Zastanawiasz się, dlaczego małe firmy powinny prowadzić fanpage? Każdego dnia z Facebooka korzysta 1.5 mld osób na świecie. To jedyne medium, które umożliwia dotarcie do tak dużej grupy osób, tak niskim kosztem. Właśnie dlatego, posiadanie konta w mediach społecznościowych to dla większości firm, być albo nie być. Jakie możesz czerpać zyski z prowadzenia swojego profilu firmowego na Facebooku? Dlaczego powinieneś go prowadzić? O tym przeczytasz w poniższym artykule!
Prowadzenie Facebooka zwiększa rozpoznawalność firmy
Prowadząc swój profil na Facebooku, zwiększysz rozpoznawalność marki. Zapewniając odbiorcom odpowiedni content, Twoje treści będą docierać do coraz to nowych odbiorców. To natomiast sprawi, że coraz więcej osób będzie mówić o Twojej firmie, przyglądać się Twoim działaniom i finalnie dokona zakupu lub zapyta o ofertę. Im większa rozpoznawalność, tym pozycja Twojej firmy staje się stabilniejsza, a możliwości biznesowych jest coraz to więcej.
Relatywnie tania i skuteczna reklama
Prowadzenie Facebooka i korzystanie z Facebook Ads, czyli narzędzia umożliwiającego tworzenie reklam, może sprawić, że wyniki Twojej firmy poszybują w górę! Choć są to płatne reklamy, to z pewnością warto!
Prowadzenie Facebooka, a dostęp do danych na temat twoich odbiorców
Dzięki temu, że użytkownicy Facebooka zostawiają mnóstwo informacji na swój temat, znamy ich wiek, płeć, stan cywilny, lokalizację, w której się znajdują czy ich zainteresowania. Może to pomóc w dotarciu do twojej grupy docelowej, a tym samym w bardzo łatwy sposób możemy stworzyć w menedżerze odpowiednią dla nich reklamę. To z kolei przekłada się także na komunikację z potencjalnymi klientami.
Dlaczego warto skorzystać z reklamy przy prowadzeniu Facebooka?
Reklama w serwisie jest relatywnie tania w porównaniu do innych kanałów z tak dużym gronem odbiorców, ponieważ samemu ustalasz budżet, jaki przeznaczysz na reklamę. Ponadto, za pośrednictwem Facebooka, twoi potencjalni klienci z pewnością znajdą link do twojej strony www i ją odwiedzą. Potencjalnych klientów trudno byłoby Ci pozyskać w tradycyjny sposób.
Poprzez social media budujesz wizerunek swojej marki
Dużo się mówi na wielu portalach o „budowaniu wizerunku” oraz podkreśla się, że to niezbędny element w prowadzeniu firmy i w zwiększaniu świadomości marki. W takim razie, o co tak właściwie chodzi? Otóż ludzie nie darzą sympatią dużych, nieautentycznych korporacji. Co zrobić, żeby Twoją firmę cenili i chcieli wchodzić w interakcje z treściami, które tworzysz?
Prowadząc konto w mediach bądź autentyczny
Zamieszczaj zdjęcia, które są zrobione podczas pracy. Wrzuć raz na jakiś czas ciekawostkę ze swojej branży, opowiedz o nowych produktach, a jeśli prowadzisz sklep, pochwal się większym zamówieniem. Takie działania sprawią, że nie tylko pokażesz, jak wygląda twój biznes „od kuchni”, ale także zdobędziesz zaufanie wśród swoich odbiorców. Chcesz dotrzeć do nowych osób? Daj się im poznać! Dodaj posty o firmie, przybliż zamysł i historię jej powstania. Przekaż im podstawowe informacje.
Nie zapomnij o kreatywności! Postaw na oryginalne treści
Nikogo nie obchodzą same liczby. Lepiej się sprawdzi zrobienie zdjęcia, na którym trzymasz zapakowane kartony gotowe do wysyłki niż sam screen zamówienia. Budując wizerunek marki w internecie i pokazując siebie w roli eksperta, ludzie chętniej kupują Twoje produkty, bo Ci ufają i szanują Twoją pracę. Publikuj, udostępniaj, komentuj, podejmuje takie kroki, które pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów i spełnią oczekiwania obecnych.
Logo firmy jako ważny element wizerunku firmy
Twoja firma wyróżnić się może między innymi poprzez logo. Pamiętaj, by logo firmy w pełni oddawało to, czym się zajmujesz oraz przyciągało uwagę twoich potencjalnych klientów. Niewątpliwie jest to ważny element przy kreowaniu wizerunku firmy. Strona firmowa, profil firmowy w serwisach społecznościowych, banery, ulotki… wszędzie tam pojawia się twoje logo, które powinno być łatwe do zapamiętania.
Prowadząc profil firmowy na Facebooku – tworzysz społeczność
Prowadząc fanpage na Facebooku, gromadzisz tam swoją społeczność. Warto ich przy sobie zatrzymać, bo dużo łatwiej jest przekonać stałego klienta do ponownego zakupu niż zainteresować nowego swoją ofertą. Aby zadowoleni klienci chcieli zostać, musisz zadbać o dobry kontakt z nimi.
Utrzymuj stały kontakt z odbiorcami twoich treści
Gdy ktoś napisze komentarz pod postem, który dodałeś, postaraj się, aby nie został bez odpowiedzi. Za miłe słowa podziękuj lub dodaj „lubię to”, a na pytania zawsze odpowiadaj. Natomiast, gdy ktoś zostawi negatywną opinię, grzecznie odpisz, w końcu nie ma ludzi nieomylnych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki szybkiej reakcji, przyczynisz się do decyzji klientów o zakupie twoich produktów lub usług.
Profesjonalizm jako klucz do sukcesu
Profesjonalne prowadzenie komunikacji sprawi, że zyskasz szacunek i zaufanie. Twoja aktywność zapewni Ci także możliwość dotarcia do większej rzeszy osób i zdobycie nowych obserwatorów. Z kolei to spowoduje większy ruch na twojej stronie internetowej i przyciągnie nowych klientów. Dlatego warto dbać o dobre relacje, a dzięki Internetowi nie musisz ograniczać się tylko do jednej platformy społecznościowej. Popularne media społecznościowe to także: Instagram, TikTok, Pinterest, BeReal, Twitter. Prowadzenie profilu nie musi być trudne! Bądź obecny tam, gdzie są twoi odbiorcy!
Dlaczego małe firmy prowinny prowadzić fanpage?
Facebook jest najpopularniejszy spośród innych mediów społecznościowych i nie zapowiada się, aby coś w tym zakresie miało się zmienić. Jest to wystarczający powód przemawiający za tym, by założyć konto firmowe właśnie na tej platformie. Warto skorzystać z potencjału Facebooka i rozwinąć dzięki niemu swoją firmę!
Jeśli szukasz agencji marketingowej, która zajmie się obsługą Twoich social media – napisz do Rise UP! Oferujemy kompleksową obsługę marketingową firm w internecie! Sprawdź naszą ofertę i wyślij zapytanie na maila biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!
Sprawdź również: