Przychodzą takie chwile w trakcie prowadzenia firmy, że kończą się środki przeznaczone na reklamę. Rezygnacja z promocji jest jednak strzałem w kolano. Wtedy szuka się sposobów, aby pozyskiwać klientów bez wydawania pieniędzy. Taka sytuacja również występuje, gdy zakłada się nową firmę. Jak więc bezpłatnie pozyskać klientów do swojej firmy?
Jak pozyskiwać klientów za darmo?
Pozyskiwanie klientów bez wydawania jakichkolwiek środków nie jest takie trudne jak mogłoby się wydawać. Trzeba na to poświęcić trochę czasu, jednak efekty, jakie dzięki temu można osiągnąć, są tego warte.
Najważniejszą rzeczą w tego typu działaniach jest skupienie się na charakterystyce klientów, do jakich chce się dotrzeć, gdyż taki sam sposób nie zadziała na młodzież i na starszych ludzi. Trzeba zwrócić uwagę też na między innymi:
- Przedziały wiekowe,
- płeć,
- rodzaj stylu życia,
- zainteresowania i tym podobne.
Wiele czynników wpływa na sposób odbierania danej reklamy czy danego rodzaju pozyskiwania klientów. Po pozyskaniu pierwszego klienta będziesz wiedział, czy metody, które wybrałeś okazały się właściwe.
Sposoby na pozyskiwanie potencjalnych klientów.
Istnieje wiele rozwiązań, aby pozyskać nowych klientów. Warto skupić się na tych materialnych sposobach oraz tych niematerialnych.
Materialne sposoby pozyskiwania klientów:
● Plakaty
Zazwyczaj każda firma posiada swoją drukarkę i komputer. Można te sprzęty wykorzystać i stworzyć plakaty reklamujące oferowane przez firmę produkty bądź usługi. Wystarczy przy użyciu odpowiedniego darmowej strony internetowej, jak na przykład Canva – Canva – strona do tworzenia grafik, zrobić projekt plakatu i po zatwierdzeniu go przez odpowiednie osoby, wydrukować i rozwiesić w miejscach, gdzie potencjalni klienci mogą się pojawić.
● Ulotki
Tutaj sprawa wygląda praktycznie identycznie jak w przypadku plakatów, tylko zamiast projektu plakatu, stworzyć należy projekt ulotki. Informacje w niej zamieszczone mogą być bardziej opisowe niż w powyższym przykładzie.
To może Cię zainteresować: Jak pozyskać kontakty do klientów przez fanpage?
Należy pamiętać, aby umieścić w obydwu przypadkach dokładne dane kontaktowe do firmy!
Niematerialne sposoby pozyskiwania klientów:
● Strona internetowa
Słyszy się coraz częściej, że wszystkiego, czego ludzie potrzebują, od informacji o pogodzie do zakupów, szukają w internecie. Warto to wykorzystać i takie informacje o swojej firmie w sieci umieścić. Jedną z najlepszych rozwiązań jest strona internetowa firmy. Można tam zamieścić wszystkie informacje, które chce się przekazać klientowi i stworzenie jej nic nie kosztuje.
● Grupy na Facebooku
Udzielanie się na różnego rodzaju forach, grupach na Facebooku jest idealną okazją na pozyskanie nowych klientów. Trzeba pamiętać, że w tym przypadku liczy się aktywność, komentowanie, dodawanie postów, należy się pokazać od najlepszej strony, zyskać zaufanie innych.
● Optymalizacja wizytówki Google
Większość osób sprawdzających informację w internecie korzysta z wyszukiwarki Google. Jako firma warto by było skorzystać z darmowej reklamy za pomocą Google. Tworząc wizytówkę swojej firmy zostaje ona wprowadzona w system i pokazuje się potem na każdej aplikacji od Google.
To może Cię zainteresować: Jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby pozyskać klienta?
● Live i Webinar
W wielu przypadkach ludzie często interesują się wydarzeniami w sieci takimi jak właśnie live czy webinar. Odbiorcy w trakcie trwania takich aktywności poświęcają na to dużo uwagi, co przekłada się później na zwiększone zainteresowanie firmą organizującą takie spotkania online.
To również może Ci się spodobać: Jak pozyskać pierwszego klienta? | Poradnik - kliknij by przeczytać całość
● Content marketing
Internet i szeroko pojęta aktywność na różnego rodzaju blogach, portalach społecznościowych, to jest idealny i darmowy sposób na szybkie pozyskanie klienta. Należy stworzyć odpowiednie dla danego klienta treści, aby go zaciekawić. Jeżeli tworzyć się będzie treści regularnie, to pojawi się efekt kuli śnieżnej.
Efekt kuli śnieżnej – co to jest?
Sytuacja, w której zaczyna się od czegoś małego, a następnie z czasem regularnej aktywności rośnie i przybiera na sile.
Na jakich mediach społecznościowych warto tworzyć konta firmy?
Zależnie od charakterystyki klienta można wybrać takie social media jak:
Sprawdź również: Najlepsze sposoby na pozyskiwanie klientów w Internecie
Regularna aktywność prowadzi do sukcesu
Stworzenia kont firmowych na mediach społecznościowych czy utworzenie strony internetowej to nie wszystko, gdyż najważniejsza jest regularna aktywność, dodawania postów, odpowiadanie na komentarze, kontakt z potencjalnym klientem na bieżąco. To jest droga do sukcesu. Bądź cierpliwy, promuj się wieloma kanałami.
_
Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego, a nie chcesz się tym sam zajmować – zgłoś się do nas. Rise UP to szczecińska agencja marketingowa specjalizująca się wykorzystywaniem mediów społecznościowych, do realizacji celów biznesowych naszych klientów.
Napisz na biuro@riseupagencja.pl lub zadzwoń pod numer 730-061-041. Pomożemy!