Zastanawiasz się jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Większy ruch na stronie to większe prawdopodobieństwo na rozpoznawalność naszej marki, ugruntowanie pozycji eksperta i przede wszystkim – nowi, wierni klienci. Możliwości na zdobycie wielu nowych klientów jest naprawdę sporo. Można stawiać na treści, pisane pod kątem SEO, można robić pozytywne zamieszanie w mediach społecznościowych, można też sięgnąć do kiesy i korzystać z płatnych kampanii. Więcej o tym wszystkim w tekście.
Należy pamiętać jednak o tym, że sens ma jedynie pozyskiwanie wartościowego ruchu i osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane marką. Docieranie do wszystkich strata czasu oraz pieniędzy, dlatego wszelkie działania powinny być wcześniej szczegółowo przemyślane i zaplanowane.
Twórz treści zgodne z SEO – długofalowa strategia zwiększenia ruchu na stronie
SEO to całość działań, zorientowanych na optymalizacji strony w celu zwiększenia jej widoczności w Google. W dodatku nie jest to strategia błyskawiczna raczej rozpisana na miesiące starannie przygotowanych działań. Niekiedy trwa to ponad rok, ale jest tego warta.
Spora część wejść na stronę zwykle prowadzi z wyszukiwarki, dlatego należy zadbać o jak najwyższą pozycję w wynikach Google. Nie jest to proste zadanie, dlatego warto zastanowić się nad udziałem ekspertów od pozycjononowania stron www. Jeśli jednak sam chcesz chwycić byka za rogi, zwróć uwagę na poniższe zasady:
- Zapomnij o „kopiuj-wklej. Google wyżej pozycjonuje unikalne teksty SEO.
- Formatowanie! – używaj nagłówków (h1, h2, h3), akapitów, numeracji stosuj pogrubienia dla ważnych słów
- frazy kluczowe umieszczaj również jako tekst alternatywny obrazów
- Optymalizuj bieżące i odświeżaj stare treści
…i techniczne SEO
Jeżeli poważnie myślisz o zwiększeniu ruchu z wyszukiwarki na swojej stronie musisz też zadbać o sprawy techniczne, takie jak:
- Poprawa szybkości działania serwisu, (np. kompresja obrazków),
- Dostosowanie serwisu pod urządzenia mobilne,
- Zadbanie o odpowiednią strukturę kategorii,
- Wdrożenie bezpiecznego protokołu http, i inne
Oprócz tego zadbaj o linki wewnętrzne (odnośniki między podstronami witryny, na przykład między ofertami, lub między ofertą a np. poradnikiem)) oraz zewnętrzne, czyli tzw link building – czyli zdobywanie linków, prowadzących z innych witryn na naszą.
Używaj słów kluczowych. Używaj słów klikalnych.
Ta kwestia jest ściśle związana z poprzednimi, ale na tyle istotna, że zasłużyła na wyróżnienie. Używaj fraz i słów kluczowych, popularnych, korzystaj z bazy słów kluczowych, np Keyword Planner lub Senuto. Jeśli nie zaburzy to układu strony – wciśnij frazę kluczową w tytuły i akapity.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż B2B?", aby dowiedzieć się więcej!
I na koniec: używaj słów atrakcyjnych dla odbiorcy, takich, które chwycą i pobudzą zainteresowanie contentem.
Wszystkie elementy SEO wpływają na widoczność strony w wynikach Google’a, ale istotą dobrego SEO jest regularny monitoring wyników.
Korzystaj z dobrodziejstw systemu PPC
PPC – czyli Pay Per Click – to płatna, ale skuteczna metoda promocji. System Google Ads daje szerokie możliwości dotarcia do odbiorcy dzięki płatności za wejście na stronę poprzez kliknięcie reklamę. Aby kampania odniosła zamierzony skutek, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie, opracowanie dobrych treści reklamowych, strony docelowej i budżetu. Zwłaszcza dwie ostatnie składowe są ważne: nie chcemy przecież przepalać całego budżetu na kliknięcia przypadkowych osób, które nie staną się naszymi klientami. Podobnie działa reklama Google Ads w sieci reklamowej, do której należą najpopularniejsze portale i strony. W takiej sieci reklamowej możesz wybierać między reklamami tekstowymi lub graficznymi.
Pamiętaj, że PPC na dłuższą metę wychodzi drożej niż SEO, ale za to działa od razu. Jest świetnym wytrychem dla ściągnięcia początkowego ruchu na stronę, zwłaszcza jeśli równocześnie rozkręcasz SEO. Kiedy po kilku miesiącach SEO zacznie przynosić rezultaty, możesz stopniowo ograniczać budżet PPC
Facebook Ads – metoda pozyskania ruchu na stronę dla początkujących
Ta porada ściśle wiążę się z powyższą, jednak różni się w pewnym ważnym elemencie. Reklamy na Facebooku są tańsze od tych w GoogleAds, w związku z czym łatwiejsze dla początkujących, którzy nie dysponują jeszcze dużymi budżetami reklamowymi. Jeśli dopiero zaczynasz, to na Facebooku mniej ryzykujesz, bo zaczynasz od dużo mniejszego budżetu. Dodatkowym atutem jest to, że Facebook Ads umożliwia sprofilowanie reklamy pod założone dane: wiek, miejsce zamieszkania, czy zainteresowania. Dzięki temu nasza reklama trafi do potencjalnie najwartościowszych odbiorców.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Content marketing – treść która zwiększy ruch na Twojej stronie www
Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Skoro już jesteśmy przy social mediach, należy powiedzieć o ich potencjale. Dobrze, prowadzony profil na mediach społecznościowych jest kluczem do budowy swojej marki. Może być wspaniałym uzupełnieniem albo nawet alternatywą dla SEO. Najlepsze efekty daje jednak połączenie SEO i social media marketing. Nie musi to być wyłącznie Facebook – Instagram, Youtube czy Pinterest mogą być dodatkowymi- lub głównymi źródłami ruchu na stronie. Promuj się w nich dla zwiększenia ruchu u siebie.
Sprawne i wydajne prowadzenie fanpage’u na FB czy strony na YT to złożona kwestia. Należy zwrócić uwagę na odpowiedni sposób sporządzania treści, wiedzieć, jak angażować fanów, znać metody poszerzania zasięgu swojego profilu. Do dobrych praktyk należą:
Dowiedz się więcej: Social media dla biur nieruchomości | Pozyskuj klientów on-line!
- przemyślana konstrukcja profilu, zwłaszcza uzupełnienie o odpowiednie, wymagane informacje.
- Regularne wrzucanie nowych postów/filmików – podtrzyma to zainteresowanie fanów
- Wrzucanie na profil linków do swojej strony domowej, bloga, czy sklepu- aktywnie szukaj możliwości zamieszczenia linku w postach czy komentarzach
- Publikowanie treści na grupach tematycznych z linkowaniem do Twojej strony WWW.
Grupy i fora tematyczne w social media
Grupy tematyczne – moderowane na bieżąco, ujęte w ramy regulaminów, z kontrolą wrzucanych treści – są gotowymi, wstępnie stargetowanymi grupami odbiorców. Często otwarte na promocję – pod warunkiem że szanuje się ich zasady i nie ogranicza się tylko do offtopowania spamowania reklamami.
Dobrym sposobem może być tworzenie wartościowych treści, popartych linkami do źródeł. Nie muszą to być treści ściśle związane z główną działalnością twojej strony, jednak muszą nieść jakąś wartość dla odwiedzającego mogą to być poradniki, tutoriale, czy inne. Wymaga to sporej wiedzy i ogromnego zaangażowania, jednak daje solidne fundamenty do stworzenia grona wiernych odbiorców…czyli budowania społeczności wokół swojej strony. Tworzenie grupy lojalnych odbiorców poprzez dostarczanie im wartościowych treści – dzięki temu budujemy zaufanie.
Należy pamiętać, aby treści w social mediach różnicować w zależności od wybranego medium: na LinkedInie liczą się treści o profilu biznesowym, podczas gdy na Pintereście wygrywa content graficzny. Pamiętaj, żeby śledzić statystyki! Media społecznościowe to przestrzeń o wysokiej dynamice, dzięki czemu możesz liczyć na szybką informację zwrotną.
Obok wszystkich zalet, social media mają jeszcze jedną: działania reklamowe na tym obszarze pozwalają na dość precyzyjne targetowanie. Można skupić się na grupie docelowej, określonej według pożądanych kryteriów: wieku, zawodu, miejsca zamieszkania, czy zainteresowań. Oba narzędzia dają świetną możliwość do dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem lub usługą
Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Bądź systematyczny!
Czy już wiesz, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Internet dziś dociera niemal do każdego człowieka, dlatego reklama w internecie to konieczność dla firm, myślących o rozwoju i zdobyciu nowych klientów. Sposobów na osiągniecie sukcesu, jest wiele, a ich skuteczność uzależniona jest wielu czynników. W niektórych branżach lepiej postawić na social media i budowę dużej grupy wiernych klientów, w innych najlepszym wyborem będzie skupienie się na SEO i sumienne budowanie zasięgu. Niekiedy strzałem w dziesiątkę będzie pay-per-click albo zaprzyjaźnienie się z GoogleAds, albo umiejętne połączenie kilku metod.
Warto eksperymentować z różnymi sposobami i szukać optymalnego rozwiązania. Na początku lepiej zaczynać od małych kroków. Można zrealizować je samemu, przy okazji poznając tajniki internetowej reklamy. Kiedy sprawy nasz biznes się rozwinie a sprawy nabiorą tempa, warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pamiętaj też o podstawowym przykazaniu reklamy internetowej: aby odnieść sukces, trzeba być aktywnym i śledzić informację zwrotną.
Prowadzisz firmę? Potrzebujesz strony internetowej?
Napisz do Rise Up! Pomożemy!
Choć jesteśmy agencją social media, świadczymy usługi w całej Polsce!
_
Sprawdź również: