Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?

23 kwietnia, 2024
Zrównoważony e-commerce od czego zacząć

W ostatnich latach coraz więcej osób przenosi zakupy do e-commerce. W sieci kupujemy już nie tylko elektronikę, ale również odzież, kosmetyki, czy nawet artykuły spożywcze. Wraz ze wzrostem popularności zakupów online, wzrosły również wymagania klientów. Coraz więcej z nich stara się dbać o ekologię i w miarę możliwości zmniejszać ślad węglowy. Na to powinny być gotowe osoby, które chcą rozwinąć swój własny biznes w sieci. Jak otworzyć zrównoważony e-commerce? Na co zwrócić uwagę od samego początku?

Czym jest zrównoważony rozwój?

Dla wielu osób zakupy online z początku stały w dużej sprzeczności z ekologią. Indywidualne pakowanie każdego zamówienia i dostarczanie pod drzwi klienta, a także cała polityka darmowych zwrotów i wielkich wyprzedaży oddaliły e-commerce od zrównoważonego rozwoju. Z czasem jednak branża zrozumiała, że chcąc osiągnąć sukces musi być ECO-friendly.

Zrównoważony rozwój e-commerce opiera się przede wszystkim na redukcji łańcucha dostaw, wprowadzeniu ekologicznych rozwiązań opakowalniczych, poleganiu na zasadach gospodarki o obiegu zamkniętym, dbałości o recykling oraz wszelkich działaniach mających na celu minimalizację śladu węglowego.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

eko e-commerce

Ekologiczny e-commerce – tego oczekują klienci 

Zrównoważony e-commerce to obecnie nie tylko kaprys, pozwalający zaistnieć na rynku. Klienci zwracają coraz większą uwagę na działania sklepów internetowych i nie chcą korzystać z usług firmy będącej na bakier z ekologią. Dziś zrównoważony rozwój i poszanowanie środowiska naturalnego jest absolutną koniecznością, jeśli firma chce się utrzymać na rynku.

Pierwszym i jednocześnie jednym z najłatwiejszych kroków, jakie można podjąć w kierunku bardziej ekologicznego e-commerce, jest zrównoważone opakowanie. Rezygnując ze sztucznych materiałów opakowalniczych, na rzecz papieru do wypełniania paczek, można w prosty sposób zdobyć uznanie wśród swoich klientów. Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem możliwości odbioru przesyłek w konkretnych punktach czy urządzeniach typu paczkomat, co pozwoli ograniczyć ślad węglowy.

To również może Ci się spodobać: Social media dla ecommerce I Jak zacząć? - kliknij by przeczytać całość

Papier do wypełniania paczek – jak pakować ekologicznie?

Jak wygląda ekologiczne, zrównoważone opakowanie? Najpopularniejszym i jednocześnie często najbardziej opłacalnym materiałem jest po prostu papier. Wystarczy zapakować produkt do kartonu, a następnie wyłożyć pustą przestrzeń papierem do pakowania. Ważne, by nie przesadzać z wielkością opakowania – overpackaging jest nieekologiczny i nieekonomiczny, a także jest bardzo źle postrzegany przez klientów. Jeśli mamy taką możliwość, powinniśmy wykorzystywać również materiały pochodzące z recyklingu.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Social media dla firmy ubezpieczeniowej | Od czego zacząć?", aby dowiedzieć się więcej!

Zamiast zwykłej taśmy klejącej czy folii stretch, warto sięgnąć po taśmę papierową z klejem aktywowanym pod wpływem wilgoci. Tu również nie warto przesadzać z jej ilością – w ekologicznym pakowaniu często mniej znaczy lepiej!

Artykuł zewnętrzny

Najnowsze posty na stronie

Jak wybrać CMS, by wspierał, a nie ograniczał rozwój firmy?

Jak wybrać CMS, by wspierał, a nie ograniczał rozwój firmy?

Wybór systemu CMS, na którym będzie opierać się Twoja strona, jest jedną z pierwszych i najważniejszych decyzji do podjęcia przed rozpoczęciem prac nad witryną. Od tego zależy nie tylko cena realizacji, ale również łatwość i koszt wprowadzanych na stronie zmian,...

Marketing prawniczy: jak promować kancelarię prawną?

Marketing prawniczy: jak promować kancelarię prawną?

Rynek usług prawnych w Polsce jest coraz bardziej konkurencyjny. Nowe kancelarie pojawiają się w dużych miastach niemal co miesiąc, a klienci mają ogromny wybór. Wyróżnienie się w tym środowisku nie jest łatwe. Dlatego marketing prawniczy to dziś nie luksus, a realna...

Czy gimbal jest realnie przydatny dla twórców treści?

Czy gimbal jest realnie przydatny dla twórców treści?

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych i platform wideo sprawił, że jakość nagrań stała się równie ważna, jak sama treść. Stabilne ujęcia kojarzą się głównie z profesjonalną produkcją. Same narzędzia do uzyskania takiego efektu są jednak coraz łatwiej dostępne....

Bezpieczeństwo kont społecznościowych –najważniejsze porady

Bezpieczeństwo kont społecznościowych –najważniejsze porady

Social Media w dzisiejszych czasach stały się jednymi z najważniejszych narzędzi marketingowych. Niestety, korzystanie z nich wiąże się również z szeregiem zagrożeń. Dlatego też osoby zarządzające wpływowymi (i nie tylko) kontami muszą dbać o to, by ich dane pozostały...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin