fbpx

Jak założyć konto na Instagramie? Poradnik krok po kroku

14 września, 2024
Jak założyć konto na Instagramie

Zastanawiasz się, jak założyć konto w serwisie Instagram? Mimo że Instagram na przestrzeni lat mocno się zmienił, to sposób rejestracji jest bardzo łatwy. Z prostego portalu do dzielenia się swoimi doświadczeniami wśród znajomych przeszedł w mocno rozwinięty serwisu, który daje ogrom możliwości autopromocji i budowania pozytywnego wizerunku marki. Chcesz wejść w ten świat i prowadzić profil w tym serwisie, ale nie wiesz, jak zacząć? Przeczytaj artykuł i dowiedz się wszystkiego o tym, jak założyć konto w serwisie Instagram!

Aplikacja Instagram na telefonie

Dlaczego marki chcą być na Instagramie?

Firma Hootsite opublikowała bardzo ciekawy raport dotyczący mediów społecznościowych. Możemy się z niego dowiedzieć, że przeciętny Polak w wieku 16-64 lat w sieci spędza prawie 7h dziennie. Aktualnie aż 83% osób powyżej 13 roku życia posiada profil w social mediach. Najczęściej w więcej niż jednym serwisie. Na samym Instagramie w Polsce profil założyło już ponad 10 milionów użytkowników. To daje wzrost o 1 milion w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zdjęcie na Instagramie

Co to oznacza i co daje firmom, które chcą się promować przez serwis społecznościowy – w tym na Instagramie?

  • Duży zasięg i dopasowane grupy docelowe.
  • Budowanie zaangażowanej społeczności.
  • Stały kontakt z odbiorcami.
  • Skuteczny rozwój marki.
  • Możliwość pokazania pracy od zaplecza.
  • Kreatywne sposoby reklamy produktów i usług.

Skoro więc wiesz już, że warto założyć konto na Instagramie. Przejdźmy do tego jak to zrobić!

Instagram – jak założyć konto?

Jak założyć konto w serwisie Instagram?

Założenie konta na Instagramie jest prostsze niż myślisz. Warto wiedzieć, że istnieje możliwość wybrania rejestracji przez komputer, jaki i na urządzeniu mobilnym.

Rejestracja na urządzeniu mobilnym z aplikacji

  1. Aplikacja dostępna jest zarówno dla użytkowników Androida, jak i IOS. Z Google Play lub AppStore pobierz aplikację „Instagram”.
  2. Po zainstalowaniu aplikacji mobilnej kliknij jej ikonkę, aby ją uruchomić.
  3. Jeśli posiadasz telefon wyposażony w system Android, kliknij przycisk „Zarejestruj się przy użyciu adresu e-mail lub numeru telefonu”.
  4. Jeśli posiadasz telefon obsługujący system IOS, wybierz „Utwórz nowe konto”.
  5. Wprowadź adres mailowy. Upewnij się, że adres został poprawnie wpisany, ponieważ otrzymasz kod potwierdzający założenie konta.
  6. Kliknij przycisk „Dalej”.
  7. Wybierz nazwę użytkownika oraz hasło. Ponownie wciśnij „Dalej”.

Jak założyć Instagram przez stronę internetową?

Zakładanie konta jest bardzo proste i intuicyjne. Załóż konto, tak jak widoczne jest to w poniższych krokach:

  1. Na samym początku, wejdź na stronę „www.instagram.com„.
  2. Kliknij „Zarejestruj się”, podaj swój adres mailowy lub numer telefonu, utwórz nazwę użytkownika i hasło. Są to twoje dane logowania.
  3. Kolejnym krokiem jest kliknięcie „Zarejestruj się”.

I gotowe! W obu przypadkach zostaniesz poproszony o potwierdzenie adresu e-mail. Po zrobieniu tego, możesz przejść do konfiguracji konta na Instagramie.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Jak założyć kanał na YouTube?

Zakładanie konta na Instagramie przez telefon i komputer.

Konfiguracja konta krok po kroku

W utworzonym wcześniej profilu wejdź w opcję „Edytuj profil”. Teraz możesz zająć się dopracowaniem Twojego konta.

Jak założyć Instagram? Zacznij od nazwy użytkownika

Pamiętaj – w przypadku Instagrama masz możliwość zmiany wcześniej nadanej nazwy użytkownika. Ważne jest, żeby nazwa była krótka i łatwa do zapamiętania.

Imię i nazwisko

Jeśli prowadzisz konto marki najlepiej będzie, jeśli zdecydujesz aby widniała tu nazwa firmy. Zwróć uwagę, na to, ponieważ z pewnością od razu zakomunikuje odbiorcom twoich treści, że jest to konto profesjonalne.

Zamieszczanie zdjęcia profilowego

Jest to zdjęcie, wyświetlające się przy nazwie użytkownika, jako ikonka i odnośnik do „Relacji” na stronie głównej i w górnej części Twojego profilu. Najlepiej, jeśli będzie to dobrej jakości logo Twojej firmy.

Strony internetowe

Podaj tu link do swojej witryny WWW lub Facebooka. Uwaga! Jest to jedyny „klikalny” link. Warto zamieścić go w swoim profilu.

Biogram na Instagramie

Biogram – opis profilu na Instagramie

To krótki opis Twojego profilu, dzięki któremu możesz wyróżnić się wśród firm o podobnej tematyce. Możesz tu zapisać najważniejsze słowa kluczowe, charakterystyczny hasztag, dobrze opisujący Twoją markę, lub też np. informacje o trwającej promocji. Biogram jest poniekąd twoją wizytówką.

Typ konta na Instagramie

Istnieje możliwość posiadania konta publicznego lub prywatnego. Profil publiczny, jak sama nazwa wskazuje – do twojego contentu, zdjęć, postów mają dostęp wszyscy, którzy Cię obserwują, ale także osoby spoza tego grona, które trafią na twój profil. W przypadku Instagrama profil prywatny to zamknięte grono osób. Ty decydujesz czy osoba, która wyraziła chęć obserwowania Cię, ma mieć wgląd w twój profil.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Jak założyć stronę na Facebooku bez konta?

Co wybrać – konto prywatne czy konto firmowe w serwisie Instagram?

Zakładanie konta w serwisie Instagram.

Konto prywatne, jak sama nazwa wskazuje, służy do celów osobistych. Jeśli zakładasz konto na Instagramie, żeby pozostać w kontakcie z najbliższymi i podglądać profile innych użytkowników – konto osobiste w zupełności wystarczy.

Myśląc o prowadzeniu konta, polecamy jednak założyć konto biznesowe. Konto biznesowe to konto firmowe i konto profesjonalne równocześnie. Jest to typ profilu, który daje Ci wiele więcej możliwości. Jak na przykład:

  • dostęp do statystyk Instagram Insights,
  • opcje dodawania linków swipe-up,
  • dodanie przycisku CTA w biogramie,
  • udostępnienie danych kontaktowych,
  • zaawansowane metody promocji postów.

Analiza danych po założeniu konta w serwisie Instagram.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Jak założyć manager reklam na Facebooku?

Jak założyć drugie konto na Instagramie?

Pamiętaj, że w przypadku Instagrama możesz także założyć drugie konto. Nie ma ograniczeń, możesz być w posiadaniu dowolnej ilości kont. Można je podpiąć do istniejącego konta i bez problemu korzystać z nich na swoim urządzeniu. Nie ma znaczenie czy kolejne konto, które tworzysz to firmowe konto czy osobiste.

Jak usunąć konto na Instagramie?

Nie martw się, jeśli któreś z kont okaże się niepotrzebne. Serwis społecznościowy zapewnia, że bez problemu możesz usunąć konto. Wystarczy wejść w Ustawienia, a następnie wybrać Konto, a na samym dole znajdziemy opcję „Usuń konto” lub „Dezaktywuj konto”. Usunięcie konta wiąże się z trwałą utratą dostępu do danego profilu. Podczas gdy dezaktywacja pozwala na tymczasowe wyłączenie konta i powrót do niego w dowolnym czasie.

Dlaczego warto założyć konto na Instagramie?

Instagram to doskonałe miejsce jednakowo dla młodych, jak i dorosłych osób. Znaleźć tam można wiele wartościowych postów, świeżej dawki wiedzy oraz aktualnych informacji. Taki profil może być twoją wizytówką. Niezależnie czy posiadasz firmę, chcesz ją dopiero założyć czy korzystać z Instagrama dla własnych prywatnych celów.

Wielość opcji jak na przykład komunikowanie się poprzez wiadomości na chacie, nagrywanie się czy wysyłanie nagrań video sprawia, że Instagram to także dobre narzędzie do komunikowania się.

Za pomocą zdjęć czy nagrań video można dotrzeć do swoich przyszłych klientów lub zyskać nowe znajomości. Serwis ten pozwala budować zasięgi oraz zwiększać świadomość istnienia w sieci. Zdecydowanie jest to medium z którego warto korzystać, by być na bieżąco.

Jak założyć konto w serwisie Instagram. Feed na Instagramie

Już wiesz jak założyć konto na Instagramie?

Po przeczytaniu artykułu i wskazówek już z pewnością wiesz, jak założyć konto na Instagramie. Jeśli jednak nie czujesz, że to coś dla Ciebie lub zwyczajnie nie masz czasu prowadzić konta firmowego i mediów społecznościowych, to pamiętaj: możesz to powierzyć profesjonalnej agencji social media. 

Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz swój czas, ale i zadbasz o to, by Twoja firma została profesjonalnie zaprezentowana w mediach społecznościowych. Od Instagrama po Facebooka.

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin