Reklama na YouTube | Czy jest skuteczna?

23 listopada, 2022
Reklama na YouTube. Czy jest skuteczna i czy warto z niej korzystać

Reklama na YouTube – czy jest skuteczna i czy warto dziś z niej korzystać? Według raportu Digital 2022 YouTube to drugi w kolejności najpopularniejszy serwis internetowy. Korzysta z niego aż 27 milionów aktywnych użytkowników. Można pokusić się więc o stwierdzenie, że jest on gigantem obecnego content marketingu. Dlaczego tak wiele osób go użytkuje? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Na kanale YouTube każdy może oglądać to, co chce. Zatem jest to świetna alternatywa dla telewizji, która nie serwuje nam tak szerokiej oferty programów.

Dlaczego firmy coraz chętniej decydują się na inwestowanie i promocję firmy na YouTube? Dlatego, że to właśnie na tej platformie ludzie spędzają najwięcej wolnego czasu. Okazuje się, że Polacy średnio przeznaczają na przejrzenie YouTube aż godzinę i pięćdziesiąt minut dziennie. Dlatego nie zwlekaj i dowiedz się więcej na temat skuteczności reklam na YouTube. Idź z duchem czasu i wyróżnij się na tle konkurencji!

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Założenie kanału na YouTube oraz publikacje filmów są bezpłatne. Za reklamy trzeba płacić. Ile kosztuje reklama na YouTubue? Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Przyjmuje się jednak, że wyświetlenie reklamy wideo kosztuje od kilku do kilkunastu groszy. Co istotne, to Ty sam ustalasz, jaką zapłatę uiścisz za każde obejrzenie reklamy. Od czego zależy ostateczna cena reklamy w serwisie YouTube? Stawka uzależniona jest między innymi od branży, konkurencji, grupy docelowej oraz od tego, czy są to kampanie Google Ads.

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Modele rozliczeń reklam na YouTube

Istnieją trzy modele rozliczeń reklam na YouTube, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Dlatego też przy konkretnych typach płatnej promocji masz możliwość wyboru tego schematu, który odpowiada Ci najbardziej.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Reklama wypożyczalni samochodów online I Pozyskaj klientów!", aby dowiedzieć się więcej!

Model rozliczeń za reklamy YouTube CPC

Jednak użytkownicy najczęściej korzystają z Cost Per View (CPV) oraz Cost Per Mile (CPM). W pierwszym przypadku płaci się za każde wyświetlenie reklamy. Ważne jednak by była ona obejrzana w całości. Z kolei drugi model bazuje na płaceniu za 1000 wyświetleń.

Zalety reklamy wideo

Jakie korzyści płyną z promocji swojej oferty w serwisie YouTube? Należy wyróżnić kilka głównych zalet reklam wideo. Jedną z nich niewątpliwie jest duży zasięg. Co należy przez to rozumieć? Twoja reklama może trafić do szerokiej grupy odbiorców, którzy oglądają filmy zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Reklama YouTube na komputery i urządzenia mobilne

To również może Ci się spodobać: Remarketing na Facebooku – jak robić to dobrze? (kampania Facebook Ads Piksel, Poradnik i reklama social media) - kliknij by przeczytać całość

Precyzyjne dopasowanie reklam YouTube do grupy odbiorców

Dzięki targetowaniu reklama trafia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jak o to zadbać? Warto skupić się na odpowiednim doborze konkretnych słów kluczowych, kryteriach demograficznych, czy zainteresowaniach odbiorców. Oznacza to, że reklamy na YouTube są zarządzane podobnie do kampanii w sieci reklamowej Google. Zbierają one takie same informacje na temat swoich użytkowników.

Do targetowania kampanii na YouTube możesz wykorzystać też remarketing wideo, który polega na docieraniu z reklamą do użytkowników, którzy już wcześniej interesowali się Twoją stroną internetową.

Mierzalność reklam YouTube pod kątem statystyk

Niebywałym atutem filmów promocyjnych na YouTube jest też ich mierzalność. Na tej platformie otrzymujesz szczegółowe dane, dzięki którym możesz dowiedzieć się, między innymi przez ile osób została obejrzana Twoja reklama YouTube.

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Social media dla biur rachunkowych | Reklama biura rachunkowego w Internecie

Udostępnianie reklam YouTube w social media

Na koniec warto wspomnieć też o możliwości udostępniania reklam YouTube w social mediach i na stronach internetowych. Takie działanie umożliwia zaprezentowanie swojej oferty szerszemu gronu odbiorców bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jest to zabieg w pełni bezpłatny.

Udostępnianie filmów w mediach społecznościowych social media

Więc, czy warto zainwestować w reklamę na Youtube?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście, że tak! Reklamy Youtube są niezwykle skutecznym sposobem pozyskiwania nowych klientów i nakłonienia zarówno ich, jak i tych, którzy są z nami już dłuższy czas, do zakupu oferowanych przez nas produktów. Zatem do dzieła! Twórz kampanie reklamowe, zyskaj na popularności i zwiększ swoją sprzedaż.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, koniecznie zgłoś się z prośbą o pomoc do agencji social media Rise Up. Możemy się zająć marketingiem Twojej firmy kompleksowo. Nasi fachowcy pomagają dopracować przekaz promocyjny kampanii wideo. Dzięki temu możesz osiągać zamierzone wcześniej efekty.

Najnowsze posty na stronie

Jak udostępnić post na Instagramie w relacji? [poradnik]

Jak udostępnić post na Instagramie w relacji? [poradnik]

Możliwość udostępniania postów w relacji na Instagramie stała się niezwykle popularna. To nie tylko prosta i szybka metoda dzielenia się inspirującymi treściami z innymi, ale również doskonały sposób na budowanie społeczności online i utrzymanie zaangażowania...

Emotikony do skopiowania na Facebooka na 2025 rok – pełna lista

Emotikony do skopiowania na Facebooka na 2025 rok – pełna lista

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak uczynić swoje posty na Facebooku bardziej kolorowymi, wyrazistymi i pełnymi emocji, mamy dla Ciebie dobre wieści. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się wielu rodzajom emotikon na Facebooku. Poznaj nowe możliwości, jakie...

Jak ustawić profil prywatny na Facebooku w 2 minuty?

Jak ustawić profil prywatny na Facebooku w 2 minuty?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe, takie jak Facebook, stały się integralną częścią naszego życia. Jednakże, wraz z popularnością tych platform, wzrasta również potrzeba ochrony naszej prywatności online. Jeśli masz konto na Facebooku i zależy Ci na tym,...

Jak opublikować post na Facebooku, aby można było go udostępniać?

Jak opublikować post na Facebooku, aby można było go udostępniać?

Udostępnianie postów na Facebooku przynosi szereg korzyści dla użytkowników. Poza podstawowymi funkcjami publikacji postów, udostępnianie treści ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia zasięgu. To nie tylko prosty sposób na rozpowszechnienie treści wśród znajomych, ale...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin