fbpx

Jak promować firmę na YouTube?

23 listopada, 2022
Jak promować firmę na YouTube

Jak promować firmę na YouTube, aby reklama okazała się skuteczna? W dzisiejszych czasach obowiązkiem każdej firmy jest prowadzenie mediów społecznościowych. Obecnie mamy szeroki wybór kanałów, na których możemy promować swoją markę. Coraz śmielej wybór pada na format social media video. Nic dziwnego, internauci coraz chętniej wybierają tę formę nad zdjęciami czy artykułami blogowymi. Jednym z lepszych wyborów jest stworzenie kanału na YouTubie. Takie filmy dobrze się pozycjonują, a sama platforma zgromadziła rzeszę widzów. Jak zacząć swoją przygodę z YouTube? Jakie treści tworzyć, aby wypromować markę?

YouTube | Co to jest i jak promować tam firmę?

YouTube to darmowa platforma, która umożliwia przesyłanie filmów oraz ich odtwarzanie. Odbiorcy mogą je polubić, komentować i udostępniać. Autorzy natomiast po spełnieniu kryteriów w regulaminie mogą na nich zarabiać. Korzyści wynikających z prowadzenia kanału na YouTube jest wiele. W szczególności są to:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • możliwość dotarcia do potencjalnych klientów,
  • budowanie wizerunku eksperta,
  • wzmocnienie zaufania wśród odbiorców względem marki,
  • zwiększenie ruchu i konwersji, poprzez przeniesienie z filmu do strony docelowej firmy,
  • możliwość zarabiania na publikacjach,
  • pozycjonowanie strony internetowej poprzez linkowanie.

Jak promować firmę na YouTubue

Jakie filmiki publikować w serwisie YouTube?

Jeśli prowadzisz swoją firmę wiesz, z jakimi problemami i wątpliwościami borykają się Twoi klienci. Na pewno pada z ich strony wiele pytań dotyczących produktów czy samej usługi. To podstawa, którą powinno wziąć się pod uwagę podczas wymyślania contentu. Gdy już kiełkuje Ci w głowie kilka pomysłów na filmy, zastanów się do kogo je kierujesz. Zupełnie inną postawę przyjmiesz nagrywając video skierowane do młodych dorosłych jeżdżących na snowboardzie i prawników. Tak różni od siebie odbiorcy oczekują czegoś innego i warto wziąć to pod uwagę. Najważniejszym aspektem podczas nagrywania jest to, żebyś śmiało pokazywał swoją twarz. Klienci wolą kupować od ludzi niż od firmy. Chcą ufać przedsiębiorcy, czuć z nim więź. Jeśli nie masz na to czasu, zatrudnij osobę, która stanie przed kamerą.

Musisz opanować również montaż wideo, aby filmiki miały określoną jakość.

Jakie filmy publikować w serwisie YouTube

Dobrym przykładem udanego video marketingu jest kanał „Naucz się grać”. Autor dobrze wie, czego potrzebują jego klienci. Na profilu znajdziemy testy instrumentów, porady, jakie ukulele wybrać do określonego budżetu czy akordy niezbędne do grania poszczególnych piosenek. Dzięki temu, że pokazuje siebie w roli eksperta konsumenci mu ufają i zaproszeni na stronę, wybiorą jego sklep, zamiast udać się do konkurencji.

Jak założyć kanał na YouTube?

Masz nagrany już pierwszy film? Super! Teraz czas na założenie konta. O czym należy pamiętać tworząc swój profil? Aby kanał wyglądał profesjonalnie musisz zwrócić uwagę na kilka elementów. Najważniejszym jest jego nazwa. Dobrym pomysłem jest użycie nazwy sklepu. Dzięki temu uzyskamy spójność. Kolejnym elementem jest zdjęcie profilowe. Warto zamieścić w nim logo firmy lub produkt, z którym głównie kojarzony jest nasz sklep.

Zakładanie konta YouTube

Mniej istotnymi kwestiami, przynajmniej na początku jest zdjęcie w tle czy zwiastun kanału, czyli pierwszy film, który wyświetla się po wejściu na profil. Jeśli możesz, zadbaj o to od razu! Zdjęcie w tle powinno zawierać logo oraz usługi lub produkty związane z Twoją branżą. Natomiast zwiastun powinien być swego rodzaju wstępem pokazującym to, czego można się spodziewać po Twoim profilu.

Zacznij promować swój film!

Wrzucając video na kanał musisz pamiętać o kilku rzeczach, które należy ustawić. Dzięki temu algorytmy Google będą wiedziały komu wyświetlać Twój film, aby zdobywał popularność. Pierwszym aspektem, o który musisz zadbać jest tytuł. Powinien jednoznacznie informować, o czym jest film i być chwytliwy, zachęcający do kliknięcia. Ważnym elementem jest również opis. Jeśli chcesz promować swój sklep, umieść link do niego w pierwszych dwóch linijkach. Tylko one są widoczne dla odbiorcy bez konieczności rozwijania opisu.

Promowanie filmu YouTube

YouTube umożliwia dodawanie tagów do filmu i warto z tego skorzystać. Zastanów się, pod jakimi frazami użytkownicy mogą wyszukiwać Twoje treści i zamieść je w tagach. Nie zapominaj o adnotacjach! Możesz je wykorzystać na różne sposoby – do nawigowania oraz zdobycia nowych subskrybentów. Gdy wykonasz te wszystkie czynności czas przystąpić do promowania filmu. Pochwal się i zamieść go na swoich mediach społecznościowych lub dodaj w stopce maila link do swojego kanału.

A więc czy warto skorzystać z YouTube, aby wypromować markę?

Już wiesz, jak promować firmę na YouTube, ale dalej zastanawiasz się, czy warto spróbować? Zdecydowanie tak! Ciekawie prowadzony kanał na YouTube może wznieść Twoją firmę na wyższy poziom. Zyskasz dzięki temu nowych odbiorców i dotrzesz do potencjalnych klientów. Nie zrażaj się, gdy pierwszy film nie będzie spełniał Twoich oczekiwań. Praktyka czyni mistrza! Im więcej video opublikujesz tym Twoje umiejętności wzrosną i produkcje będą coraz lepsze.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia tego serwisu, odezwij się do nas! Pomożemy Ci wymyślić treści, które przyciągną użytkowników. Agencja Rise Up to grupa specjalistów, którzy zawodowo zajmują się mediami społecznościowymi. Zapraszamy!

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin