każda dorosła osoba posiada telefon, a blisko 80% z nich używa smartfona zamiast klasycznego telefonu komórkowego. Dlatego Facebook, podobnie jak inne portale społecznościowe, wprowadził możliwość udostępniania relacji, które dzięki swojej specyfikacji codziennie przyciągają uwagę odbiorców. Udostępnione w ten sposób treści są dla nich widoczne tylko przez 24h, co otwiera nowe pomysły na wykorzystanie tej funkcji. Dowiedz się, czym są relacje na Facebooku i poznaj 6 korzyści dla twojej marki, które ze sobą niosą.
Relacje na Facebooku – co to jest?
Funkcja relacji (inaczej: story, lub historii) na Facebooku umożliwia użytkownikom udostępnianie treści w formie 20-sekundowych wideo oraz wyświetlanych przez 5 sek. zdjęć, które znikają po 24 godzinach od czasu publikacji. Podobnie jak na innych platformach społecznościowych takich jak Instagram lub Snapchat, podczas tworzenia relacji istnieje opcja dodawania filtrów, naklejek, tekstu i emoji co pomaga w personalizacji.
Relacje na Facebooku umożliwiają użytkownikom szybkie i łatwe udostępnianie momentów ze swojego życia, a także interakcje z innymi użytkownikami w formie komentarzy oraz reakcji.
Można utworzyć je w szybki sposób poprzez kliknięcie przycisku „utwórz relację” po czym zostaniemy przeniesieni do kreatora. Istnieje kilka możliwości jego wykorzystania, robiąc: selfie, boomerang lub video. Materiały multimedialne można również „załadować” z posiadanych już treści na telefonie lub: kliknąć ikonę aparatu i stworzyć materiał w czasie rzeczywistym. Jeżeli przypadkowo opublikujesz niechciane story, możesz usunąć relację oraz zastąpić ją prawidłową wersją.
Jakie treści publikować w swojej relacji na Facebooku
Ograniczony czas wyświetlania relacji sprawia, że ich forma może być bardziej spontaniczna i mniej zobowiązująca. Dzięki temu możesz wykorzystać je, aby zaangażować swoich odbiorców i budować z nimi więź. Oto 7 pomysłów na treści publikowane w twojej relacji na Facebooku:
1. Angażujące stories
To relacje, które zachęcają odbiorców do interakcji np. poprzez zadanie pytania lub prośbę o udostępnienie.
2. Prezentacja nowych produktów
Użyj story, aby pokazać nowe produkty lub usługi i przedstawić ich funkcje. Dodatkowo możesz zaoferować specjalne promocje lub zniżki dla osób, które obejrzały relację.
Sprawdź również Czym jest aplikacja Instagram Threads i jak działa? Pigułka wiedzy!
3. Zza kulis
Pokaż, co dzieje się za kulisami twojego biznesu. Utwórz relację z produkcji twoich produktów lub klip na temat, jak przygotowujesz się do wykonania usługi.
4. Dzielenie się opiniami
Podziel się z publicznością opiniami od zadowolonych klientów lub odpowiadaj na ich problemy.
5. Relacja z humorem
Aby zbudować pozytywny wizerunek firmy, stwórz relację z celem humorystycznym. Może być to zabawna historia, która przytrafiła się w twojej firmie lub poniedziałkowy mem.
6. Reklama
Możesz wykorzystać swoją relację w celu promowania organizowanego przez ciebie eventu lub wydarzenia np. otwarcia nowej placówki, zapowiedzi nowego produktu.
7. Porady i wskazówki
Udostępnij krótkie porady i wskazówki związane z twoją branżą lub produktem. W ten sposób możesz zbudować wśród swojej publiczności autorytet oraz zwiększyć ich zaangażowanie.
Sprawdź również Social media dla szkoły językowej | O czym pamiętać?
Archiwum relacji, czyli wszystkie stories w jednym miejscu
Relacja na Facebooku widoczna jest dla odbiorców tylko przez 24h od czasu publikacji. Jednak jej twórcy mogą wrócić do niej w każdej chwili. Po upływie doby Facebook przenosi twoje stories do archiwum relacji. Dzięki temu możesz łatwo przeszukiwać swoje wcześniejsze story i przypominać sobie ważne wydarzenia z przeszłości. Ta opcja przyda ci się również gdy chcesz pokazać swoje stare story w przyszłości.
Korzyści płynące z publikowania relacji na Fb
Publikowanie relacji na Facebooku niesie ze sobą kilka korzyści. Oto 6 zalet, które dla ciebie przygotowaliśmy.
1. Utrzymanie i budowanie więzi z klientami
Dzięki opowieściom wideo, zdjęciom i innym treściom możesz pokazywać swoją firmę w sposób bardziej osobisty i autentyczny, co pomaga w zyskaniu zaufania i sympatii klientów.
2. Zwiększenie zaangażowania użytkowników
Stories mogą pomóc w zachęcaniu użytkowników do interakcji, np. poprzez udział w quizach, ankietach lub konkursach. Możesz również umieszczać odnośniki do swojego profilu lub strony internetowej, co zachęca do wejścia na stronę i zapoznania się z ofertą.
3. Budowanie wizerunku marki
Dzięki stories możesz pokazywać swoją firmę w sposób bardziej autentyczny i osobisty. Pokazuj kulisy firmy, przeprowadzaj wywiady z pracownikami, prezentuj proces produkcji lub opowiadaj o historii marki. To pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku, który jest bardziej realistyczny i bliski użytkownikom.
Dowiedz się więcej: Czym jest Shadowban na Facebooku? | Wyjaśniamy
4. Dotarcie do szerszej publiczności
Dzięki stories możesz zwiększyć zasięg twoich treści. Relacje są wyświetlane w górnym pasku aplikacji Facebooka oraz Messengera, co więcej są widoczne dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają aplikację. To oznacza, że twoje treści mają większe szanse na zauważenie.
5. Możliwość prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych
Stories pozwalają na wykorzystanie różnych funkcji interaktywnych, takich jak ankiety, quizy, gify, które przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają do interakcji. To pozwala zwiększyć zaangażowanie twoich odbiorców oraz efektywność twojej kampanii reklamowej.
6. Tworzenie treści w czasie rzeczywistym
Możesz nagrywać stories w czasie rzeczywistym, bez konieczności dodawania specjalnych efektów czy poprawiania jakości wideo. Dzięki temu twój przekaz jest autentyczny. Co więcej, stories opublikujesz bezpośrednio z aplikacji Facebooka, dzięki czemu nie musisz korzystać z dodatkowych narzędzi lub programów. To pozwala na szybkie i bieżące dodawanie treści.
Zacznij korzystać z relacji na Facebooku już teraz!
Relacje na Facebooku to mniej zobowiązująca forma dzielenia się ze swoją publicznością treściami, które są widoczne przez dobę od czasu publikacji. Ludzie oglądają je coraz chętniej, ponieważ z natury są krótsze i bardziej autentyczne niż posty. Jeżeli nie masz pomysłu na swoje story, możesz zainspirować się 7 inspiracjami, które dla ciebie przygotowaliśmy. Warto publikować relacje na Facebooku. Niosą one ze sobą zalety zarówno dla ciebie jak i twoich klientów. Nie zwlekaj i zacznij publikować relacje już dzisiaj!
Jeśli chcesz, aby ktoś poprowadził Twoje konto na Facebooku – napisz!