Social Media biura nieruchomości zdecydowanie warto prowadzić. Jednak własna agencja nieruchomości to ogrom pracy, a co dopiero dodatkowe działania w social mediach. Formalności związane z transakcjami i klientami, do tego kwestie księgowe, administracyjne, ale także marketingowe. W obecnych czasach reklama jest głównie prowadzona w Internecie – dzięki temu aspektowi możemy dotrzeć do prawie każdej osoby na kuli ziemskiej.
Nie każdy agent czy biuro nieruchomości prowadzą swoje kanały społecznościowe w sposób właściwy, dlatego czasami warto takie zadanie zlecić specjalistom. Dzięki takiemu zabiegowi możemy uzyskać lepsze efekty naszej działalności. Więc jakie są korzyści ze współpracy biura nieruchomości z agencją social media?
Social Media biura nieruchomości – współpraca, którą warto nawiązać z agencją marketingową
Zwiększenie sprzedaży
Po pierwsze i najważniejsze, za pomocą social media można pozyskiwać klientów. Tyczy się to nie tylko tych, którzy szukają lokum, ale także ludzi, którzy chcą je sprzedać. Praktycznie każdy posiada aktualnie aktywne konto na takich portalach jak Facebook, LinkedIn czy Instagram.
Osoby, które planują sprzedać lub poszukują domu, mieszkania czy lokalu usługowego, oprócz wykorzystania topowych aplikacji i stron z ogłoszeniami lokalnymi, czy stron biura nieruchomości, weryfikują również oferty dodane na mediach społecznościowych. Dzięki ogłoszeniom w Social Media wychodzi się naprzeciw klientom. Trzeba się reklamować tam, gdzie są nasi odbiorcy! Dlatego, jeśli nie ma odpowiedniej osoby, która będzie prowadzić fanpage biura nieruchomości, warto skorzystać z pomocy agencji Social Media.
Większe zaufanie do marki
Nie oszukujmy się, firma, która nie istnieje w mediach społecznościowych bardzo często, jest odbierana jako mało wiarygodna. Taki sam obraz mogą przedstawić również źle prowadzone social media. Właściwie prowadzone media społecznościowe w branży związanej z nieruchomościami mogą zbudować wizerunek Twojej firmy jako solidnej i godnej zaufania. Merytoryczna treść, elegancka szata graficzna, przedstawienie realizacji czy opinie klientów – to wszystko ma wpływ na wizerunek. Warto o tym pamiętać!
Oszczędność czasu
Jak wiemy branża nieruchomości to bardzo wymagająca praca. Przy codziennym natłoku pracy rzadko się zdarza, właściciele oraz agenci mieli czas, aby zarządzać mediami społecznościowymi. Poszukiwanie ofert, spotkania czy sam kontakt z klientem to nieodzowny, zabierający dużo czasu element pracy agenta nieruchomości. Konieczne jest delegowanie obowiązków, aby biuro nieruchomości mogło się rozwijać.
Wiele firm decyduje się na to, aby zatrudniać firmy zewnętrzne do promocji, dzięki czemu odchodzą od kolejnego obowiązku – zajmowania się kolejną osobą pracującą na cały etat w firmie, kiedy czasu i tak jest dość mało na pozostałe elementy rozwoju, np. na pozyskiwanie nowych klientów. Nie oszukujmy się, kolejny pracownik w firmie to wyzwanie, szczególnie kiedy nie ma się odpowiedniego doświadczenia w pewnych aspektach – takich jak np. odpowiednie prowadzenie social media.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Social media w branży finansowej | Skuteczne strategie reklamowe dla usług finansowych
Skuteczna reklama
Agencja Social Media również odpowiednio zajmie się strategią reklamową na portalach społecznościowych. Dopasuje zainteresowania, zachowania i inne aktywności Twoich potencjalnych klientów, do jakie rozwiązań oferuje nam system Facebook Ads, czy reklamy na Instagramie. Dzięki temu można mieć pewność, że posty i oferty trafią do odpowiedniej grupy użytkowników. Dodatkowo dzięki prawidłowo skonfigurowanym reklamom, można osiągać założone cele – zwiększenie liczby polubień profilu, duże zasięgi czy pozyskanie kalorycznych leadów (kontaktów)
Dobrze prowadzona strategia
Firma zewnętrzna może również stworzyć strategię marketingową, tak by treści trafiały do potencjalnych klientów – regularne posty, promocje, odpowiednie przedstawienie marki. Pamiętając przy tym, co dane biuro nieruchomości chce również pokazać, jakie wartości są ważne. Plan prowadzenia działań na mediach społecznościowy jest równie istotny co reklamy – jeśli użytkownik odwiedzi profil, na którym nic się nie dzieje…nie będzie zainteresowany usługodawcą.
Stawianie firmy w roli eksperta
Bardzo ważne jest, aby oprócz ofert przygotowywać też treści merytoryczne, które mogą postawić agenta lub biuro w roli eksperta w tej dziedzinie. Posty czy artykuły na blogi biur nieruchomości również pokażą, że oprócz sprzedaży, firma zna się na tym, co robi. Jest w stanie odpowiedzieć na różnego rodzaju pytania w kwestii prowadzonej działalności. Takie treści mogą dotyczyć aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości, prognoz, inwestycji itp.
Stała obserwacja konkurencji i trendów w social mediach
Agencja Social media to nie tylko obsługa portali społecznościowych, ale także śledzenie trendów i konkurencji! Jak wiadomo, aby stać się widocznym – należy być na bieżąco z trendami, które aktualnie obowiązują w branży nieruchomości. Ponadto należy także odpowiednio reagować na to, co dzieje się na rynku, ale także w internecie. Niestety przy tak dużych obowiązkach, jakie wiążą się z prowadzeniem własnej firmy, może zabraknąć na to doby – odpowiedzią na to jest współpraca z firmą zewnętrzną, która poprowadzi fanpage biura nieruchomości.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Social media – definicja, przykłady, słownik pojęć i strategie
Nowi pracownicy w biurze nieruchomości, dzięki social mediom
Oprócz klientów również możemy pozyskać nowych pracowników. Przeważnie jest dość trudno znaleźć odpowiednich specjalistów – dzięki profilowi w mediach społecznościowych i publikacjach można udowodnić potencjalnym nowym pracownikom, że w danej agencji nieruchomości będą odnosić sukcesy, rozwijać się i osiągać zamierzone cele finansowe. Zdecydowanie jest to jeden z tych aspektów, który jest niesamowicie istotny dla poszukujących zatrudnienia w tej branży.
Ciekawe treści
Przedstawienie niezbędnych faktów dotyczącej nieruchomości to tylko jeden z aspektów, który jest ważny w poście sprzedażowym. Równie istotne jest odpowiednie sformułowanie treści, aby trafiły do odpowiednich odbiorców i zwróciły ich uwagę. Jak wiadomo, nie każdy agent nieruchomości będzie umiał wyrazić te same emocje i zachęcić usługobiorcę w formie pisemnej, tak jakby to zrobił rozmawiając z klientem. Natomiast pracownik agencji Social Media będzie w stanie oddać te same emocje, które przekazywane są podczas rozmowy. Agent zachęci klienta do zapoznania się z ofertą. Media społecznościowe w dużej mierze opierają się na zaangażowaniu użytkowników. Oprócz postów sprzedażowych lub merytorycznych, warto czasami, aby pojawiły się ciekawostki lub branżowy mem. Tego typu punkt w publikowanych treściach może wygenerować sporo reakcji, co za tym idzie – zasięg, dzięki czemu profil może częściej wyświetlać się w proponowanych, a dzięki temu wzrasta potencjał sprzedażowy.
Dowiedz się więcej: Social media dla biura księgowego. Zainwestuj w marketing online!
Social media biura nieruchomości i opinie klientów
Agencja Social Media może zająć się też pozyskiwaniem opinii od zadowolonych usługobiorców – w sposób nienachalny. Jest to ogromnie ważna kwestia. Właśnie ona w dużej mierze odpowiada za wybór firmy, z którą potencjalny przyszły klient będzie chciał współpracować. Oczywiście ważny jest marketing szeptany i polecenia. Pozytywne komentarze i recenzje od zadowolonych osób w profilach społecznościowych udowadniają, że dane biuro nieruchomości będzie odpowiednie do współpracy. Właśnie z tego powodu pozyskiwanie opinii jest niesamowicie ważne – udowadnia to dobre relacje z klientem oraz profesjonalizm.
Dlaczego biuro nieruchomości powinno współpracować z agencją Social Media?
Social Media biura nieruchomości mogą okazać się wyzwaniem dla osób, które nigdy nie miały styczności z prowadzeniem tego typu mediów. Działanie w mediach społecznościowych w branży nieruchomości to twardy orzech do zgryzienia. Brak czasu, nieumiejętne zarządzanie treścią lub po prostu brak doświadczenia. To najczęstsze problemy napotykane na drodze do dobrze prowadzonego profilu społecznościowego. Nie każdy właściciel lub agent branży mieszkaniowej musi umieć prowadzić profile społecznościowe.
Prowadząc biuro nieruchomości nie można zapominać o social mediach. To one, odpowiednio prowadzone potrafią przekształcić mało rozpoznawalną firmę w TOP agencję nieruchomości w mieście! Właśnie dlatego warto zastanowić się na tym, by zlecić działania marketingowe agencji Social Media.
Prowadzisz biuro nieruchomości? Nie wiesz, jak rozpocząć swoją przygodę w Social Media?
Napisz na biuro@riseupagencja.pl czego potrzebujesz, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!