fbpx

Co to jest Piksel Facebooka?

21 października, 2022
Co to jest piksel Facebooka

Tworzysz kampanie reklamowe na Facebooku, ale zauważasz, że ich rezultaty nie przynoszą oczekiwanych efektów? A może chcesz, aby Twoje kampanie osiągały lepsze wyniki? Koniecznie zainteresuj się Pikselem Facebooka! To dość niepozorne narzędzie, które może pomóc Ci wznieść kampanie na wyższy poziom. W dzisiejszym artykule omówimy, czym zatem jest Piksel Facebooka, do czego możemy go wykorzystać i co tak naprawdę może nam dać.

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to kawałek kodu HTML, który należy zainstalować na naszej stronie internetowej. Te kilka linijek tekstu umożliwia zbieranie informacji o osobach odwiedzających witrynę oraz sprawdzanie, co na niej robią. Narzędzie, które oferuje nam Facebook jest zupełnie darmowe, nie wymaga żadnych dodatkowych opłat. Dzięki zgromadzonym informacjom pozwala nam na skonfigurowanie list odbiorców pod różnymi kątami, a także może wychwycić pojawiające się błędy. To narzędzie pozwala nam m.in. wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły naszą stronę (remarketing!). Jest to świetna okazja na dopięcie sprzedaży.

sprawdzanie Facebooka na telefonie

W czym może Ci pomóc Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to bardzo istotne narzędzie analityczne dla firm. Służy do pozyskiwania danych o wszystkich użytkownikach, którzy weszli w interakcję z naszą stroną internetową. Informacje te są segregowane na kilka kategorii, takie jak osoby odwiedzające, takie, które wykonały konkretne czynności, czas spędzony na przeglądaniu konkretnych podstron itd. Dysponując takimi danymi, jesteśmy w stanie ustawić, aby nasze reklamy wyświetlały się konkretnej grupie na Facebooku. 

Piksel Facebooka umożliwia analizę danych ze strony internetowej

Piksel może wyłapać błędy na stronie www

Piksel Facebooka może pomóc Ci w wychwytywaniu błędów na stronie i ich usuwaniu. W jaki sposób? Na przykład, po skonfigurowaniu Piksela Facebooka u jednego z naszych klientów okazało się, że duża część osób odwiedzających stronę dodaje produkty do koszyka, jednak na etapie wypełnienia formularza, rezygnuje z zakupów. Po przeanalizowaniu sytuacji okazało się, że w formularzu jest błąd, ponieważ po wpisaniu poprawnego maila bez przerwy wyświetlał się komunikat, że adres e-mail jest nieprawidłowy. Automatycznie w formularzu podczas wpisywania adresu załączała się wielka litera, a wymagał on od nas wpisania go zaczynając od małej litery. Postanowiliśmy to zmienić, czego efektem był zdecydowany wzrost zamówień wśród konsumentów. 

Strona internetowa analiza danych przez Piksel Facebooka

Co zrobić, aby zamieścić Piksel na stronie internetowej?

Aby móc zamieścić Piksel Facebooka na stronie internetowej, w pierwszej kolejności musisz przejść do menedżera reklam i wybrać zakładkę Piksel. Jeśli jeszcze nie skonfigurowałeś Piksela dla swojej strony zobaczysz komunikat – utwórz Piksel Facebooka. Następnie będziesz musiał nazwać swój kod. Na tym etapie kod HTML zostanie dla Ciebie wygenerowany, a Twoim ostatnim zadaniem jest zainstalowanie go w witrynie. Możesz to zrobić na trzy sposoby: 

  • Zainstaluj kod ręcznie w kodzie strony (w header).
  • Użyj menedżera znaczników, 
  • Wyślij instrukcję osobie, która stworzyła stronę internetową. 

A więc dlaczego powinieneś mieć Piksel Facebooka? 

Piksel to narzędzie analityczne, które pomoże Ci w tworzeniu skutecznych kampanii. Dzięki niemu nie będziesz przepalać budżetu, który wygospodarowałeś na kampanię. Będziesz wyświetlać reklamy osobom, które są naprawdę zainteresowane Twoją firmą i jej produktami. 

Jeśli szukasz wsparcia w implementacji Piksela Facebooka – napisz do nas!
Jesteśmy w stanie zainstalować go na Twojej stronie oraz skonfigurować kampanie reklamowe FB Ads z użyciem remarketingu!

Agencja social media Szczecin | riseupagencja.pl/facebook/

_

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin