Co to jest Piksel Facebooka?

21 października, 2022
Co to jest piksel Facebooka

Tworzysz kampanie reklamowe na Facebooku, ale zauważasz, że ich rezultaty nie przynoszą oczekiwanych efektów? A może chcesz, aby Twoje kampanie osiągały lepsze wyniki? Koniecznie zainteresuj się Pikselem Facebooka! To dość niepozorne narzędzie, które może pomóc Ci wznieść kampanie na wyższy poziom. W dzisiejszym artykule omówimy, czym zatem jest Piksel Facebooka, do czego możemy go wykorzystać i co tak naprawdę może nam dać.

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to kawałek kodu HTML, który należy zainstalować na naszej stronie internetowej. Te kilka linijek tekstu umożliwia zbieranie informacji o osobach odwiedzających witrynę oraz sprawdzanie, co na niej robią. Narzędzie, które oferuje nam Facebook jest zupełnie darmowe, nie wymaga żadnych dodatkowych opłat. Dzięki zgromadzonym informacjom pozwala nam na skonfigurowanie list odbiorców pod różnymi kątami, a także może wychwycić pojawiające się błędy. To narzędzie pozwala nam m.in. wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły naszą stronę (remarketing!). Jest to świetna okazja na dopięcie sprzedaży.

sprawdzanie Facebooka na telefonie

W czym może Ci pomóc Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to bardzo istotne narzędzie analityczne dla firm. Służy do pozyskiwania danych o wszystkich użytkownikach, którzy weszli w interakcję z naszą stroną internetową. Informacje te są segregowane na kilka kategorii, takie jak osoby odwiedzające, takie, które wykonały konkretne czynności, czas spędzony na przeglądaniu konkretnych podstron itd. Dysponując takimi danymi, jesteśmy w stanie ustawić, aby nasze reklamy wyświetlały się konkretnej grupie na Facebooku. 

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?

Piksel Facebooka umożliwia analizę danych ze strony internetowej

Piksel może wyłapać błędy na stronie www

Piksel Facebooka może pomóc Ci w wychwytywaniu błędów na stronie i ich usuwaniu. W jaki sposób? Na przykład, po skonfigurowaniu Piksela Facebooka u jednego z naszych klientów okazało się, że duża część osób odwiedzających stronę dodaje produkty do koszyka, jednak na etapie wypełnienia formularza, rezygnuje z zakupów. Po przeanalizowaniu sytuacji okazało się, że w formularzu jest błąd, ponieważ po wpisaniu poprawnego maila bez przerwy wyświetlał się komunikat, że adres e-mail jest nieprawidłowy. Automatycznie w formularzu podczas wpisywania adresu załączała się wielka litera, a wymagał on od nas wpisania go zaczynając od małej litery. Postanowiliśmy to zmienić, czego efektem był zdecydowany wzrost zamówień wśród konsumentów. 

Strona internetowa analiza danych przez Piksel Facebooka

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Wszystko, co musisz wiedzieć o franchisingu w edukacji!

Co zrobić, aby zamieścić Piksel na stronie internetowej?

Aby móc zamieścić Piksel Facebooka na stronie internetowej, w pierwszej kolejności musisz przejść do menedżera reklam i wybrać zakładkę Piksel. Jeśli jeszcze nie skonfigurowałeś Piksela dla swojej strony zobaczysz komunikat – utwórz Piksel Facebooka. Następnie będziesz musiał nazwać swój kod. Na tym etapie kod HTML zostanie dla Ciebie wygenerowany, a Twoim ostatnim zadaniem jest zainstalowanie go w witrynie. Możesz to zrobić na trzy sposoby: 

  • Zainstaluj kod ręcznie w kodzie strony (w header).
  • Użyj menedżera znaczników, 
  • Wyślij instrukcję osobie, która stworzyła stronę internetową. 

A więc dlaczego powinieneś mieć Piksel Facebooka? 

Piksel to narzędzie analityczne, które pomoże Ci w tworzeniu skutecznych kampanii. Dzięki niemu nie będziesz przepalać budżetu, który wygospodarowałeś na kampanię. Będziesz wyświetlać reklamy osobom, które są naprawdę zainteresowane Twoją firmą i jej produktami. 

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Tryb znikających wiadomości na Messengerze. O co chodzi?

Jeśli szukasz wsparcia w implementacji Piksela Facebooka – napisz do nas!
Jesteśmy w stanie zainstalować go na Twojej stronie oraz skonfigurować kampanie reklamowe FB Ads z użyciem remarketingu!

Agencja social media Szczecin | riseupagencja.pl/facebook/

_

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak udostępnić post na Instagramie w relacji? [poradnik]

Jak udostępnić post na Instagramie w relacji? [poradnik]

Możliwość udostępniania postów w relacji na Instagramie stała się niezwykle popularna. To nie tylko prosta i szybka metoda dzielenia się inspirującymi treściami z innymi, ale również doskonały sposób na budowanie społeczności online i utrzymanie zaangażowania...

Emotikony do skopiowania na Facebooka na 2025 rok – pełna lista

Emotikony do skopiowania na Facebooka na 2025 rok – pełna lista

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak uczynić swoje posty na Facebooku bardziej kolorowymi, wyrazistymi i pełnymi emocji, mamy dla Ciebie dobre wieści. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się wielu rodzajom emotikon na Facebooku. Poznaj nowe możliwości, jakie...

Jak ustawić profil prywatny na Facebooku w 2 minuty?

Jak ustawić profil prywatny na Facebooku w 2 minuty?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe, takie jak Facebook, stały się integralną częścią naszego życia. Jednakże, wraz z popularnością tych platform, wzrasta również potrzeba ochrony naszej prywatności online. Jeśli masz konto na Facebooku i zależy Ci na tym,...

Jak opublikować post na Facebooku, aby można było go udostępniać?

Jak opublikować post na Facebooku, aby można było go udostępniać?

Udostępnianie postów na Facebooku przynosi szereg korzyści dla użytkowników. Poza podstawowymi funkcjami publikacji postów, udostępnianie treści ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia zasięgu. To nie tylko prosty sposób na rozpowszechnienie treści wśród znajomych, ale...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin