Instagram Reels lub inaczej rolki, co to takiego? Instagram chcąc być aplikacją konkurencyjną cały czas, aktualizuje swoje funkcje. Często są one wzorowane na rozwiązaniach, które sprawdziły się u konkurencji. Nie inaczej jest z Reelsami. Powstały one ze względu na ogromną popularność aplikacji TikTok. Czym są rolki i dlaczego warto je nagrywać? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule.
Dlaczego krótkie formy wideo są obecnie tak popularne?
Krótkie formy wideo są obecnie tak popularne, ponieważ są one łatwe do przesyłania, szybkie do przeglądania i łatwe do udostępniania. Krótkie formy wideo są również bardziej angażujące niż tekst i zdjęcia, co czyni je bardziej atrakcyjnymi dla użytkowników Instagrama, ale nie tylko. Ponadto instagramowe rolki, tiktoki czy inne widea są bardziej skuteczne w przekazywaniu informacji, ponieważ są one bardziej zrozumiałe i łatwiejsze do zapamiętania.
Reels – popularny trend w mediach społecznościowych
Instagram Reels | Czym właściwie jest?
Reelsy (inaczej mówiąc rolki) jest nową funkcją Instagrama. Umożliwia użytkownikom nagrywanie trwających do 60 sekund filmików, w formacie pionowym. W Polsce jest dostępna od października 2021 roku. Treści video można publikować z własną ścieżką dźwiękową lub wykorzystać już istniejącą muzykę na platformie. Dokładnie jak w przypadku TikToka podczas nagrywania i edycji klipów mamy szeroką gamę udogodnień – zmiana prędkości filmu, włączenie filtrów AR czy dodanie tekstu.

Gotowy filmik można opublikować w serwisie, zapisać go na telefonie lub wysłać w wiadomości prywatnej (direct messages) do użytkowników Instagrama. Jeśli nasze konto na Instagramie jest publiczne, każda rolka wyświetla się w aktualnościach oraz w zakładkach eksploruj, oraz rolki. Zakładki te są dostępne dla wszystkich użytkowników. Ponadto Reelsy można udostępnić również w serwisie Facebook. Pojawienie się filmiku w tak wielu miejscach zwiększa szanse na pozyskanie nowych obserwujących.
Jak stworzyć oraz opublikować Instagram Reels?
- 1. Zaloguj się do swojego konta Instagram.
- 2. Przejdź do sekcji „Udostępnij” i wybierz „Reels”.
- 3. Wybierz zdjęcie lub film, który chcesz udostępnić.
- 4. Dodaj efekty, muzykę lub inne elementy, aby uczynić swoje Reels bardziej interesującymi.
- 5. Wybierz publiczność, do której chcesz udostępnić swoje Reels.
- 6. Kliknij „Udostępnij”, aby udostępnić swoje Reels.
Co zrobić, aby nasze Reelsy były popularne?
Jeśli chcesz osiągnąć sukces rolkami na Instagramie, musisz poznać jak, działa algorytm platformy. Przede wszystkim Twoje konto, z którego będziesz publikować Reelsy powinno być publiczne. Dzięki temu filmiki będą pojawiały się w zakładce eksploruj oraz rolki i szersze grono użytkowników będzie mogło na nie reagować. To właśnie reakcje odbiorców głównie decydują czy Twoja rolka będzie promowana.
Algorytm Instagrama obecnie promuje treści przykuwające uwagę, które zebrały sporą ilość polubień, komentarzy i udostępnień. Bardzo istotne jest również to, z jakich ścieżek dźwiękowych korzystasz i czy jakość video jest na odpowiednim poziomie. Priorytet dostają treści, które są nagrane w wysokiej rozdzielczości, w odpowiednim formacie i nie poruszają kontrowersyjnych treści.
Uważaj na znaki wodne!
Jeśli chcesz zaistnieć w świecie Instagram Reels, staraj się unikać wrzucania filmików, które zawierają znaki wodne TikToka. Instagram bardzo łatwo to wychwytuje i przestaje promować treści z logiem konkurencyjnych aplikacji.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Jak zorganizować konkurs na Instagramie? Praktyczny przewodnik
Dlaczego warto zacząć publikować reelsy?
Korzystanie z najnowszej funkcji Instagrama, jaką jest nagrywanie rolek, niesie za sobą mnóstwo korzyści, zarówno dla firm, jak i zwykłych użytkowników. Dzięki nagrywaniu rolek masz szanse przyciągnąć uwagę osób, które jeszcze nie obserwują Twojego profilu. Tym samym, firmy mogą zwiększać rozpoznawalność marki w sieci i budować pozytywny wizerunek w serwisach społecznościowych, a użytkownicy rozwijać swoją markę osobistą i zaangażowanie wśród odbiorców. Nagrywając Reelsy wyróżniasz się na tle konkurencji, która nadal ich nie używa.

Poza zwiększeniem szansy na zdobycie nowych obserwujących rolki są również świetnym narzędziem w rozwijającej się branży social commerce. Umożliwiają one reklamowanie produktów i wygodne dokonywanie zakupów w aplikacji, dzięki przyciskowi odsyłającemu do sklepów internetowych.
Jakie tworzyć ciekawe Instagram Reels?
Aby Twoje rolki były chętnie oglądane, a odbiorcy chcieli na nie reagować, musisz zadbać o ciekawy content. Możliwości masz naprawdę wiele, jednak kluczowe jest to, aby rolka niosła jakąś wartość merytoryczną, była pomocna dla szerszego grona. Ludzie lubią dowiadywać się nowych rzeczy, które mogą im się przydać w pracy czy życiu codziennym. Jeśli masz już pomysł na filmik, to kolejnym etapem jest zadbanie o detale i formę. Rolki nie są odpowiednim miejscem na lanie wody i monotonne treści. Dobrą zachętą do obejrzenia całego filmiku jest jego dynamika i ciekawe przejścia.
To może Cię zainteresować: Czym jest aplikacja Instagram Threads i jak działa? Pigułka wiedzy!

Chcesz wypromować swoją markę na Instagramie za pomocą Reelsów? Zamiast dodawać filmiki z samymi produktami, zmniejsz dystans! Pokaż, kto stoi za biznesem. Świadomość, że wspierasz żywego człowieka, a nie sam produkt jest dużo bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoi obserwujący byli bardziej zaangażowani, pokaż się i dziel się swoją wiedzą.
Jak działają rolki na Instagramie?
Rolki na Instagramie to narzędzie, które pozwala użytkownikom tworzyć i udostępniać krótkie filmy z własnymi zdjęciami lub filmami. Użytkownicy mogą tworzyć filmy z własnymi zdjęciami lub filmami, a także dodawać efekty, filtry i muzykę. Filmy mogą być udostępniane na Instagramie, a także na innych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i YouTube. Użytkownicy mogą również udostępniać swoje filmy na swoich stronach internetowych i blogach.
Czym się różnią Reelsy od Instagram Stories na Instagramie?
Reelsy są krótkimi filmami, które można tworzyć i udostępniać na Instagramie. Są one dostępne na stronie głównej Instagrama i w sekcji Reels w profilu użytkownika. Reelsy mogą trwać do 30 sekund i można je edytować za pomocą narzędzi do tworzenia filmów, takich jak efekty specjalne, muzyka i filtry.
Sprawdź również Jak prowadzić profesjonalne konto na Instagramie? [poradnik]
Stories na Instagramie to krótkie posty, które można tworzyć i udostępniać na Instagramie. Są one dostępne w sekcji Stories w profilu użytkownika. Stories mogą trwać do 15 sekund i można je edytować za pomocą narzędzi do tworzenia filmów, takich jak efekty specjalne, muzyka i filtry. Stories są widoczne tylko przez 24 godziny, po czym znikają.
Jak działa algorytm Instagram Reels?
Instagram Reels to algorytm, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia krótkich filmów, które są dostępne w aplikacji Instagram. Algorytm wykorzystuje szereg czynników, aby określić, które filmy będą wyświetlane w ramach Reels. Wykorzystuje on dane dotyczące aktywności użytkowników, takie jak lokalizacja, historia wyszukiwania, aktywność w mediach społecznościowych, a także dane dotyczące treści, takie jak tematy, tagi i słowa kluczowe. Algorytm wykorzystuje te dane, aby określić, które filmy będą wyświetlane w ramach Reels. Algorytm jest stale ulepszany, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenie.
Instagram Reels – chwilowy trend czy stała zmiana?
Eksperci od kilku lat zapowiadają, że krótki format video w mediach społecznościowych będzie odgrywał coraz ważniejszą rolę. Sam CEO Instagrama Adam Mosseri również potwierdza te doniesienia i przyznał, że firma będzie aktualizowała oraz przykładała większy nacisk na rozbudowę tej funkcji platformy. Możemy, więc oczekiwać, że filmiki będą dużo bardziej promowane niż zdjęcia. Dlatego zacznij eksperymentować! Być może okaże się, że Twojej grupie docelowej dużo bardziej podoba się właśnie ten format i dzięki niemu osiągniesz sukces w swojej branży. Pamiętaj przy tym, by posiadać konto publiczne. Z pewnością ułatwi to odbiór contentu, a użytkownicy Instagrama będą mogli Cię łatwiej znaleźć i zapoznać się z twoimi treściami.

_
Jeśli szukasz wsparcia reklamowego – napisz do nas!
Możemy zadbać marketing Twojej firmy w internecie kompleksowo.
Nasza agencja mieści się w Szczecinie, jednak obsługujemy klientów z całej Polski!
www.riseupagencja.pl
biuro@riseupagencja.pl
tel. 730-061-041
Rise UP – agencja marketingowa Szczecin
Sprawdź również: