Tworzysz kampanie reklamowe na Facebooku, ale zauważasz, że ich rezultaty nie przynoszą oczekiwanych efektów? A może chcesz, aby Twoje kampanie osiągały lepsze wyniki? Koniecznie zainteresuj się Pikselem Facebooka! To dość niepozorne narzędzie, które może pomóc Ci wznieść kampanie na wyższy poziom. W dzisiejszym artykule omówimy, czym zatem jest Piksel Facebooka, do czego możemy go wykorzystać i co tak naprawdę może nam dać.
Czym jest Piksel Facebooka?
Piksel Facebooka to kawałek kodu HTML, który należy zainstalować na naszej stronie internetowej. Te kilka linijek tekstu umożliwia zbieranie informacji o osobach odwiedzających witrynę oraz sprawdzanie, co na niej robią. Narzędzie, które oferuje nam Facebook jest zupełnie darmowe, nie wymaga żadnych dodatkowych opłat. Dzięki zgromadzonym informacjom pozwala nam na skonfigurowanie list odbiorców pod różnymi kątami, a także może wychwycić pojawiające się błędy. To narzędzie pozwala nam m.in. wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły naszą stronę (remarketing!). Jest to świetna okazja na dopięcie sprzedaży.

W czym może Ci pomóc Piksel Facebooka?
Piksel Facebooka to bardzo istotne narzędzie analityczne dla firm. Służy do pozyskiwania danych o wszystkich użytkownikach, którzy weszli w interakcję z naszą stroną internetową. Informacje te są segregowane na kilka kategorii, takie jak osoby odwiedzające, takie, które wykonały konkretne czynności, czas spędzony na przeglądaniu konkretnych podstron itd. Dysponując takimi danymi, jesteśmy w stanie ustawić, aby nasze reklamy wyświetlały się konkretnej grupie na Facebooku.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?

Piksel może wyłapać błędy na stronie www
Piksel Facebooka może pomóc Ci w wychwytywaniu błędów na stronie i ich usuwaniu. W jaki sposób? Na przykład, po skonfigurowaniu Piksela Facebooka u jednego z naszych klientów okazało się, że duża część osób odwiedzających stronę dodaje produkty do koszyka, jednak na etapie wypełnienia formularza, rezygnuje z zakupów. Po przeanalizowaniu sytuacji okazało się, że w formularzu jest błąd, ponieważ po wpisaniu poprawnego maila bez przerwy wyświetlał się komunikat, że adres e-mail jest nieprawidłowy. Automatycznie w formularzu podczas wpisywania adresu załączała się wielka litera, a wymagał on od nas wpisania go zaczynając od małej litery. Postanowiliśmy to zmienić, czego efektem był zdecydowany wzrost zamówień wśród konsumentów.

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Wszystko, co musisz wiedzieć o franchisingu w edukacji!
Co zrobić, aby zamieścić Piksel na stronie internetowej?
Aby móc zamieścić Piksel Facebooka na stronie internetowej, w pierwszej kolejności musisz przejść do menedżera reklam i wybrać zakładkę Piksel. Jeśli jeszcze nie skonfigurowałeś Piksela dla swojej strony zobaczysz komunikat – utwórz Piksel Facebooka. Następnie będziesz musiał nazwać swój kod. Na tym etapie kod HTML zostanie dla Ciebie wygenerowany, a Twoim ostatnim zadaniem jest zainstalowanie go w witrynie. Możesz to zrobić na trzy sposoby:
- Zainstaluj kod ręcznie w kodzie strony (w header).
- Użyj menedżera znaczników,
- Wyślij instrukcję osobie, która stworzyła stronę internetową.
A więc dlaczego powinieneś mieć Piksel Facebooka?
Piksel to narzędzie analityczne, które pomoże Ci w tworzeniu skutecznych kampanii. Dzięki niemu nie będziesz przepalać budżetu, który wygospodarowałeś na kampanię. Będziesz wyświetlać reklamy osobom, które są naprawdę zainteresowane Twoją firmą i jej produktami.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Tryb znikających wiadomości na Messengerze. O co chodzi?
Jeśli szukasz wsparcia w implementacji Piksela Facebooka – napisz do nas!
Jesteśmy w stanie zainstalować go na Twojej stronie oraz skonfigurować kampanie reklamowe FB Ads z użyciem remarketingu!
Agencja social media Szczecin | riseupagencja.pl/facebook/
_
Sprawdź również: