fbpx

Reklama na YouTube | Czy jest skuteczna?

23 listopada, 2022
Reklama na YouTube. Czy jest skuteczna i czy warto z niej korzystać

Reklama na YouTube – czy jest skuteczna i czy warto dziś z niej korzystać? Według raportu Digital 2022 YouTube to drugi w kolejności najpopularniejszy serwis internetowy. Korzysta z niego aż 27 milionów aktywnych użytkowników. Można pokusić się więc o stwierdzenie, że jest on gigantem obecnego content marketingu. Dlaczego tak wiele osób go użytkuje? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Na kanale YouTube każdy może oglądać to, co chce. Zatem jest to świetna alternatywa dla telewizji, która nie serwuje nam tak szerokiej oferty programów.

Dlaczego firmy coraz chętniej decydują się na inwestowanie i promocję firmy na YouTube? Dlatego, że to właśnie na tej platformie ludzie spędzają najwięcej wolnego czasu. Okazuje się, że Polacy średnio przeznaczają na przejrzenie YouTube aż godzinę i pięćdziesiąt minut dziennie. Dlatego nie zwlekaj i dowiedz się więcej na temat skuteczności reklam na YouTube. Idź z duchem czasu i wyróżnij się na tle konkurencji!

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Założenie kanału na YouTube oraz publikacje filmów są bezpłatne. Za reklamy trzeba płacić. Ile kosztuje reklama na YouTubue? Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Przyjmuje się jednak, że wyświetlenie reklamy wideo kosztuje od kilku do kilkunastu groszy. Co istotne, to Ty sam ustalasz, jaką zapłatę uiścisz za każde obejrzenie reklamy. Od czego zależy ostateczna cena reklamy w serwisie YouTube? Stawka uzależniona jest między innymi od branży, konkurencji, grupy docelowej oraz od tego, czy są to kampanie Google Ads.

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Modele rozliczeń reklam na YouTube

Istnieją trzy modele rozliczeń reklam na YouTube, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Dlatego też przy konkretnych typach płatnej promocji masz możliwość wyboru tego schematu, który odpowiada Ci najbardziej.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Reklama wypożyczalni samochodów online I Pozyskaj klientów!", aby dowiedzieć się więcej!

Model rozliczeń za reklamy YouTube CPC

Jednak użytkownicy najczęściej korzystają z Cost Per View (CPV) oraz Cost Per Mile (CPM). W pierwszym przypadku płaci się za każde wyświetlenie reklamy. Ważne jednak by była ona obejrzana w całości. Z kolei drugi model bazuje na płaceniu za 1000 wyświetleń.

Zalety reklamy wideo

Jakie korzyści płyną z promocji swojej oferty w serwisie YouTube? Należy wyróżnić kilka głównych zalet reklam wideo. Jedną z nich niewątpliwie jest duży zasięg. Co należy przez to rozumieć? Twoja reklama może trafić do szerokiej grupy odbiorców, którzy oglądają filmy zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Reklama YouTube na komputery i urządzenia mobilne

To również może Ci się spodobać: Remarketing na Facebooku – jak robić to dobrze? (kampania Facebook Ads Piksel, Poradnik i reklama social media) - kliknij by przeczytać całość

Precyzyjne dopasowanie reklam YouTube do grupy odbiorców

Dzięki targetowaniu reklama trafia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jak o to zadbać? Warto skupić się na odpowiednim doborze konkretnych słów kluczowych, kryteriach demograficznych, czy zainteresowaniach odbiorców. Oznacza to, że reklamy na YouTube są zarządzane podobnie do kampanii w sieci reklamowej Google. Zbierają one takie same informacje na temat swoich użytkowników.

Do targetowania kampanii na YouTube możesz wykorzystać też remarketing wideo, który polega na docieraniu z reklamą do użytkowników, którzy już wcześniej interesowali się Twoją stroną internetową.

Mierzalność reklam YouTube pod kątem statystyk

Niebywałym atutem filmów promocyjnych na YouTube jest też ich mierzalność. Na tej platformie otrzymujesz szczegółowe dane, dzięki którym możesz dowiedzieć się, między innymi przez ile osób została obejrzana Twoja reklama YouTube.

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Social media dla biur rachunkowych | Reklama biura rachunkowego w Internecie

Udostępnianie reklam YouTube w social media

Na koniec warto wspomnieć też o możliwości udostępniania reklam YouTube w social mediach i na stronach internetowych. Takie działanie umożliwia zaprezentowanie swojej oferty szerszemu gronu odbiorców bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jest to zabieg w pełni bezpłatny.

Udostępnianie filmów w mediach społecznościowych social media

Więc, czy warto zainwestować w reklamę na Youtube?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście, że tak! Reklamy Youtube są niezwykle skutecznym sposobem pozyskiwania nowych klientów i nakłonienia zarówno ich, jak i tych, którzy są z nami już dłuższy czas, do zakupu oferowanych przez nas produktów. Zatem do dzieła! Twórz kampanie reklamowe, zyskaj na popularności i zwiększ swoją sprzedaż.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, koniecznie zgłoś się z prośbą o pomoc do agencji social media Rise Up. Możemy się zająć marketingiem Twojej firmy kompleksowo. Nasi fachowcy pomagają dopracować przekaz promocyjny kampanii wideo. Dzięki temu możesz osiągać zamierzone wcześniej efekty.

Najnowsze posty na stronie

Kiedy najlepiej publikować posty w social media w 2024? [poradnik]

Kiedy najlepiej publikować posty w social media w 2024? [poradnik]

Publikowanie postów w mediach społecznościowych w odpowiednim czasie może znacząco zwiększyć zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Facebook, Instagram, TikTok i LinkedIn  to najpopularniejsze platformy, które wymagają przemyślanej strategii publikacji. Dowiedz się,...

Jak tworzyć grafiki do social mediów: poradnik

Jak tworzyć grafiki do social mediów: poradnik

Tworzenie atrakcyjnych grafik do social mediów to kluczowy element skutecznej strategii marketingowej. Grafika przyciąga uwagę, buduje wizerunek marki i zwiększa zaangażowanie odbiorców. W tym poradniku dowiesz się, jak krok po kroku tworzyć skuteczne grafiki na...

Najlepsze hashtagi na Instagramie, które zwiększą twoje zasięgi!

Najlepsze hashtagi na Instagramie, które zwiększą twoje zasięgi!

Instagram stał się jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm na całym świecie. Aby skutecznie zwiększać zasięgi i przyciągać nowych odbiorców, kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie hashtagów w social media. W tym artykule przyjrzymy się, jak dobierać...

Instagram Stories jako skuteczny format do promocji marki

Instagram Stories jako skuteczny format do promocji marki

Instagram Stories stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi w marketingu cyfrowym. Z ponad 500 milionami użytkowników korzystających z tej funkcji każdego dnia, Stories oferuje ogromny potencjał dla marek, które chcą dotrzeć do szerokiej i zaangażowanej...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin