Od wielu lat media społecznościowe postrzegane są jako narzędzia, które ułatwiają promowanie własnej firmy, produktów i usług. Ciągle zaskakują użytkowników nowymi zastosowaniami. Stale rozbudowujące się platformy sprawiły jednak, że nie wszyscy są w stanie nadążyć za aktualnymi trendami. Wtedy może okazać się, że niezwykle pomocna będzie agencja mediów społecznościowych. Jest to firma marketingowa, która za pomocą kanałów społecznościowych realizuje założone wcześniej cele biznesowe klienta. Zastanawiałeś się kiedyś, czym dokładnie zajmuje się taka agencja social media? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.
Dobra strategia to podstawa w mediach społecznościowych
Pierwszym krokiem przed podjęciem jakichkolwiek działań jest opracowanie strategii. Zanim agencja mediów społecznościowych zacznie wcielać w życie zabiegi marketingowe, wykonuje ona między innymi badania, analizy oraz kontroluje trendy. Następnie, dzięki odpowiednio przygotowanej koncepcji, tworzy ona harmonogram działania. Umożliwia on uzyskanie najlepszych efektów w komunikacji pomiędzy marką a odbiorcami przekazu. Stworzony plan może uchronić firmę przed ewentualnym pojawieniem się kryzysu, takim jak na przykład niefortunny post lub spam.
Na etapie przygotowywania strategii wybierane są platformy, które mają pomóc firmie w realizacji wyznaczonych celów. Dlaczego jest to takie istotne? Nie zawsze trzeba być aktywnym we wszystkich kanałach komunikacji. Najlepiej jest skoncentrować się na tych obszarach, z których korzystają potencjalni klienci marki.
Komunikacja marki poprzez prowadzenie profilu w mediach społecznościowych
Jakie kanały społecznościowe są prowadzone przez agencje mediów społecznościowych? Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Twitter oraz Tik Tok. Podstawą komunikacji w social mediach jest atrakcyjny dla klienta przekaz. Powinien zawierać on wiedzę merytoryczną oraz odpowiadać na problemy i potrzeby odbiorców. Komunikacja marki powinna być poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Zwłaszcza po to, by dowiedzieć się, z jakich platform korzystają nasi potencjalni klienci.
Należy pamiętać, że sama treść nie wystarczy. Potrzebne są także materiały video, rolki, live’y, infografiki, czy zdjęcia. Jeśli chcesz prowadzić profil Twojej firmy w sposób przemyślany i estetyczny- zatrudnij fachowców.
Dobra agencja z pewnością zadba o to, by marka wyróżniała się na tle konkurencji. Opracowywanie strategii, tworzenie wartościowego contentu i trafianie nim do potencjalnych klientów to główne zadania agencji social media. Poza tym, do jej zadań należą także administracja profilem, śledzenie bieżących trendów i wdrażanie tych ruchów na media,
To może Cię zainteresować: Czym jest aplikacja Instagram Threads i jak działa? Pigułka wiedzy!
Oczywiste jest, że nie każdy przedsiębiorca ma czas na regularne publikowanie postów oraz szybką reakcję na komentarze użytkowników. Media społecznościowe potrzebują stałej uwagi, śledzenia trendów, zachowań klientów i odpowiadania na ich potrzeby. Agencja reklamowa social media posiada doświadczony zespół specjalistów, dlatego warto skorzystać z takiego rozwiązania. Takie działanie zaowocuje między innymi angażującymi i docenianymi przez Twoich odbiorców treściami. Dotychczasowe doświadczenie agencji pokazuje, że zatrudniając specjalistów, firma może osiągnąć znacznie większe zyski niż robiąc to samemu, metodą prób i błędów.
Systemy reklamowe umożliwiają promocję Twojej firmy
Kolejnym zadaniem agencji jest zarządzanie płatnymi reklamami w social mediach. Takie rozwiązanie umożliwia promowanie firmy. Obecnie coraz więcej kanałów komunikacji posiada system reklamowy. Pojawia się on między innymi w postaci postów sponsorowanych i tak zwanych „kafelków” na relacji.
Adresaci komunikatów to bardziej świadomi klienci. Dlatego firmy dokładają wszelkich starań, aby promocja w mediach społecznościowych była chwytliwa, wartościowa i dostarczająca cennych informacji. Od czego należy zacząć? Z pewnością od precyzyjnego targetowania odbiorców. Najlepiej zrobi to jednak agencja social media, która swoje działania zacznie już od niewielkich nakładów finansowych.
Analiza i raportowanie osiąganych statystyk
Agencja social media sięga do danych, aby móc analizować publikowane posty i przeprowadzone kampanie reklamowe. W świecie marketingu istnieje kilka rodzajów raportów.
– Raport miesięczny – polega on na podsumowaniu wyników marki na różnych kanałach. W tym przypadku analizowane są przede wszystkim zasięg oraz zaangażowanie użytkowników.
–Przegląd rynku i konkurencji – najważniejsze są wyniki poszczególnych postów oraz tego, jak prezentują się one na tle konkurencji.
–Raporty zasięgu organicznego – skupiają się one na postrzeganiu marki przez osoby, które nie miały z nią wcześniej kontaktu.
To również może Ci się spodobać: Czym jest Shadowban na Facebooku? | Wyjaśniamy - kliknij by przeczytać całość
Agencja social media wykorzystuje zebrane dane do analizy przeprowadzonych kampanii i publikowanych postów. Taki zabieg umożliwia informowanie swoich przełożonych o tym, jak radzą sobie poszczególne kanały komunikacyjne marki. Tworzenie raportów to także doskonały sposób na wprowadzenie ulepszenia swoich działań w przyszłości.
Więc jakie działania podejmuje agencja mediów społecznościowych?
Agencja social media oferuje szereg usług przeprowadzanych w platformach społecznościowych. Do najważniejszych z nich należą: opracowanie strategii, zarządzanie kontem firmy, płatne reklamy oraz analiza i raporty osiąganych wyników.
Specjaliści do spraw social mediów swoje działania zaczynają od analizy grupy docelowej oraz dopasowania komunikacji marketingowej do klientów. Specjaliści gromadzą dane o odbiorcach treści. Często są to informacje na temat wieku, płci, dochodów, wartości życiowych, wykształcenia, zainteresowań, ale mogą być też wzięte pod uwagę cechy psychologiczne, aspiracje czy wykonywany zawód.
Dowiedz się więcej: Social media dla szkoły językowej | O czym pamiętać?
Agencję social media tworzą osoby, które doskonale zadbają o odpowiednio dobrane grafiki do postów oraz wykorzystywanie technik marketingowych takich jak na przykład real-time marketing i viral marketing. Dobra agencja social media skorzysta także z płatnych kampanii reklamowych, by trafić do większego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć świadomość marki na rynku. Ważne, by nowe grono odbiorców wkrótce stało się naszymi potencjalnymi klientami.
Agencja reklamowa social media dostosuje taki plan działania, który będzie odpowiedni dla Twojej firmy oraz będzie realizowała określony cel. Celem może być gromadzenie fanów mediów społecznościowych, leadów sprzedażowych, stworzenie strategii komunikacji, poznanie opinii klientów. Agencja social media jest po to, by realizować cele marki i przyczyniać się do zwiększania sprzedaży, leadów, klientów. Warto dodać, że konto w mediach społecznościowych może obejmować częściową lub całościową obsługę.
Marketing w social mediach warto powierzyć specjalistom. Agencja Social Media Rise Up składa się tylko z takich ludzi. Zatem jeśli szukasz pomocy w prowadzeniu skutecznej kampanii w mediach społecznościowych – zgłoś się do nas!
Koniecznie sprawdź także inne wpisy, które mogą pomóc Ci podjąć decyzję:
– Komu zlecić prowadzenie fanpage?
– Jak agencja social media może pomóc rozwinąć Twoją firmę?